Problemen met online bestellingen H&M? De winkelketen reageert

01102020 H&M.jpg

Verschillende consumenten die online een bestelling hebben geplaatst bij winkelketen H&M doen via sociale media hun beklag. Ook bij Radar kwamen er diverse klachten binnen over bestellingen via de webshop. 

Een klant schrijft in een mail dat het online systeem van de keten 'weer niet werkt'. 'Mijn bestelling is fout gegaan en ik moet nu wachten op mijn geld. Dit terwijl ik ook nog wacht op het geld van een andere bestellingen die niet goed is gegaan.'

Klachten op Facebook

Op de Facebook-pagina van H&M Netherlands komen ook een aantal soortgelijke klachten terug. Het gaat onder andere om: klanten die wel hebben betaald, maar niets hebben ontvangen, geld dat nog niet is teruggestort, bestellingen die niet goed zijn gegaan en foutmeldingen op de website. 

H&M: 'Er kunnen tijdelijke technische storingen zijn'

De winkelketen laat in een summiere reactie op vragen van Radar weten dat ze 'constant werken aan het optimaliseren van de online shopomgeving'. 'Dit kan gepaard gaan met tijdelijke technische storingen.'

Wat kun je doen als je online een probleem ervaart bij H&M?

De communicatieafdeling meldt dat klanten die problemen hebben met een online bestelling contact kunnen opnemen met de klantenservice. 'Ze worden altijd persoonlijk geholpen.' De klantenservice is bereikbaar via telefoonnummer: 0900-1988. Je kunt de klantenservice ook bereiken via live chat.

Jouw rechten

Het is goed om in dergelijke situaties op de hoogte te zijn van jouw rechten, mocht je er niet uitkomen met de klantenservice van een bedrijf. Radar heeft vaker aandacht besteed aan problemen rondom online bestellingen. Je kunt hier lezen wat jouw rechten zijn als je een online bestelling plaatst