ConsumentenClaim naar rechter vanwege volle treinen

consuclaim_780.jpg

ConsumentenClaim stapt naar de rechter vanwege te volle treinen. De organisatie zegt in Metro voldoende bewijs van overvolle treinen te hebben gekregen.

Treinreizigers stuurden in twee weken tijd 4.000 foto's in waarop de overlast die zijn dagelijks ervaren is vastgelegd.

'De actie is een succes geweest. We hebben meer dan voldoende bewijs om aan te tonen dat dat er een structureel probleem is', aldus ConsumentenClaim. De organisatie gaat bij de rechter om compensatie vragen voor ruim 8500 reizigers vanwege de overlast die zijn ervaren door overvolle treinen. Volgens Consumentenclaim hebben de forensen recht op 50 procent van de reiskosten tot het probleem van de overvolle treinen is opgelost. Het betreft een miljoenenclaim.

Structureel probleem

Door middel van aaneengesloten reeksen foto's kan volgens ConsumentenClaim worden aangetoond dat het niet sporadisch druk is in de trein, maar dat het om een structureel probleem gaat.

Het is nog niet duidelijk of en wanneer ConsumentenClaim naar de rechter stapt. Met de NS is afgesproken dat de organisatie eerste het onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Milieu afwacht naar de drukte in de treinen. 'We verwachten dat er over een week of twee meer duidelijkheid over is. De NS heeft aangegeven om daarna met ons te willen praten. Dat doen we, maar daarna kunnen we een procedure starten', aldus Stef Smit van ConsumentenClaim.

Bron: ANP MediaWatch / Metro