LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorbeeldbrief ONVZ voor verzekerden

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Voorbeeldbrief ONVZ voor verzekerden

Ongelezen bericht door mnb »

Als u zoals ik, een van de gedupeerden bent, die een behandeling heeft ondergaan tussen 1 jan 2007 en 15 april 2007 en de kosten zijn plotseling niet meer vergoed, dan kunt u gebruik maken van onderstaande brief. Deze staat op de Kassa site betreffende de tandartsverzekering van Menzis maar is voor ons prima te gebruiken.
Mooi toch?

AAN: ONVZ
VAN: Naam
Plaats, datum
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb bij u een ziektekostenverzekering met aanvullende verzekering afgesloten onder polisnummer ___________________.
U heeft een nota ontvangen voor een totaalbedrag ad € ______ . U hebt echter geweigerd deze kosten volledig te vergoeden, met een verwijzing naar de algemene (polis)voorwaarden u noemt deze behandeling nu plotseling ‘excessief’.
Ik ga hiermee niet akkoord. Op grond van de door u voor en tijdens het aangaan van de overeenkomst verstrekte informatie en de inhoud van de polisvoorwaarden, mag ik er op vertrouwen dat deze kosten volledig worden vergoed.
U komt uw verplichtingen uit de overeenkomst niet na. Ik verzoek, en indien nodig sommeer ik u, binnen acht dagen na dagtekening van deze brief, alsnog over te gaan tot uitbetaling van het resterende deel van de nota’s
Mocht u weigerachtig blijven deze kosten volledig te vergoeden, dan stel ik u hierbij in gebreke. Ik behoud mij het recht voor de overeenkomst met u te ontbinden en mijn vordering voor te leggen aan de rechter of de Ombudsman Zorgverzekeringen.
Hoogachtend,

___________________{naam / handtekening}

Naam
Adres
Postcode + Woonplaats
Polisnummer

scuba
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:34

Re: Voorbeeldbrief ONVZ voor verzekerden

Ongelezen bericht door scuba »

Helaas kan ONVZ door onderstaande alinea een heleboel afwijzen.

De intentie van de ONVZ Vrije Keuze Topfit is om aan verzekerde alle kosten te vergoeden binnen de Nederlandse gezondheidszorg volgens officiële of marktconforme tarieven. Echter, de kosten van behandelingen of voorzieningen die naar maatschappelijke opvattingen als excessief worden aangemerkt worden niet vergoed. Kosten die niet thuishoren binnen een ziektekostenverzekering of waarvan
in redelijkheid van de verzekeraar niet verlangd kan worden dat deze worden vergoed, komen niet voor vergoeding in aanmerking.

En dit hadden ze moeten doen bij iemand die 17 brillen koopt.

Gesloten