Problemen rondom UPC Horizon nog steeds niet opgelost

Bijna anderhalf jaar geleden werd de UPC Horizon geïntroduceerd. In Radar lieten we zien dat gebruikers sinds de introductie alleen maar problemen ondervinden met het apparaat. Dat er nu nog steeds problemen zijn blijkt uit een enquête van de Consumentenbond.

De UPC Horizon zou de nieuwe manier van televisie kijken moeten worden. Het is een allesomvattend apparaat waarmee je vier programma’s tegelijk kunt opnemen, on demand kunt kijken en apps kunt gebruiken.

Een aantal maanden geleden besteedde Radar ook aandacht aan de mankementen van de Horizon mediabox. Consumenten meldden een haperend beeld, een slecht werkend menu en regelmatig wegvallen van beeld.Ruim 80% ondervindt nog problemen

Uit het onderzoek onder 552 leden van het UPC Horizonpanel is gebleken dat ruim 80 procent van de mensen die de mediabox nog in bezit hebben problemen ervaren. De meest voorkomende klachten gaan over de stabiliteit van de box: het beeld blijft hangen, het geluid valt weg en het menu is ontzettend traag. Ook mist nog steeds de beloofde applicatie voor smartphones en tablets voor Android.'Ondeugdelijk product'

UPC heeft al meerdere malen aan de Consumentenbond beloofd de problemen omtrent de Horizon mediabox op te lossen. Vooralsnog is dit niet gebeurt. Directeur Bart Combée van de Consumentenbond: 'Het is voor consumenten heel ergerlijk dat ze maar blijven worstelen met een ondeugdelijk product. Wat volgens UPC 'het nieuwe tv-kijken' had moeten worden, is een probleemkindje gebleken. Het is beschamend dat UPC de problemen na bijna 1,5 jaar nog niet onder controle heeft'.Hulppakket van de Consumentenbond

Consumenten die in bezit zijn van UPC Horizon en hiermee problemen ervaren, hebben recht op compensatie. De Consumentenbond heeft op zijn website een Horizon Hulppakket met drie praktische tools:

Bron: Consumentenbond / TROS Radar