Vodafone slechtste klachtoplosser mobiele telefonie

Het afgelopen jaar klaagden Nederlanders het meest over aanbieders van mobiele telefonie. Met een oplospercentage van slechts 4 procent is Vodafone binnen deze categorie de slechtste klachtoplosser van het jaar.

Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van klachtenbemiddelaar Klacht.nl. Van de bijna 100.000 klachten die binnenkwamen, waren er maar liefst 4.288 klachten over aanbieders van mobiele telefonie. Daarmee staat deze sector op de eerste plek in de top 50 van de categorieën waarover het meest geklaagd is het afgelopen jaar.

PostNL en Albert Heijn slechte oplossers

De categorieën 'Koeriersbedrijven en Post' en 'Supermarkten' eindigden respectievelijk op de tweede en derde plek. Binnen de eerste categorie komt PostNL als grootste verliezer uit de bus, met een oplospercentage van nog geen 1 procent. Albert Heijn heeft met een oplospercentage van 0 procent de minste oplossingen bewerkstelligd van alle Nederlandse supermarkten binnen die categorie.

De beste klachtoplossers van het afgelopen jaar zijn onder andere Youfone, Jumbo, Bol.com, FBTO en ING.

Bekijk de ranglijsten

Klacht.nl is een online platform voor consumenten met een klacht. De site stuurt deze door naar het betreffende bedrijf, met als doel het probleem samen op te lossen. Bekijk de ranglijsten met de beste en slechtste klachtoplossers van 2014.

Bron: Klacht.nl