background branding

Veel klachten over Refurbished.nl: hoe verklaart het bedrijf dit?

Refurbished 5 Feb

 In 2023 besteedde Radar verschillende keren aandacht aan de praktijken van electronicawebwinkel Refurbished.nl. De reden: er gaat van alles mis, van nooit aangekomen bestellingen tot geen geld terug. Op 5 februari 2024 is het bedrijf opnieuw onderwerp van gesprek, want de klachten blijven binnenstromen.

Wat is er aan de hand bij Refurbished.nl?

 In oktober 2023 ging presentator Fons Hendriks voor het eerst langs bij Refurbished.nl. Er kwamen toen al veel klachten binnen over het bedrijf. Mensen kregen hun bestelde producten niet, contact met de klantenservice was lastig en stuurde je iets retour? Dan kon je lang wachten of je geld, of je kreeg het helemaal niet.

Fons vroeg directeur Joost Angelier wat hier mis gaat. Die erkende dat niet alles vlekkeloos verliet en beloofde beterschap: vinnen twee à drie weken zou alles opgelost moeten zijn.

Klachten blijven binnenstromen

Het tegendeel bleek waar. De Radar-mailboxen bleven volstromen met berichten over Refurbished.nl. Wat mensen ons stuurden? De klachten waren vrij gelijk aan die we eerder ontvingen. Alleen nu klagen ook de leveranciers: die moeten, net als de klanten, erg lang op hun geld wachten.

Voor Fons reden om in december 2023 wederom poolshoogte te nemen. Bij het hoofdkantoor in Zeist trof Fons de directeur niet, maar hij kreeg hem wel te spreken via de telefoon. De mededeling? De aanhoudende klachten zouden over twee à drie weken verholpen moeten zijn. Precies wat hij in oktober 2023 ook zei.

 Nog altijd veel gedupeerden

Nu, bijna 2 maanden later, komen er nog altijd mails binnen over Refurbised.nl. Wederom met dezelfde klachten. Inmiddels doet ook de politie onderzoek naar het bedrijf. Op 5 februari 2024 zie je hoe Refurbished zelf de situatie verklaart.

Je ziet Radar elke maandag om 20.25 uur op NPO 2.

Meer over