Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lindaschouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2024 14:52

Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Lindaschouten »

Hallo ik zoek even hulp. Ik heb iets gekocht via de webshop Zantano. Mijn eigen fout, niet gecheckt wat voor site het was. Ik heb een kledingstuk besteld en netjes ontvangen. Alleen totaal niet zoals verwacht. Nu wil hem terugsturen maar het enige contact wat mogelijk is, is per mail. Ik krijg een soort automatische mail dat retour niet mogelijk is omdat het om een aanbieding gaat. Echter al hun producten zijn standaard in de aanbieding. Daarnaast heb ik recht op herroepingsrecht binnen 14 dgn. Alleen dit ga ik dus nooit terug kunnen sturen. Pech. Heeft iemand advies? Als ik alleen al er voor kan zorgen dat dit bedrijf niet meer zijn praktijk zo kan uitvoeren of mensen kan waarschuwen zal ik al blij zijn. Ik hoor het graag! Gr Linda

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Arizonakid »

https://www.consumentenbond.nl/online-k ... opshipping

Klinkt flauw, maar je bent nummer 1000 die achteraf gaat kijken bij welke webshop ze hebben besteld, en dan hier komt klagen.
Verlies pakken en het zien als leermomentje.

Lady1234
Berichten: 27205
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet het kledingstuk op marktplaat of geef het weg.

En dan voortaan eerst lezen.

kuklos
Berichten: 9808
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door kuklos »

Wijs ze erop dat je sowieso herroepingsrecht hebt en dat je daarvan gebruik gaat maken. Misschien, nadruk op misschien, komen ze dan in beweging.

Voor de rest kan je weinig doen. Mensen lezen vooraf de waarschuwingen nooit en die hebben - helaas - dan ook weinig nut.

NeoDutchio
Berichten: 12350
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het geluk dat u heeft is dat het recht aan uw kant staat. De pech die u heeft is dat u geen zekerheid geeft wie de verkoper is. Er staat wel een kvk-nummer op hun site, maar weinig dropshippers geven hun eigen identiteit prijs.
En ook al krijgt u Zantano zo ver dat het item terug kan, dan zal het waarschijnlijk op uw kosten terug moeten naar China.
Zoals al gezegd, gebruik het als leergeld en kijk voortaan vooraf bij wie u koopt. Staan de verplichte idenditeitsgegevens op de site, hoe staat het met leveren (15 werkdagen is gewoon 3 weken), kloppen de retourvoorwaarden en wat voor een site is het. Nog geen 2 minuutjes werk vooraf scheelt een hoop frustratie achteraf.

J. Deltoer
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als ik de kamer van koophandel raadpleeg kom ik uit op een huisadres in Den Haag. Hoge Zand 39
2512EL 's-Gravenhage. Geen winkel. De webshopchecker is zeer negatief over deze dropshipper. Er zijn nog meer bedrijven op het huisadres die allemaal afgeraden worden.

Lindaschouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2024 14:52

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Lindaschouten »

Ik snap helemaal dat ik pech heb doordat niet goed heb gelezen. Wilde alleen anderen waarschuwen en vroeg me af of ik nog iets kon doen. Bedankt voor degene die vriendelijk reageren.

Nevyn
Berichten: 1297
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lindaschouten schreef:
01 mei 2024 08:57
Ik snap helemaal dat ik pech heb doordat niet goed heb gelezen. Wilde alleen anderen waarschuwen en vroeg me af of ik nog iets kon doen. Bedankt voor degene die vriendelijk reageren.
Je hebt dit topic met goede bedoelingen geopend om anderen te waarschuwen.
Echter in al die jaren dat ik op dit en andere forums zit, komt zo'n waarschuwing met regelmaat van de klok voorbij.
Er zijn tv programma's aan gewijd enz.
En toch blijven mensen maar bij dit soort websites kopen, ook omdat het zo mooi op de sociale media wordt gebracht.
Dus ja jouw waarschuwing wordt, hoe goed ook bedoelt door de doorgewinterde forum gebruikers hier vaak weer als de zoveelste waarschuwing wat lachwekkend weg gezet.

Maar denk maar zo, al zal je er maar 1 mee helpen heb je toch resultaat geboekt,

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helaas komen de waarschuwingen altijd te laat.
Achteraf komen de mensen op dit soort fora terecht maar dan is het leed al geleden.

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Lindaschouten schreef:
01 mei 2024 08:57
Ik snap helemaal dat ik pech heb doordat niet goed heb gelezen. Wilde alleen anderen waarschuwen en vroeg me af of ik nog iets kon doen. Bedankt voor degene die vriendelijk reageren.

Er hebben al heel veel mensen gewaarschuwd hier voor dit soort dropshippers, en het werkt niet. Als het wel zou werken had jij er niet gekocht, toch?
Sorry als je dat als onvriendelijk beschouwt.

Thijs124
Berichten: 777
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die dropshippers weten hun klandizie op een veel vriendelijkere manier te benaderen dan die forumleden met hun opmerkingen over beter lezen, beter opletten, eigen schuld.
Dan zijn de (eerste) contacten met die dropshippers toch veel positiever, veel vriendelijker.
Hier belanden ze plotseling in een harde wereld met verwijten.

J. Deltoer
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Arizonakid schreef:
01 mei 2024 10:00
Lindaschouten schreef:
01 mei 2024 08:57
Ik snap helemaal dat ik pech heb doordat niet goed heb gelezen. Wilde alleen anderen waarschuwen en vroeg me af of ik nog iets kon doen. Bedankt voor degene die vriendelijk reageren.
Er hebben al heel veel mensen gewaarschuwd hier voor dit soort dropshippers, en het werkt niet. Als het wel zou werken had jij er niet gekocht, toch?
Sorry als je dat als onvriendelijk beschouwt.
Sorry als JIJ dat als onvriendelijk beschouwt?

