background branding

Uitzending 24-01-2022

Een peperdure douche met 'onschadelijke uv-stralen' die ervoor zou zorgen dat je je een stuk beter voelt. Een dermatoloog, klinisch psycholoog en oogarts denken heel anders over deze zogenaamd onschadelijke stralen: gebruik van dit soort douches is schadelijk. En veel Max Verstappen-fans betreuren de kwaliteit van de kleding die ze van hun held via de officiële Fanshop hebben aangeschaft. Fons gaat erachter aan. 

Douche met infrarood- en uv-licht is schadelijk

'Onmisbaar voor vitamine D-aanmaak, verbeterde weerstand, meer energie', zomaar wat claims uit reclames voor douches met infrarood- én uv-licht. Kosten? 3000 euro. Vooral aan het uv-licht worden veel voordelen toegeschreven: je voelt je er stukken beter door. Wij willen hier meer van weten en gaan met de verborgen camera langs een aantal verkooppunten. Het zou geen zonnebank zijn, want een zonnebank heeft ‘een ander soort uv-lampen’. En het zijn ‘onschadelijke uv-stralen’, ‘net als een avondzonnetje’. Niks aan de hand dus, als we de verkopers mogen geloven. Radar legt de gezondheidsclaims voor aan een drietal deskundigen, een dermatoloog, een oogarts en een klinisch psycholoog gespecialiseerd in winterdepressie. En die draaien er niet omheen. Gebruik van dit soort douches is schadelijk. Eén van de bedenkers van de uv-douche reageert in de studio.

Radar Checkt! Max Verstappen-fans teleurgesteld om kwaliteit kleding

Vol adrenaline en trots bestelden Max Verstappen-fans op 12 december truien, t-shirts en fotoboeken van hun held in de officiële Max Verstappen Fanshop. Want wie had dat gedacht dat een Nederlander ooit de Formule 1 zou winnen? Toch bleven veel fans teleurgesteld achter: hun bestellingen kwamen niet aan, ze kwamen heel laat en erger nog: de kwaliteit liet nogal te wensen over. Fons gaat erachter aan. Krijgen de fans een nieuwe trui?

Dexia treft te lage schikking met gedupeerden

Als je belegt weet je dat je je inleg kwijt kunt raken. Maar de honderdduizenden deelnemers aan aandelenlease hadden vaak geen idee dat ze met torenhoge restschulden konden achterblijven. Nu, na 20 jaar, staat vast dat veel van hen recht hebben op een fikse schadevergoeding. Dexia benadert hun klanten nu, via een gerechtsdeurwaarder. Dexia wil 'een goed gesprek' aangaan met de klant en een 'substantieel bedrag' als schadevergoeding aanbieden. Radar sprak zeven klanten die niet een royale schikking krijgen, maar afgescheept worden met een veel lager bedrag dan waar ze volgens rechterlijke uitspraken recht op hebben. Zo heeft één van de klanten maar liefst 30.000 euro schade, Dexia biedt een schadevergoeding van 500 euro. Wat zit hierachter, en wat is er voor nodig voor de klanten om te krijgen waar ze recht op hebben?