Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door BL2 »

Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

De vraag is, wat heb je liever, een super mooie, zeer luxe en hippe supermarkt, of een wat meer "gewone" supermarkt, netjes en schoon maar met een interieur uit 2012 ?

Bij ons in het dorp wordt over enige tijd de grote XL supermarkt maar liefst twee weken gesloten omdat het interieur, gewoon netje en prima, gesloten omdat het interieur volgens de design afdeling echt gedateerd is. Alles moet eruit, compleet vernieuwd en er zeer gelikt uit gaan zien "want dat doet de concurrent verderop ook".

Maar de keerzijde is natuurlijk, dat de klant dit allemaal indirect mag gaan betalen, want deze verbouwing gaat heeel veeel kosten.
Dus hoe denkt de gemiddelde consument over een supermarkt, gewoon netjes of moet het tegen hoge kosten extreem mooi en modern eruit zien ?

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Niet interessant wat een ander er van vindt.
De supermarkt doet dat wat de meeste klanten trekt. Zelf geen interesse in een super gelikt gebouw of een gedateerde rij schappen. Ik heb interesse in de boodschappen, die in mijn (koel)kast moeten belanden, dat kan prima zonder gebouw ( gedateerd of niet ).

Nevyn
Berichten: 1307
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn vrouw is gestart met bestellen bij Picnic , dus helemaal geen supermarkt meer.

HandigeHarrie
Berichten: 1400
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tja, helaas blijkt het pimpen van de winkels te werken. De overheid zou voorlopig dergelijke niet-noodzakelijke verbouwingen moeten verbieden, d.w.z. geen vergunning verlenen. Veel bouwprojecten krijgen door de stikstofproblematiek geen vergunning en er is een tekort aan bouwvakkers; verduurzaming en woningbouw moet m.i. als enige soort bouw voorlopig toegestaan worden.

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat jij hip en zeer luxe vindt en wat jij netjes en schoon vindt, kan ik (of een ander) heel anders over denken.

Ik kom nauwelijks nog in een supermarkt, bestel de wekelijkse boodschappen al jaren bij Appie.

gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door gosewijn »

HandigeHarrie schreef:
11 jun 2022 11:54
Tja, helaas blijkt het pimpen van de winkels te werken. De overheid zou voorlopig dergelijke niet-noodzakelijke verbouwingen moeten verbieden, d.w.z. geen vergunning verlenen. Veel bouwprojecten krijgen door de stikstofproblematiek geen vergunning en er is een tekort aan bouwvakkers; verduurzaming en woningbouw moet m.i. als enige soort bouw voorlopig toegestaan worden.
Volkomen gelijk HH . als jij je huis ,binnen, gaat verven -nieuwe vloerbedekking gaat leggen -behangen- nieuwe meubels koopt , etc ga jij ook een vergunning aanvragen . En heel belangrijk de tuin omspitten wat dacht je daar van ?.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou, gelikt-gelikt hoeft niet perse wat mij betreft.
Wel graag schone paden , behulpzaam personeel en goed gevulde schappen en redelijke prijzen.
Ik ben tevreden vwb de gele winkel hier.🥳

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Voor mij is de locatie en aanbod leidend. De dichtsbijzijnde supermarkt is een middelgrote AH waar verse sushi wordt gemaakt. Geen reden om elders te gaan kijken.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als een ondernemer twee weken omzet misloopt en daarnaast ook nog flink investeert, zal hij dat niet zonder goede reden doen, lijkt me.

Mijn voorkeur gaat uit naar ruime, schone, goed ingerichte winkels. Daarom kom ik niet vaak bij de Lidl; krap en rommelig. Aan de andere kant kom ik wel weer bij de Turkse en Marokkaanse supermarkjes. Die zijn weliswaar ook krap en wat rommelig, maar hebben een fantastisch aanbod, ook aan verse groenten en kruiden. Verder kom ik bij de bakker, slager, kaaswinkel en grootgrutter. De interieurs zijn van verschillende leeftijd, tussen 3 en 8 jaar.

