Onduidelijkheid over oplossing Vodafone

De oplossing die Vodafone zijn klanten biedt naar aanleiding van uitzendingen van Radar over mysterieus dataverbruik, pakt voor sommige klanten juist nadelig uit. De informatie die de provider hierover de afgelopen dagen verstrekte was bovendien tegenstrijdig. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.

Hogere kosten

Vodafone-klanten krijgen de mogelijkheid om gratis over te stappen naar een nieuwe abonnementsvorm. De maandelijkse kosten voor deze nieuwe abonnementen blijken echter in sommige gevallen veel hoger uit te vallen.Buitenbundel-opties

Met het nieuwe abonnement kunnen klanten gebruik maken van verschillende buitenbundel-opties. Zij kunnen onder meer kiezen voor 'Beperkt Internet', waarbij de internetsnelheid wordt verlaagd wanneer de datalimiet is overschreden.

Klanten voor 7 april nadelig


Klanten voor 7 april nadelig

Deze optie lijkt niet voor iedereen voordelig. Radar kreeg signalen dat mensen die voor 7 april klant zijn bij Vodafone een hoger maandbedrag betalen voor zo'n nieuw abonnement. Soms is er zelfs sprake van een stijging van 50 procent. Dit terwijl de provider in de uitzending heeft aangegeven dat de abonnementskosten nagenoeg gelijk blijven.Reactie Vodafone

Vodafone onderzoekt het probleem, en zegt dat klanten de mogelijkheid moeten krijgen om hun databundel te behouden in hun nieuwe abonnement voor zo goed als dezelfde prijs, of voor ongeveer hetzelfde bedrag meer data in hun bundel moeten krijgen. De klant moet er in ieder geval niet minder voordelig vanaf komen, eerder voordeliger, aldus de provider.

Vodafone meldt bovendien dat de zogeheten 'Scherp'-abonnementen, die rond de 8 euro liggen, niet kunnen overgaan in een nieuw abonnement en dezelfde prijs behouden.Oproep: Ontevreden?

Ben je niet tevreden over de geboden oplossing van Vodafone? Laat het Radar dan weten.

Bron: Radar