Dataverbruik Vodafone onverklaarbaar hoog

Vodafone-klanten kampen met torenhoge rekeningen door mysterieus dataverbruik. Ze hebben onverklaarbaar hoge kosten voor internetten buiten de bundel. Vodafone gaf eerder aan coulant om te gaan met deze klachten, maar in de praktijk blijkt de provider weerbarstiger. Hoe kan dat en waarom stelt Vodafone zich zo op?

In korte tijd hebben wij een groot aantal klachten binnengekregen van consumenten die kampen met onverklaarbaar dataverbruik buiten de bundel. Het gaat hier om klanten die tot een paar maanden geleden nooit problemen hadden met hun databundel en niet kunnen achterhalen waar deze stijging in dataverbruik opeens vandaan komt.

Deze Vodafone-klanten worden sinds een aantal maanden opeens geconfronteerd met stijgende rekeningen voor het gebruik van data buiten de bundel. Ze klagen over onverklaarbare pieken in het dataverbruik, bijvoorbeeld op momenten dat zij helemaal niet op hun telefoon bezig zijn, en voelen zich niet gehoord bij de telefoon provider.My Vodafone en waarschuwings-sms

Klanten die gebruik maken van de app My Vodafone klagen over de werking van deze app. De gegevens over het gebruik komen niet overeen met de gegevens die zij uiteindelijk op de rekening onder ogen krijgen, en zet de klanten op een verkeerd spoor. Ook geven klanten aan de waarschuwings-sms niet te ontvangen, met als gevolg dat zij te laat op de hoogte worden gebracht van het overschrijden van de databundel.Reactie Vodafone

Vodafone geeft aan dat er de afgelopen maanden problemen waren met de teller van de bundelstatus bij een klein percentage van de klanten. Hierdoor werd de status vertraagd weergegeven in My Vodafone.

De provider belooft dat klanten eventuele buitenbundelkosten gecrediteerd zullen krijgen als zij, vanwege een storing, te laat een waarschuwings-sms hebben ontvangen. Vodafone geeft aan op de hoogte te zijn van de verwarring die de afgelopen maanden door deze situatie is ontstaan, en problemen op individuele basis op te lossen.Lees de volledige reactie van Vodafone.

Forumreacties

34
  • Door Radar

Vodafone-klanten kampen met torenhoge rekeningen door mysterieus dataverbruik. Ze hebben onverklaarbaar hoge kosten voor internetten buiten de bundel. Vodafone gaf eerder aan coulant om te gaan met deze klachten, maar in de praktijk blijkt de provider weerbarstiger. Hoe kan dat en waarom stelt Vodafone zich zo op? Maandag 8 september 2014 in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1

  • Door harley68

Ik heb die ervaring totaal niet. Ben inmiddels jaar of 10 Vodafone klant. Enige jaren geleden bij het gebruik van een iphone wel een hoge rekening gehad door onverklaarbaar internetgebruik maar dat is geheel (bijna 400,-) kwijtgescholden. Bleek te liggen aan mijn instellingen en automatisch updaten en synchroniseren. Sindsdien geen problemen meer gehad. Heb zojuist mijn contract weer met 2 jaar verlengd. Ben een tevreden Vodafone klant.

  • Door GJvdZ

Een groot deel van deze problemen wordt veroorzaakt door bugs in smartphones. Ik heb diverse (Android) toestellen gehad die overschakelden op 3G terwijl er gewoon een goede wifi verbinding was. Als je niet constant in de gaten houdt op wat voor verbinding je zit loop je het risico op onverwachte kosten.