LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hertel !!! (nieuwe tekst)

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
hamid12
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 08:14

Hertel !!! (nieuwe tekst)

Ongelezen bericht door hamid12 »

Hertel !!! (nieuwe tekst)

Ik heb de volgende vraag over het UWV

Hallo beste mensen ,

- Ik ben sinds 1975 in Nederland .
- Ik ben sinds 1988 afgekeurd (80 /100%).
- Ik ben voor het laatste gekeurd in 1994.
- Sinds 1979 sta ik bij alle instanties ingeschreven met 19-01-1959. (ook bij het GAK)
- In 1989 heeft “ GMD/ UWV” mijn geboortedatum ook gewijzigd in 01-07 -1959 dus ik blijf 48 jaar.
- In het bevolkingsregisters is mijn geboortedatum gewijzigd in 01-01-1959 en xx-xx-1959.

Mijn mening :

Volgens mij ik behoor in beide gevallen tot groep 45+.


UWV bief van 3 juli 2007:

”Geachte heer,
Sinds 01-10-2004 zijn er nieuwe regels m.b.t. de (her-) beoordeling van arbeidsongeschiktheid van toepassing. Dit houdt in dat ook uw mate van arbeidsongeschiktheid herbeoordeeld moet worden.
Door middel van deze brief verzoeken wij u binnen een week contact op te nemen om een afspraak te kunnen maken voor een medisch heronderzoek bij een van onze verzekeringsartsen .
U kunt ons bellen op maandag, dinsdag, donderdag, en vrijdag tussen 9.00-12.00 ur. Het telefoonnummer staat boven aan de brief .
Reageert u niet op dit verzoek binnen een week, dan kan dit gevolgen hebben voor de betaling van u uitkering .”

Mijn Reactie:

Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik het UWV gebeld en om opheldering gevraagd .Ik kreeg eerste een man aan de telefoon ,die snapt helemaal niets van .Later werd ik terug gebeld door een mevrouw en die wilde dat ik volgende week naar de keuringsarts moet komen ,zoniet dan wordt mijn uitkering beëindigd .Einde gesprek .

Direct daarna probeerde ik nog een paar keer om die mevrouw te bellen,maar ik word steeds niet door verbonden .Een dag later heb ik het weer geprobeerd .Ik kreeg te horen dat die mevrouw niet aanwezig is en ik moest op haar brief wachten . Inmiddels zijn 4 dagen voorbij gegaan en ik heb nog geen brief ontvangen .Ook de brief waar in staat dat mijn uitkering van 70 naar 75% gaat heb ik niet gekregen .


Nog een brief van 9 juli 2007 ,daarin staat onder andere het volgende :

“Wij hebben getracht…Echter zolang u het UWV niet kan aantonen dat uw geboortedatum anders zo zijn dan 01-07 -07 moet er een onderzoek plaats vinden ”

Schorsing .

“Gezien het bovenstaande kunnen niet vast stellen of u nog recht hebt op wao–uitkering .Daroom schorsen wij per 1 augustus 2007 de betaling van uw uitkering .dat betekend dat u van die datum geen uikering meer van ons ontvangen”.

Wij stellen u tot 1 augustus 2007 in de gelegenheid om telefonische een afspraak te maken. …



Mijn vragen :

1. Ben ik 45+ Ja of Neen ?
2. Heeft iemand ook z´n ervaring gehad ?
3. Mag/Kan UWV/mevrouw zomaar mijn uitkering beëindigen? Zo ja wat kan daar tegen doen
4. Tot slot ik wil een klacht indienen tegen UWV/mevrouw ,maar ik weet niet hoe ? Kan iemand mij hiermee helpen ?


Bij voorbad dank voor uw antwoord/hulp

Gestresst 45+

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Hertel !!! (nieuwe tekst)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Herstell,

Uw vraag hoefde niet op de site van Vara Vroege Vogels te verschijnen hoor.
Daar houden wij ons bezig met de diertjes en de miertjes.
Niet met menselijke levensvragen.

Grootvader

Gesloten