Nog steeds klachten over Sapph: hoelang moet je nog wachten op je bestelling?

Sapph

Eerder dit jaar besteedde Radar aandacht aan lingeriemerk Sapph. Mensen ontvingen hun bestelling niet en konden geen contact krijgen met de klantenservice. Sapph beloofde beterschap, maar de klachten blijven binnenstromen. Hoelang gaat dit nog duren?

Klachten sinds september

In september ontving Radar ineens opvallend veel klachten over lingeriemerk Sapph. Mensen moesten enorm lang wachten op hun bestelling en konden geen contact krijgen met de klantenservice. 

Sapph gaf hier verschillende redenen voor. Zo hadden veel mensen niet door dat ze een pre-order-artikel hadden besteld en was er een levering vertraagd. Deze levering was op dat moment net binnengekomen en mensen zouden op korte termijn hun bestelling ontvangen. 

Problemen zijn niet opgelost

Ondertussen zijn we meer dan twee maanden verder en blijven de klachten bij ons binnenstromen. Gedupeerden ontvangen nog steeds hun bestellingen niet, horen niets van de klantenservice of krijgen een standaard reactie. 

Zo vertelt iemand: “Ik heb meerdere keren geprobeerd contact met Sapph op te nemen. Het telefoonnummer wordt niet opgenomen, op geen enkele dag en geen enkel tijdstip. Via Whatsapp krijg ik iedere keer dezelfde reactie dat ik mijn bestelling binnen twee weken ontvang, maar dit is niet het geval.”

“Ik word compleet genegeerd en voel me niet serieus genomen. Ik ben zeer teleurgesteld in het bedrijf en wil mijn geld terug”, laat iemand anders ons weten. 

Waarom krijg je geen reactie?

We nemen opnieuw contact op met Sapph om te vragen wat er aan de hand is en waarom ze niet op bezorgde klanten reageren. Een woordvoerder vertelt: “Onze e-commerce afdeling heeft dit jaar onverwacht een mooie groei doorgemaakt. We zijn hier uiteraard heel trots op, maar operationeel gezien waren we er niet helemaal op voorbereid.”

“Ik begrijp dat klanten gefrustreerd zijn dat het langer duurt voordat ze antwoord krijgen, maar we doen er met een team van acht medewerkers echt alles aan om iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen. We sturen ook regelmatig algemene updates en informeren klanten op hun orderbevestiging.”

Ze vertelt dat ze extra mensen in dienst hebben genomen en dat medewerkers met andere functies bijspringen bij de klantenservice om iedereen te kunnen beantwoorden. “We verwachten hier binnen enkele weken helemaal mee bij te zijn. Zodat we iedereen weer binnen 24 uur kunnen voorzien van een antwoord. Ook zijn we bezig met een live chat op de website, zodat mensen nog sneller antwoord krijgen.”

Hoelang moet je nog wachten op je bestelling?

De woordvoerder geeft ook een update over de bestellingen: “Een groot deel van de klanten heeft in november hun order ontvangen nadat de vertraagde container is geleverd. De pre-orders zullen volgende maand ook geleverd worden. Dan heeft iedereen zijn bestelling ontvangen.” 

“De klachten waar onze klanten op dit moment tegenaan lopen zijn opgelost in 2025”, belooft ze dan ook. “Echt niemand hoeft zich zorgen te maken dat ze hun geld kwijt zijn. Iedereen krijgt hun bestelde artikelen en mocht het door een no-pick voorkomen dat het artikel niet meer te leveren is, krijgt die persoon altijd zijn of haar geld terug.”

Wat kun je nog meer van Sapph verwachten?

Ook belooft de woordvoerder dat je retourtermijn automatisch wordt verlengd en dat ze duidelijker gaan informeren over pre-orders. Zo vermelden ze het duidelijker op de website en voegen ze het toe aan de orderbevestiging. 

Maak jij je zorgen over je bestelling? Dan kun je contact opnemen met [email protected]. “Dan kan er persoonlijk en sneller gereageerd worden”, aldus de woordvoerder.