LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door klaas1978 »

styxi schreef:Ik ben allergisch voor aspartaam, krijg er migraine van dus hoezo onschadelijk en natuurlijk :wink:
Tsja, er zijn ook mensen allergisch voor pinda's. Zou dat betekenen dat pinda's ook niet natuurlijk zijn?

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door King Koopa »

Ligt het aan mij of kan ADD niet veroorzaakt worden door welke stof dan ook ?
ADD is hetzelfde als ADHD, alleen dan zonder de 'hyperactivity'.
Met ADHD word je geboren, dit krijg je niet.
Mag toch aannemen dat dit met ADD ook zo is.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door sadfly »

Heleboel E nummers zouden veboden moeten worden. en bedrijven weten donders goed dat ze rotzooi gebruiken. Ze vervangen de E nummers niet voor niks in namen op de verpakkingen. lekker de consument in verwarring brengen. Nog erger is dat er veel te veel E nummers zijn goedgekeurd door europa.
Veel van die E numemrs is echt grote rotzooi. zoetstoffen is in het algemeen al rotzooi.
Maar E621 is er bv ook 1 die te veel gebruikt word.

Fabrikanten vergiftigen niet alelen kinderen, Maar al die kunstmatige stoffen is wel ene rede.
Ze vergiftigen gewoon de wereld. EN waarom er een aantal E numers nog toegelaten worden terwijl ze in andere landen al op de zwarte lijst staan. Zal wel were een geldkwestie en flink lobbyen zijn.

Sommige fabrikanten bewijzen dat je ook prima voor ene groot deel voedsel kan maken zonder kunstmatige kleur en geurstoffen. Onder andere Unox is aardig op weg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door sjohie »

sadfly schreef:Heleboel E nummers zouden veboden moeten worden. en bedrijven weten donders goed dat ze rotzooi gebruiken. Ze vervangen de E nummers niet voor niks in namen op de verpakkingen. lekker de consument in verwarring brengen. Nog erger is dat er veel te veel E nummers zijn goedgekeurd door europa.
Veel van die E numemrs is echt grote rotzooi. zoetstoffen is in het algemeen al rotzooi.
Maar E621 is er bv ook 1 die te veel gebruikt word.

Fabrikanten vergiftigen niet alelen kinderen, Maar al die kunstmatige stoffen is wel ene rede.
Ze vergiftigen gewoon de wereld. EN waarom er een aantal E numers nog toegelaten worden terwijl ze in andere landen al op de zwarte lijst staan. Zal wel were een geldkwestie en flink lobbyen zijn.

Sommige fabrikanten bewijzen dat je ook prima voor ene groot deel voedsel kan maken zonder kunstmatige kleur en geurstoffen. Onder andere Unox is aardig op weg.
Waarom moeten die verboden worden? Ze zijn uitvoerig getest, en van de beweerde negatieve effecten van E621, is niks gebleken in wetenschappelijke testen?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

sadfly schreef:Heleboel E nummers zouden veboden moeten worden.
Een heleboel paniekzaaiers zouden verboden moeten worden!
Ze vervangen de E nummers niet voor niks in namen op de verpakkingen. lekker de consument in verwarring brengen.
Geweldige redenatie! Vóór dat die E-nummers er waren, was de beschuldiging dat als die namen de consument maar zouden verwarren en dat er E-nummers moesten komen...
Nog erger is dat er veel te veel E nummers zijn goedgekeurd door europa.
Waarom is dat "nog erger"? Wat is precies de redenering achter zo'n mallotige uitspraak?
Sommige fabrikanten bewijzen dat je ook prima voor ene groot deel voedsel kan maken zonder kunstmatige kleur en geurstoffen. Onder andere Unox is aardig op weg.
Wel eens op het etiket gekeken? Een beetje voorbij die kreet "zonder kunstmatige kleur en geurstoffen" die groot op de verpakking staat? Wel eens gekeken hoeveel E-nummers gewoon natuurlijke produkten zijn? Nee, dat dacht ik al :twisted:

Unox website - Gelderse Rookworst:
"Varkensvlees 91%, water, zout, varkensvet, voedingszuur (citroenzuur), rundercollageen, stabilisator (E451,E452), plantaardig vet, antioxidant (E300, rozemarijnextract), dextrose, rookaroma, conserveermiddel E250, specerij-extracten (nootmuskaat,zwarte peper, chilipeper), korianderextract."