HandigeHarrie
Berichten: 1400
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

gosewijn schreef:
11 jun 2022 12:27
HandigeHarrie schreef:
11 jun 2022 11:54
Tja, helaas blijkt het pimpen van de winkels te werken. De overheid zou voorlopig dergelijke niet-noodzakelijke verbouwingen moeten verbieden, d.w.z. geen vergunning verlenen. Veel bouwprojecten krijgen door de stikstofproblematiek geen vergunning en er is een tekort aan bouwvakkers; verduurzaming en woningbouw moet m.i. als enige soort bouw voorlopig toegestaan worden.
Volkomen gelijk HH . als jij je huis ,binnen, gaat verven -nieuwe vloerbedekking gaat leggen -behangen- nieuwe meubels koopt , etc ga jij ook een vergunning aanvragen . En heel belangrijk de tuin omspitten wat dacht je daar van ?.
Je hebt gelijk, er is geen vergunning nodig voor interne verbouwingen, zal moeilijk te verbieden zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door kweenie »

De meeste klanten zullen niet meteen enthousiast worden van een vernieuwde supermarkt. Maar tegelijk zullen ze zich op termijn wel gaan ergeren aan een oude of verouderde winkel. Om dat voor te zijn, zal een goede winkel het interieur vernieuwen nog voordat jij als consument je er aan gaat storen. En dat betekent dus dat jij, als het goed is, het idee hebt dat de winkel nog helemaal niet aan vernieuwing toe is

Dus een prima actie van de supermarkt.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door BL2 »

Nee, dat idee heb ik inderdaad niet. De winkel is nogal tijdloos, wat basic ingericht zonder opsmuk. Maar wel ruim opgezet.
Nog nooit gestoord aan het interieur, zo lang ze de artikelen maar hebben, zijn we tevreden.
Vind het gewoon jammer dat het complete interieur naar de stort gaat, en er voor veel geld iets nieuws komt.
Indirect van onze duur betaalde boodschappen, want ondertussen geven we wel zo'n 15 tot 20 procent per week meer uit in deze winkel.....

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar zelf geen nieuwe meubels of andere zaken kopen, bespaart u daar op.

Onkruid71
Berichten: 2762
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik geloof ook niet echt als ze het interieur niet veranderen dat het goedkoper wordt of dezelfde prijs blijft. Ik geef de voorkeur aan een mooie nette winkel, maar ik kom er maar 1 keer per jaar dus ja 😄, maar dan nog.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat heeft puur en alleen te maken met de winkelformule. Zo heeft Jumbo jaren geleden de keuze gemaakt voor het verseiland. In de winkels waar dit eiland een plek kon krijgen, werden de winkels uiteindelijk verbouwd, waar dit qua plek niet kon, werd dit niet gedaan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door grun »

Uit financiële overwegingen ga ik voor de aanbiedingen, dus de laagste prijs. Aldi, Lidl, maar ook AH en Coop. Het is maar net wat er die week in de aanbieding is. De Coop vooral omdat je met een klantenkaart van de Coop korting krijgt op de verzekeringspremie bij Unive (ik dacht maar liefst 7 %). Vraag me niet waarom, de enige eis is dat je 2x per jaar iets moet kopen bij de Coop maar dat mag ook een rol drop zijn of een ei (Coop verkoopt ook eieren per stuk).

Ik probeer per dag gezond te eten voor maximaal 5-7 euro. Dat lukt best, twee boterhammen met kaas en rookvlees, glas melk, 2 stuks fruit, diner met krieltjes, broccoli, kipfilet. Geen chips of snoep.

Aldi en Lidl waren vroeger ietwat morsige dozenschuivers, maar zijn tegenwoordig allebei zeer moderne supermarkten en beiden hebben daarnaast een groot aanbod aan non-food artikelen, veel meer dan AH. Vaak gereedschap, keukendingen, planten en tuin, kleding, ondergoed en schoenen.

Coop en Plus zijn onlangs gefuseerd, dat had voor mij niet gehoeven. Plus is veel duurder, dat scheelt 3-4 euro per bezoek. Gelukkig is er hier nog een buurtsuper van Coop die te klein is om verbouwd te worden, die blijft nog een jaar of 3 bestaan.

