LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zou Ohra nemen alleen al voor de tandarts

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Ik zou Ohra nemen alleen al voor de tandarts

Ongelezen bericht door iniki »

Ik maak geen reclame maar voor wat die tandarts verzekeringen betreft zou ik toch Ohra aanraden.. Voordat het nieuwe zorgst. werd ingevoerd was ik daar al part verzekerd aangezien ik ambtenaar ben.

Als je als verzekerde bij O. een tandarts rekening indient dan wordt alles zondermeer vergoed tot het bedrag waarvoor je verzekerd bent.

Dus geen gezeik over, dat tandje word wel vergoed en met dat boortje moet er bijbetaald worden..Onlangs zat ik bij de tandarts en de ass. kreeg in die tijd enkele telefoontje waarin zij telkens moest uitleggen dat sommige handelingen materialen niet door de verzekering gedekt waren..dus dat deze patienten alsnog met kosten zaten..

Terwijl je je al blauw betaald aan de premie

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Ik zou Ohra nemen alleen al voor de tandarts

Ongelezen bericht door Walter van V »

klopt. Naast OHRA doet ook ONVZ en nog vele anderen dat ook hoor.
Allleen je betaald er wel wat meer premie voor, linksom of rechtsom betaal je er uiteindelijk zelf toch voor, alleen minder gezeur en geen onverwachte kosten die toch niet gedekt blijken te zijn, of oeverloze discussies met de zorgverzekeraar..

Overigens moeten die mensen die bellen niet de assistente van de tandarts of de tandarts daarover vragen stellen maar de zorgverzekering. De tandarts heeft namelijk niets te maken met de polisvoorwaarden...

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Ik zou Ohra nemen alleen al voor de tandarts

Ongelezen bericht door iniki »

ik betaal nou voor 45 p/mnd kan ik 1500 euro tandartsk.maken zonder gezeur. Nou ik ben nog geen aanv. verz. tegengekomen die mij dat bied. reken maar uit de jaarpr. keer 12 is 540 eur p/jaar
Nou voor dat bedrag..als je bijv. een wortelkanaal behandeling neemt ..Is bij mijn tandarts toch 350 eur. en een kroon 1000. Stel je eens voor dat je daar de helft van moet betalen of ze komen weer met zo'n verhaaltje dat ze dat nou net niet "mogen"vergoeden ..
Als je kiespijn hebt en weinig geld op dat moment ..wat dan..?

En als je je gebit een beetje op orde wilt houden is het echt geen overbodige luxe.
Vieze /slechte tanden staan absoluut niet representatief!!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Ik zou Ohra nemen alleen al voor de tandarts

Ongelezen bericht door Walter van V »

klopt, maar slechts weinigen hebben gelukkig 1500 kosten per jaar...je begint al met 540,- premie te betalen, is er nog niets gebeurt.
Voor iemand die een slecht gebit heeft een goede, voor de meeste mensen een redelijk prijzige verzekering. Met 1000,= voor een kroon is uw tandarts overigens erg duur m.i., is incl tandtechniek ongeveer 500,- Laten we het ook niet erger maken dan het is.
Dus met 1 wortelkanaalbehandeling en zeg maar 2 contrles en een kleinigheid per jaar is het om het even, pas bij meer kosten per jaar is er sprake van voordeel.

Dit is een situatie die voor iedereen anders ligt. Veel mensen zullen gemiddeld genomen op lange termijn geizen zelfs goedkoper uit zijn met of alleen een basispakketje, of zelfs helemaal niets.

Dit soort verzekeringen is alleen interessant voor mensen met veel grote vullingen, dus hoog risico op wortelkanaalbehandelingen en kronen. Of waar al meerdere oude kronen aanwezig zijn.

Gesloten