En jij dacht dat varkensvet en rundercollageen goed voor je waren? :lol: Waar dacht je dat "rookaroma" goed voor was?

Hebben ze de aluhoedjes weer gratis weggegeven?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door sjohie »

En wat te denken van de biologische E-nummers? Denk aan E162, gemaakt van biologische bieten, of E160 gemaakt van biologische tomaten. En laten we het levensgevaarlijke E150 niet vergeten. :shock:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik zeg een boel E nummers. niet allemaal. :!:
Er schijnt ook og steeds glycol in eten gestopt te worden.
heleboel producten zijn meer schadelijk dan je denkt.

En dat uitvoerig getest, laat je toch niet in de maling nemen door de overheid.
Gewoon maar geloven wat er gezgt word is juist waar alles door mis gaat.

Het gaat om (kunstmatige) smaakversterkers en kunstmatig
kleur en geurstoffen die echt niet in voedsel nodig zijn.
Naast nog wat andere producten zoals zoetstoffen. Gebruik gewoon suiker dat is beter.
Laatst gewijzigd door sadfly op 14 nov 2012 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door sjohie »

sadfly schreef:Ik zeg een boel E nummers. niet allemaal. :!:
Er schijnt ook og steeds glycol in eten gestopt te worden.
heleboel producten zijn meer schadelijk dan je denkt.

En dat uitvoerig getest, laat je toch niet in de maling nemen door de overheid.
Gewoon maar geloven wat er gezgt word is juist waar alles door mis gaat.
Gelukkig heb ik een opleiding levensmiddelentechnologie op mijn CV staan, dus dat in de maling laten nemen valt wel wat mee hoor.. :wink:

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

sadfly schreef:Ik zeg een boel E nummers. niet allemaal. :!:
Welke dan?
sadfly schreef:Er schijnt ook og steeds glycol in eten gestopt te worden.
heleboel producten zijn meer schadelijk dan je denkt.
Bron en bewijs gevraagd.
sadfly schreef:En dat uitvoerig getest, laat je toch niet in de maling nemen door de overheid.
Gewoon maar geloven wat er gezgt word is juist waar alles door mis gaat.
Nee, wij geloven niet alles wat er gezegd wordt. Maar we vertrouwen wel op wetenschappelijk bewijs en onderzoek. En niet op verdachtmakingen van anonieme figuren.
sadfly schreef:Het gaat om (kunstmatige) smaakversterkers en kunstmatig
kleur en geurstoffen die echt niet in voedsel nodig zijn.
Naast nog wat andere producten zoals zoetstoffen. Gebruik gewoon suiker dat is beter.
Waarom zijn ze niet nodig?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sadfly schreef:Gebruik gewoon suiker dat is beter.
Juist, want diabetes en obesitas bestaan niet.
Suiker is heel erg gezond en moet je vooral niet proberen te vermijden.
Gewoon met kruiwagens vol naar binnen gieten!
Het is immers natuurlijk, dus erg gezond!

Isabeau
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2012 09:16

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Isabeau »

Zeg.. hoeveel betalen 'de industrie' en 'de wetenschap' daar nou voor? Jezelf aanmelden op fora en dmv rssfeeds en/ofzo en met een vast clubje domweg iedereen die iets post wat niet in dat straatje past, een alu hoedje aanbieden?

Waar halen jullie DÍE (alu hoedjes dus) trouwens vandaan... :lol: Graag wetenschappelijke linkjes en wetenschappelijke bewijzen enzo dat die werken.. en tegen wat dan?
Laatst gewijzigd door Isabeau op 23 nov 2012 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Isabeau
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2012 09:16

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Isabeau »

VioletPrue schreef: Juist, want diabetes en obesitas bestaan niet.
Suiker is heel erg gezond en moet je vooral niet proberen te vermijden.
Gewoon met kruiwagens vol naar binnen gieten!
Het is immers natuurlijk, dus erg gezond!
Wil je dat* even onderbouwen met bewijzen?

*= 'diabetes en obesitas bestaan niet'
Laatst gewijzigd door Isabeau op 23 nov 2012 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door puma73 »

Isabeau schreef:Zeg.. hoeveel betalen 'de industrie' en 'de wetenschap' daar nou voor? Jezelf aanmelden op fora en dmv rssfeeds en/ofzo en met een vast clubje domweg iedereen die iets post wat niet in dat straatje past, een alu hoedje aanbieden?

