LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONZEKERHEID en de aanvullende verzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

ONZEKERHEID en de aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door heho »

Het is best wel droevig met de aanvullende verzekering.
Er wordt tevoren gezegd, vrije markt kies de beste er maar uit bevalt het niet zoek je maar een nieuwe. ONVZ verandert zomaar halverwege, dat kan kennelijk. Maar wat je volgens mij ook ziet is dat de aanvullende pakketten meer worden. Er valt meer te kiezen, de vraag is wordt je dan voor een nieuw uitgebreid pakket nog wel geaccepteerd? Hetzelfde als bijv. ONVZ of misschien straks ook andere zorgverzekeraars, zomaar polisvoorwaarden veranderen, ja je mag wel naar een andere, maar ja dan moet je maar afwachten of je er bij mag.
Volgens mij hoe zieker je bent wordt hoe meer risico's je gaat lopen. Zo basis vind ik persoonlijk de basis niet zeker als je het een en ander mankeert.
Los van alles, gaat de kwaliteit van de ziekenhuizen door die vrije markt werkelijk omhoog. Mi niet zo, hoofd boven water houden.

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: ONZEKERHEID en de aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door senseo »

:evil:

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONZEKERHEID en de aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Alleen maar als je zelf geen arts bent,anders blijven de voorwaardes het zelfde

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: ONZEKERHEID en de aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

(heho):ONVZ verandert zomaar halverwege, dat kan kennelijk. Maar wat je volgens mij ook ziet is dat de aanvullende pakketten meer worden. Er valt meer te kiezen, de vraag is wordt je dan voor een nieuw uitgebreid pakket nog wel geaccepteerd? Hetzelfde als bijv. ONVZ of misschien straks ook andere zorgverzekeraars, zomaar polisvoorwaarden veranderen, ja je mag wel naar een andere, maar ja dan moet je maar afwachten of je er bij mag.
Volgens mij hoe zieker je bent wordt hoe meer risico's je gaat lopen. Zo basis vind ik persoonlijk de basis niet zeker als je het een en ander mankeert.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als een verzekeraar je zomaar uit de AV mag zetten (door de premie buitensporig te verhogen of de voorwaarden radicaal te wijzigen), dan ben je nooit meer zeker van je AV.
Ook gebruiken de verzekeraars wel eens de volgende truc (niet zo opvallend, maar ook heel vervelend): maak de bestaande AV steeds duurder (want het verzekerdenbestand wordt duurder en ouder) en trek nieuwe klanten met een goedkoop produkt. De oudere klanten wordne natuurlijk niet geaccepteerd voor de goedkope verzekering, waardoor zij gedwongen zijn om in het duurdere, oudere produkt verzekerd te blijven.

Ook van de basisverzekering ben je idd niet zeker. Het Zieknfonds was gebonden aan wettelijke regels en het recht op zorg kon worden afgedwongen. Maar dat is nu niet meer zo. Elk individu moet een conflcit over een vergoeding (ook van de basisverzekering) met zijn verzekeraar uitvechten. Dat geeft weinig vertrouwen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ONZEKERHEID en de aanvullende verzekering

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja ..fijn toch die marktwerking??
Ook van de basisverzekering ben je idd niet zeker. Het Zieknfonds was gebonden aan wettelijke regels en het recht op zorg kon worden afgedwongen. Maar dat is nu niet meer zo. Elk individu moet een conflcit over een vergoeding (ook van de basisverzekering) met zijn verzekeraar uitvechten. Dat geeft weinig vertrouwen.

Tja de regering kan elk moment besluiten de voorwaarden aan te passen. Maar de voorwaarden zijn de voorwaarden. En dat moet je wel goed in de gaten houden, maar de aanspraak staat gewoon zwart op wit, en anders is daar de NZA, en nog andere wegen eventueel civielrechterlijk als het om grote belangen gaat.

Recent heb ik een heftige discussie met een toch wel grote zorgverzekeraar gehad, wegens afwijzen van zaken die gewoon onder basisverzekering vielen. Bleek er (na mijn mededeling dat men zich toch gewoon moest conformeren aan de wet..) een fout in hun computersysteem te staan. Fout van de programmeur dus. opgelost voor deze patient en de toekomst, maar voor alle verkeerd berekende declaraties/vergoedingen sinds begin 2006?? ik weet het niet..

Gesloten