background branding

Veel klachten over verlopen bon Diner Cadeau door corona: hoe zit het met een coulance?

01032021 dinercadeau.jpeg

Door de coronaperiode hebben veel mensen geen gebruik kunnen maken van hun waardebon van Diner Cadeau. Het internet staat vol klachten van ontevreden consumenten. Radar zocht contact met het bedrijf om na te gaan of ze deze klanten tegemoetkomen.

Tijdens de coronacrisis waren de restaurants in bepaalde periode gesloten of was er sprake van een beperkt aantal plekken door de versoepelingen. Veel kwetsbare mensen durfden het daarnaast niet aan om een restaurant te bezoeken in de periode waarin dit wel mogelijk was.

Klachten

Op diverse fora is dan ook te lezen dat klanten ontevreden zijn: 'Vanwege corona hebben we geen gebruik kunnen maken van onze dinerbonnen van 55 euro. Diner Cadeau geeft op de website aan dat je via e-mail contact kan opnemen als de bon is verlopen. Dat heb ik in de afgelopen twee maanden twee keer gedaan. Ik heb geen enkele reactie ontvangen. Ik vind dat schandalig', schrijft een boze consument op Klachtenkompas. In de afgelopen twaalf maanden zijn er 49 klachten binnengekomen op deze site.

Een andere klant meldt op het Radar Forum dat zijn bon van 40 euro ook verlopen is. 'Ik heb al aangegeven dat ik een coulance wil, maar ik krijg geen reactie van dit bedrijf. Begin van het jaar kon je de kaart nog verlengen, maar dit staat niet op de website', aldus forumgebruiker Pallandt.

Radar kreeg daarnaast diverse e-mails binnen. Zo ook van Theo Schepens: 'Ik heb vanwege corona niet kunnen reserveren. Met de versoepelingen in zicht wilde ik een afspraak maken in een restaurant, maar nu blijkt dat de kaart is verlopen. Ik heb Diner Cadeau gemaild, maar ik heb helaas geen antwoord gekregen.'

Reactie Diner Cadeau

In reactie op deze vragen laat Diner Cadeau het volgende weten aan Radar:

'Graag reageren wij op de klachten die jullie bereiken over verlopen Diner Cadeau-kaarten en de situatie met betrekking tot de horecasluiting. Wij hebben gedurende de coronaperiode doorlopend verlengingsregelingen gehanteerd die wij per e-mail, telefoon en onze website aan kaarthouders hebben medegedeeld.

Hier is begrijpelijkerwijs ontzettend veel gebruik van gemaakt. Het is altijd ons beleid geweest dat mensen niet gedupeerd mogen raken doordat ze vanwege sluitingen geen gebruik hebben kunnen maken van hun Diner Cadeau.

Wij hebben de geldigheidsperiode verlengd, en mensen met verlopen kaarten een nieuwe Diner Cadeau-kaart gegeven tegen een gering bedrag aan administratiekosten (3 euro). Ook was het mogelijk om Diner Cadeau te gebruiken bij restaurants die de mogelijkheid boden tot het afhalen van maaltijden.

Wél hebben wij een onderscheid gemaakt tussen kaarthouders die daadwerkelijk geraakt zijn door de sluitingen, en mensen die wel de gelegenheid gehad hebben gebruik te maken van hun kaart binnen de geldigheidsperiode. Niet iedereen komt daarom in aanmerking voor een verlengingsregeling. Voor die mensen hebben we inderdaad een tegemoetkoming in de vorm van een hotelvoucher.

We zouden Radar vriendelijk willen verzoeken om de mensen die zich tot jullie wenden naar onze klantenservice door te verwijzen. Onze medewerkers kunnen de gevallen dan op individuele basis beoordelen. Onze ervaring is dat mensen zich regelmatig eerst tot klachtenfora wenden voordat wij de tijd hebben gehad om ze verder te helpen.'

Contactgegevens Diner Cadeau

Op de website staat het volgende telefoonnummer vermeld: 020-2610976. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag te bereiken, van 10.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur. Je kunt ook een mail sturen naar: [email protected].

Forumreacties

12
  • Door Pallandt

Ik heb 2 restaurant kaarten gekregen. Helaas door de Corona tijd niet te gebruiken. Voor de restaurantcadeau kaart is dat geen probleem. Op de website https://www.restaurantcadeaukaart.nl/ wordt aangegeven dat de kaart kosteloos wordt verlengd. Prima Maar ik heb ook een kaart van diner cadeau. Die is ook verlopen. Heb al aangegeven dat ik een coulance wil . Ik krijg geen reactie van dit bedrijf. Een beetje raar in Corona tijd. Er staat 40 euro op . https://www.diner-cadeau.nl/ Begin van het jaar kon je de kaart nog verlengen. Maar dit staat niet op de website. Ook via Twitter reageert deze organisatie niet. Arie Postma

  • Door Seinhuis

Dat je geen reactie krijg is niet netjes. Maar inmiddels zijn de restaurants lang open. Ik denk dat je geen recht hebt op geld terug.

  • Door mahadma

A: coulance is geen recht, maar een gunst. Als dit anders was zou coulance recht betekenen. Geld terug van een kado kaart gebeurd echt nooit. Even nieuwsgierig: wanneer heeft u de kadobon gekregen? Dit geprobeerd? 020 - 2610976 [email protected] maandag t/m vrijdag: 10:00-12:30 & 13.00-17.00 P.S. Dit is precies de reden dat ik geen kadokaarten geef en ook niet wil krijgen.