Waar halen jullie DÍE trouwens vandaan... :lol: Graag wetenschappelijke linkjes en wetenschappelijke bewijzen enzo dat die werken.. en tegen wat dan?

Heerlijk forum dit :mrgreen:
nou, ik zal je vertellen dat ik daar een aardige middenklasse auto van kan rijden, een keer of 4 per jaar op vakantie en ook nog, als ik het goed doe 2 keer per jaar van een paar bedrijven een bonus krijg.

Isabeau
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2012 09:16

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Isabeau »

Je vergeet de alu hoedjes die jij zo graag ronddeelt, puma :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door puma73 »

Isabeau schreef:
VioletPrue schreef: Juist, want diabetes en obesitas bestaan niet.
Suiker is heel erg gezond en moet je vooral niet proberen te vermijden.
Gewoon met kruiwagens vol naar binnen gieten!
Het is immers natuurlijk, dus erg gezond!
Wil je dat* even onderbouwen met bewijzen?

*= 'diabetes en obesitas bestaan niet'
Zodra jij met een gedegen wetenschappelijke onderbouwing komt met de onzin die je hier zit uit te kramen.

Isabeau
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2012 09:16

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Isabeau »

puma73 schreef: nou, ik zal je vertellen dat ik daar een aardige middenklasse auto van kan rijden, een keer of 4 per jaar op vakantie en ook nog, als ik het goed doe 2 keer per jaar van een paar bedrijven een bonus krijg.
Leuk antwoord, doe je goed! :mrgreen:
puma73 schreef: Zodra jij met een gedegen wetenschappelijke onderbouwing komt met de onzin die je hier zit uit te kramen.
Ik mag toch hopen dat Violet groot genoeg is om zelf te antwoorden.

angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Isabeau schreef:
puma73 schreef: nou, ik zal je vertellen dat ik daar een aardige middenklasse auto van kan rijden, een keer of 4 per jaar op vakantie en ook nog, als ik het goed doe 2 keer per jaar van een paar bedrijven een bonus krijg.
Leuk antwoord, doe je goed! :mrgreen:
puma73 schreef: Zodra jij met een gedegen wetenschappelijke onderbouwing komt met de onzin die je hier zit uit te kramen.
Ik mag toch hopen dat Violet groot genoeg is om zelf te antwoorden.
Ah, andere tactiek nu Isabeau ?
En denk je dat op deze manier men wel je niet onderbouwde beweringen zal geloven ?
Verrassend ook weer dat men daar altijd op vrijdagavond mee begint..
Wil je dat* even onderbouwen met bewijzen?

*= 'diabetes en obesitas bestaan niet'
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he 8)

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door sadfly »

En toch zijn zoetstoffen erger dan suiker. Ligt gewoon aan de fabrikanten en vooral de mensen dat ze teveel suiker eten. Nu worden mesnen gedwonegn in veel gevallen een chemisch goedje te eten wat nog erger is. zoetstoffen. heeft niet met suikerziekte te maken en dik zijn.

Dat dik zijn komt vaak door andere oorzaken. Te veel verkeerd eten :!:
suikerziekte is een geval apart, maar moet daarom iedereen vergiftigt worden ?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

sadfly schreef:En toch zijn zoetstoffen erger dan suiker.
Waarom? Waar is uw onderbouwing? Links naar onderzoek? Gewoon iets roepen kan iedereen maar dat maakt het nog niet waar.
Nu worden mesnen gedwonegn in veel gevallen een chemisch goedje te eten wat nog erger is.
Waarom? Is gewone suiker géén "chemisch goedje" dan volgens u?

younghalen
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 feb 2012 01:38

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door younghalen »

Ja onmiddelijk stoppen met deze gevaarlijke kunstmatige zoetstoffen waarvan er 1 de gevaarlijkste is enwel Aspartaam die mede 92 ziektes veroorzaakt vooral voor kinderen is het extreem af te raden, google maar eens de timeline van Aspartame en je schrikt wie er mee te maken had en dat hij er alles voor zou doen om Aspartaam op de markt te krijgen en zie de documentaire Sweet Misery http://www.youtube.com/watch?v=c0UDeydlEDM, Aspartaam is gepusht door de multinationals, er zijn onderzoeksrapporten vervalst etc. het moest en zou op de markt ten kostte van alles. Afblijven van Aspartaam en andere kunstmatige zoetstoffen.

Gesloten