LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb ik recht op wettelijke verhoging?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Heb ik recht op wettelijke verhoging?

Ongelezen bericht door BreejKC »

MrMancunian. H'm, zet me aan het denken. Afgekort misschien: MM. Waar heb ik die afkorting de laatste dagen meer gelezen? Of, zou het toch waar zijn, en probeert u ons alleen maar een beetje uit? Moet ik dan afsluiten met: Welkom terug!?

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Heb ik recht op wettelijke verhoging?

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS weet niet waar je het over hebt.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Heb ik recht op wettelijke verhoging?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Of uw rekensommentje klopt weet ik niet, maar dit is de wettelijke bepaling waar u iets mee zou kunnen doen. Ligt aan de context of het handig is om van deze mogelijkheid gebruik te maken. Dan kan ik niet voor u beoordelen.
Artikel 7:625 BW
1. Voor zover het in geld vastgesteld loon of het gedeelte dat overblijft na aftrek van hetgeen door de werkgever overeenkomstig artikel 628 mag worden verrekend, en na aftrek van hetgeen waarop derden overeenkomstig artikel 633 rechten doen gelden, niet wordt voldaan uiterlijk de derde werkdag na die waarop ingevolge de artikelen 623 en 624 lid 1 de voldoening had moeten geschieden, heeft de werknemer, indien dit niet-voldoen aan de werkgever is toe te rekenen, aanspraak op een verhoging wegens vertraging. Deze verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag vijf procent per dag en voor elke volgende werkdag een procent, met dien verstande dat de verhoging in geen geval de helft van het verschuldigde te boven zal gaan. Niettemin kan de rechter de verhoging beperken tot zodanig bedrag als hem met het oog op de omstandigheden billijk zal voorkomen.
2. Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.

stofzuigertje

Re: Heb ik recht op wettelijke verhoging?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

MrMancunian schreef:Beste forumleden,

volgende maand gestort zou worden als ik dat geen probleem zou vinden. Ik heb daarmee ingestemd

Ik hoor graag of iemand hier een (onderbouwd) antwoord op heeft.

U heeft geen probleem met iets later geld dus kwam niet rood te staan lees ik hieruit....
En dan vervalt de vergoeding van een zeer lage rente die U bij je bank misloopt!

Als je het wel een probleem vond hadden ze gelijk betaald!

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Heb ik recht op wettelijke verhoging?

Ongelezen bericht door MrMancunian »

BreejKC schreef:MrMancunian. H'm, zet me aan het denken. Afgekort misschien: MM. Waar heb ik die afkorting de laatste dagen meer gelezen? Of, zou het toch waar zijn, en probeert u ons alleen maar een beetje uit? Moet ik dan afsluiten met: Welkom terug!?
Haha, goed gevonden, maar niet aan de orde :-)
alfatrion schreef:TS weet niet waar je het over hebt.
Jawel hoor, ik zit hier lang genoeg om te weten wat er speelt en wie MM is ;-)

Gesloten