Oftewel, het spijt je helemaal niet.
Jij dacht gewoon, ach, laat ik er nog maar eens een schepje bovenop doen.

Aygulf
Berichten: 385
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Aygulf »

Lindaschouten schreef:
01 mei 2024 08:57
Ik snap helemaal dat ik pech heb doordat niet goed heb gelezen. Wilde alleen anderen waarschuwen en vroeg me af of ik nog iets kon doen. Bedankt voor degene die vriendelijk reageren.
Zet uw ervaring op Trustpilot. (Tip: kijk daar voortaan zelf ook even op voordat u bestelt). Daarmee bereikt u veel meer mensen dan hier op dit forum. "Wij" weten onderhand wel dat al die rommel van dropshippers uit China komt dus ons hoeft u niet meer te waarschuwen.

Speedy123
Berichten: 1296
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Speedy123 »

kuklos schreef:
30 apr 2024 17:47
Wijs ze erop dat je sowieso herroepingsrecht hebt en dat je daarvan gebruik gaat maken. Misschien, nadruk op misschien, komen ze dan in beweging.

Voor de rest kan je weinig doen. Mensen lezen vooraf de waarschuwingen nooit en die hebben - helaas - dan ook weinig nut.
Hij zet niet voor niets in zijn voorwaarden:
Voor artikelen in de uitverkoop of actie biedt Zantano. geen mogelijkheid tot ruiling & restitutie.
Hij is dus niet van plan iets terug te nemen dat in de uitverkoop was.

Verder is terugzenden voor eigen rekening. Die kosten zijn tussen de 15 en 25 euro (volgens Zantano). Kennelijk moet er naar het buitenland teruggestuurd worden. Pakketjes in Nederland zijn immers stukken goedkoper.

Zantano is een eenmanszaak. Er werkt dus 1 persoon. Levertijd is 7 tot 15 dagen. De vestiging is een enkele unit in een bedrijf verzamel gebouw.

Het is dus een echte, onvervalste dropshipper.

De teksten op hun site zijn wel komisch. wij helpen u graag. Terwijl er maar 1 persoon werkzaam is bij dit bedrijf :)
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 01 mei 2024 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door juliomariner »

Speedy123 schreef:
01 mei 2024 13:25

Ze zetten niet voor niets in hun voorwaarden:
Voor artikelen in de uitverkoop of actie biedt Zantano. geen mogelijkheid tot ruiling & restitutie.
Ze zijn dus niet van plan iets terug te nemen dat in de uitverkoop was.

Verder is terugzenden voor eigen rekening. Die kosten zijn tussen de 15 en 25 euro (volgens Zantano). Kennelijk moet er naar het buitenland teruggestuurd worden. Pakketjes in Nederland zijn immers stukken goedkoper.

Zantano is een eenmanszaak. Er werkt dus 1 persoon. Levertijd is 7 tot 15 dagen. De vestiging is een enkele unit in een bedrijf verzamel gebouw.

Het is dus een echte, onvervalste dropshipper.

De teksten op hun site zijn wel komisch. wij helpen u graag. Terwijl er maar 1 persoon werkzaam is bij dit bedrijf :)
Ze kunnen zoveel in hun voorwaarden zetten dat wil nog niet zeggen dat het juridisch klopt.

Speedy123
Berichten: 1296
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Speedy123 »

juliomariner schreef:
01 mei 2024 13:35
Ze kunnen zoveel in hun voorwaarden zetten dat wil nog niet zeggen dat het juridisch klopt.
Doet dat er toe? TS heeft hulp nodig zegt ze maar ze realiseert zich nog niet dat terugsturen 15 tot 25 euro gaat kosten.

Speedy123
Berichten: 1296
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Deze wilde ik jullie niet onthouden, ze verkopen de enige echte Dolce & Banana™ hoodies. Met Trademark verwijzing.

https://www.zantano.nl/products/dolce-b ... 7065938252

Seinhuis
Berichten: 2380
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lindaschouten schreef:
01 mei 2024 08:57
Ik snap helemaal dat ik pech heb doordat niet goed heb gelezen. Wilde alleen anderen waarschuwen en vroeg me af of ik nog iets kon doen. Bedankt voor degene die vriendelijk reageren.
U kunt naar de rechter gaan.

Aangezien dit tijdrovend is en proceskosten meer kost dan uw aankoopbedrag doen de meeste mensen dit niet.

U kunt bij https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... bij-de-acm een melding maken. Hun kunnen na onderzoek handhavend optreden, maar zullen u niet bijstaan.

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Speediy123 Voor TS doet dat er misschien niet toe.
Veel consumenten laten het erbij zitten als een bedrijf verwijst naar hun juridisch niet kloppende voorwaarden.

juliomariner
Berichten: 4872
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webshop Zantano zegt dat ik niet kan retourneren

Ongelezen bericht door juliomariner »

Speedy123 schreef:
01 mei 2024 13:44
Deze wilde ik jullie niet onthouden, ze verkopen de enige echte Dolce & Banana™ hoodies. Met Trademark verwijzing.

https://www.zantano.nl/products/dolce-b ... 7065938252
Ik denk dat de echte Dolce dit niet leuk vind.
Daarnaast denk ik ook dat ze hun naam van de webshop niet zomaar gekozen hebben maar dat ze hopen dat de klanten hen verwisselen met se grote een shop die begint met za

Plaats reactie