Tip: de cornetto's van de Jumbo zijn lekkerder dan het origineel van Ola en kosten de helft (6 voor nog geen 1,40 euro).
Laatst gewijzigd door grun op 12 jun 2022 08:21, 3 keer totaal gewijzigd.

peter17111962
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Voor mij persoonlijk maakt dat geen verschil, zolang ze de artikelen maar op steeds dezelfde plek laten staan.
Voor alles wat ik koop bepaal ik thuis wat ik ga kopen. Voor de supermarkt maak ik een boodschappenlijstje om
niks te vergeten. Met daarop wat ik nodig heb en inclusief merk en hoeveelheid. Dus als voorbeeld niet de
tekst "broodbeleg" maar "gesneden kaas van merk X in de 100 gram verpakking" ik vind het vreselijk irritant
dat ik iedere keer weer iets totaal anders tegenkom als wat er vorige week op die plek stond.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door grun »

peter17111962 schreef:
12 jun 2022 07:39
Voor mij persoonlijk maakt dat geen verschil, zolang ze de artikelen maar op steeds dezelfde plek laten staan.
[...]
ik vind het vreselijk irritant dat ik iedere keer weer iets totaal anders tegenkom als wat er vorige week op die plek stond.
Mee eens, maar vermoedelijk verandert het niet iedere week.

Ik heb me in dit forum wel eens beklaagd over dat ik af en toe niets kan terug vinden en dan een medewerker om assistentie vraag, maar die zijn dan verplicht om mee te lopen. Daar kwam zoveel commentaar op dat ik nu wijselijk m'n mond houd.

Bij AH kun je in de app een boodschappenlijstje aanmaken en een voorkeurswinkel opgeven, de app rekent dan de kortste (lees: efficiëntste) route uit.

Ivo.w
Berichten: 1767
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als ik snel wat nodig heb, maakt het mij niet zoveel uit hoe de winkel is ingericht. Als ik er maar snel doorheen kom en snel weer buiten sta. Aldi en Lidl vallen dan meestal af, want hebben vaak een minimale personeelsbezetting bij de kassa.
Dus dan maar naar de iets duurdere winkel als ik daarvoor niet veel verder om hoef te reizen (wat in mijn geval ook niet zo is).

Als ik een grotere hoeveelheid boodschappen haal voor een heel week-menu vind ik ruimere keuze en kwaliteit van met name de versproducten belangrijk. Bij de bekende discounters is het assortiment relatief beperkt. Het versaanbod is er allemaal zeker prima, maar ook niet méér dan prima. De verse broodjes scoren de Duitse discounters wel heel hoog mee.
Maar alles opgeteld ga ik dan toch weer naar de iets duurdere Nederlandse formules met uitgebreider assortiment. Niet omdat de winkels zo gelikt zijn, maar dus gewoon vanwege dat assortiment.

Een reden om winkels te sluiten en intern te verbouwen, is dat een interieur waar duizenden mensen per dag doorheen lopen nu eenmaal héél veel te verduren heeft. Daarnaast zijn er de vele technische installaties van diepvrieswanden en koelschappen die na een bepaalde tijd simpelweg het einde van de technische levensduur naderen. En die wil je als supermarkt ondernemer vervangen hebben voordat er keer op keer storingen ontstaan. Want elke koeling/vriezer die in storing gaat zorgt voor overlast bij klanten én betekent dat je volgens de wetgeving de hele inhoud in de container kan gooien, omdat je niet meer kunt garanderen dat de goederen continue op de juiste bewaartemperatuur zijn gebleven.
Ook kan er besloten worden om koelingen te vervangen voordat het einde van de levensduur bereikt is, simpelweg omdat nieuwe modellen zuiniger kunnen zijn dan wat er staat. Dat kan simpelweg financieel aantrekkelijk zijn.

En als dan toch de winkel dicht moet en een grote 'puinhoop' is vanwege het vernieuwen van alle koel-installaties, dan kost het relatief weinig extra om ook maar meteen de aankleding van de hele winkel aan te pakken en hier en daar de schappen anders op te stellen en alle schappen opnieuw in te delen. Want een groot deel van dat werk kan gedaan worden door het vaste winkelpersoneel wat toch doorbetaald moet worden tijdens de winkel sluiting.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Gelikte winkel of goedkopere boodschappen ?

Ongelezen bericht door grun »

Ivo.w schreef:
12 jun 2022 08:26
Als ik snel wat nodig heb, maakt het mij niet zoveel uit hoe de winkel is ingericht. Als ik er maar snel doorheen kom en snel weer buiten sta. Aldi en Lidl vallen dan meestal af, want hebben vaak een minimale personeelsbezetting bij de kassa.
Dat valt reuze mee. Mijn ervaring is dat als er 4-5 wachtenden zijn, er al snel een volgende kassa open gaat. Lidl heeft ook zelfscan kassa's maar die zijn niet altijd open.

Plaats reactie