NPO Plus werkt tot maart niet op Apple TV: zo vraag je je geld terug

Npo Start

Het gaat zeker nog tot maart duren voor mensen met Apple TV optimaal gebruik kunnen maken van de NPO Start-app. Heb jij een NPO Plus abonnement? Dan kun je jouw geld terugkrijgen. Wij leggen uit hoe je dit aanvraagt. 

Zeker tot maart geen NPO Plus op Apple TV 

Op 1 december 2023 is de NPO Start-app vernieuwd. Omdat veel mensen zich bij ons melden met klachten, namen wij vorige week contact op met de NPO. Zij legden ons uit dat de app stapsgewijs wordt uitgerold. 

Hij werkte eerst op de website, daarna zou hij uitgerold worden in de Android-app en op Android TV, daarna in de IOS-app, dan de settopboxen van KPN en VodafoneZiggo en pas als laatste Apple TV. 

Op onze vraag hoe lang dit nog gaat duren, antwoordt een woordvoerder van de NPO: “We streven ernaar gebruikers de mogelijkheid te bieden om vanaf maart/april in te loggen op Apple TV en daarmee gebruik te maken van NPO Plus.” Tot die tijd kunnen mensen met Apple TV dus niet optimaal gebruikmaken van de app. 

Compensatie met terugwerkende kracht

Heb jij een NPO Plus abonnement? Dan betaal je dus wel, terwijl je er geen gebruik van kunt maken op je Apple TV. De woordvoerder van de NPO vertelt dat je  dan je geld terug kunt krijgen. 

“Gebruikers die geen NPO Plus kunnen kijken via Apple TV mogen zich melden. Zij ontvangen compensatie vanaf 1 december tot het weer mogelijk is om NPO Plus via Apple TV te bekijken. Zij hoeven voor deze periode geen abonnementsgelden te betalen.” 

Zo vraag je geld terug

Via dit stappenplan kun je jouw compensatie aanvragen:

Ga naar de servicepagina van de NPO.

Scroll naar beneden voor het contactformulier.

Kies voor ‘account en abonnement’ en vervolgens voor AppleTV. 

Vul bij het onderwerp ‘compensatie AppleTV’ in.

Vul bij de vraag in welk probleem je ervaart met AppleTV. 

Verstuur het contactformulier.