Geluidsproblemen iPhone 12, dit moet je weten!

00300821 iPhone 12.jpg

Techbedrijf Apple meldt dat een aantal iPhone 12 en 12 Pro-modellen, die tussen oktober 2020 en april 2021 gemaakt zijn, geluidsproblemen opleveren. De getroffen telefoons blijken geen geluid meer voort te brengen tijdens het bellen. Het bedrijf heeft daarom een serviceprogramma opgezet.

In dit artikel leggen we uit hoe het werkt.

Serviceprogramma

Om deel te nemen aan het serviceprogramma kunnen getroffen gebruikers een van de volgende drie opties overwegen: 

  • De telefoon opsturen naar Apple
  • Inleveren bij een retailwinkel in de buurt 
  • Inleveren bij een Apple Authorized Service Provider

Op de Apple-supportsite van het bedrijf staat meer uitleg voor iPhone-gebruikers die niet goed kunnen bellen. 

Extra kosten voor gebroken scherm

Gebruikers worden geadviseerd om een back-up te maken van hun apparaat voordat ze deze bij Apple inleveren. Mocht er enige schade aan het toestel zijn voordat hij ingestuurd wordt, zoals een gebroken scherm, dan zal dat eerst worden opgelost. Er kunnen in sommige gevallen hiervoor extra kosten worden gerekend. 

Niet alle modellen hebben het defect

Het gaat echter niet om álle iPhone 12-modellen. Zo hebben de iPhone 12 Mini en de 12 Pro Max niet met dezelfde problemen te maken. Het zou gaan om een defect bij de luidspreker van de 12 en de 12 Pro.

Bron: Apple