LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hallo

Vorige week kreeg ik een brief van het incasso bureau NGC te Groningen met een vordering van 780 euro incl. kosten.Essent had rekeningen gestuurd naar het adres terwijl wij al lang verhuisd waren n.l. per 1 september.We hebben nog nooit een aanmeldings formulier gehad van essent .Het is daar een zooi van jewelsten.Heb in totaal 23 keer gebeld met het call center maar heb de moed vorig jaar opgegeven.Er komt helemaal niets van terecht.Kan iemand mij vertellen of ik dan toch deze kosten moet betalen voor de deurwaarder Het mooiste is dat ik wel een beëindigings contract heb gehad met datum per 15 september.Dus dan is het toch van de zotte dat ze dan vervolgens toch rekeningen naar het oude adres sturen(tot eind december).Vast bedankt voor jullie tijd.

Miss

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: essent

Ongelezen bericht door wicher »

Het mooiste is dat ik wel een beëindigings contract heb gehad met datum per 15 september
Ik denk dat dit document cruciaal is in je verhaal.
Wat bedoel je precies met beeindigingscontract? Eindafrekening? Of een verklaring dat je contract beeindigd is?

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Of je die deurwaarderskosten moet betalen hangt heel erg van de situatie af en is met zo weinig informatie niet te zeggen.

Belangrijk is: heb je in de periode dat je bij essent zat elke maand je voorschot betaald? heb je de eindafrekening van 15 september betaald? Wat voor andere bedragen staan er op de specificatie van de deurwaarder?

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hallo Jimmy

Er staat in: Hoofdsom incl. aanmaningskosten.....560
Buitengerechtelijke incassokosten ......150
Wettelijke rente ...............................000
Informatiekosten ............................. 28
-----------
Totaal 738

Is dit genoeg anders lees ik het

Vast bedankt

gr Miss

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hoi Jimmy


Heel even nog ,de eindafrekening heb ik nog nooit gezien En ja ik heb op 1 maand na(augustus 2005) alles betaald.De maand augustus heb ik dus nooit ontvangen op mijn nieuwe adres(betaal per acceptgiro). Ook geen herinneringen en al helemaal geen aanmaningen .Dus in 1 keer de deurwaarder. Nu heb ik begrepen van de huurderscommissie dat je dan geen kosten hoeft te betalen van de deurwaarder.Wij hebben hier een eigen huurderscommissie.Als je wilt kan ik mijn verweer brief publiceren.Ik weet niet of je dat iets vindt?

gr Miss

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Ok, je kunt bij de deurwaarder nog even opvragen waar de hoofdsom precies uit bestaat, maar het is mogelijk het voorschot augustus, eventueel het voorschot september nog (wil nog wel eens een maand doorlopen, maar dat is niet zo'n probleem omdat het met de eindafrekening verrekend is) en de eindafrekening. Per bedrag komen daar 15+20 euro aanmaankosten bij.

Als verweer kun je gebruiken dat jij de verhuizing netjes doorgegeven hebt (mits je dit inderdaad gedaan hebt!), maar dat er bij essent iets mis is gegaan. Vertel dat je de originele bedragen wel wil betalen, mits ze jou eerst een specificatie en de eindafrekening zelf sturen, maar dat je niet akkoord gaat met de aanmaankosten van essent en de incassokosten.

Dat verweerschrift stuur je naar de deurwaarder, met een kopie naar essent. Verwacht alleen van essent niet al te veel: zij zullen je vertellen dat de communicatie wat essent betreft allemaal via de deurwaarder loopt.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: essent

Ongelezen bericht door wicher »

Ik heb het gevoel dat jullie een beetje langs elkaar heen praten.
Miss Crazy stelt dat ze per 1 sept. verhuisd is en een zgn. beeindigings contract heeft ontvangen per 15 september (ik neem dus even aan op haar nieuwe adres?!).
In dat geval kan er dus geen sprake zijn van doorlopende voorschotten o.i.d. Het enige wat Essent dan nog dient te doen is een eindafrekening sturen (ook weer naar het nieuwe adres dus!!) , en mag de hele verdere rimram van incassoburo en deurwaarder aan een kennelijk niet kloppende administratie van Essent geweten worden. Het verweer zou daar dus op gebaseerd moeten worden.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

@wicher: Dat september voorschot is puur optioneel, ik heb het met een switch gehad dat er door vertraging een extra voorschot kwam. Niks aan het handje, want stel dat voorschot is 100 euro en de eindafrekening zonder dat voorschot was 150 euro, dan is de eindafrekening met dat voorschot maar 50 euro. Per saldo betaal je niks meer. En wanneer er iets niet is aangekomen van de verhuizing is het zeker waarschijnlijk dat het voorschot doorloopt.

Dat het hele verweer is dat er niks naar het nieuwe adres gestuurd is moge duidelijk zijn. Ze geeft duidelijk aan dat zowel de eindafrekening als het voorschot niet naar haar nieuwe adres gestuurd is.

Wat het beeindigingscontract is weet ik inderdaad niet, lijkt me gewoon een bevestiging waarmee ze makkelijker hard kan maken dat ze haar verhuizing wel goed heeft doorgegeven.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: essent

Ongelezen bericht door mr T. »

Vorige week kreeg ik een brief van het incasso bureau NGC te Groningen met een vordering van 780 euro incl. kosten.Essent had rekeningen gestuurd naar het adres terwijl wij al lang verhuisd waren n.l. per 1 september.
Als je kunt aantonen dat alle voorschotten zijn betaald en als je tijdig de verhuizing hebt doorgegeven, dan lijkt me dat je in dit geval nog maar een ding kunt doen: naar de rechter ermee en verzet instellen tegen de vordering. Verder is het wellicht van belang om goed te kijken of je te maken hebt met een incassobureau of met een deurwaarder die op basis van een uitspraak van een rechter. Mocht het eerste het geval zijn en je bent termijnen verschuldigd: betaal die dan zo snel mogelijk aan Essent. In dat geval is er geen grond meer voor het incassobureau om nog iets te innen.

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hallo allemaal

Ik heb een brief gehad waarin staat dat per 15 september het contract is beëindigd.Vervolgens is de nota gewoon doorgestuurd naar het oude adres Dus ook de herinneringen.Heb nooit een eindafrekening gehad terwijl wel de eindstanden zijn doorgegeven.(ook niets op mijn nieuwe adres)Heb echt 23 keer met deze maatschappij gebeld en alles zou zgn in orde komen maar het is en blijft een puinhoop.Augustus is dus niet betaald dat weet ik, maar dit is dan wel buiten mijn schuld om.Zal ik mijn verweerbrief ff publiceren en evt. het beëindigings contract?

gr. Miss

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: essent

Ongelezen bericht door gerland »

Augustus is dus niet betaald dat weet ik, maar dit is dan wel buiten mijn schuld om.
U dacht dat augustus gratis was? :wink:

Wanneer heb u naar aanleiding van de administratieve problemen voor het eerst (van de 23 keer) contact opgenomen met Essent?

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hoi

Sinds de verhuizing van het vorige adres (even tijdelijk ergens anders gewoond i.v.m. het niet klaar zijn van de nieuwe woning.)Dit is mijn brief ,uiteraard heb ik mijn gegevens weggehaald.

--------------------------------------------------------------------------------



U schreef mij op 23 maart 2006 een brief met een vordering van 736 euro
jegens Essent Retail.

Ten eerste heb ik eind Juli 2005 mijn verhuizing

doorgegeven aan Essent.Dat hun dan nog rekeningen sturen naar mijn oude
adres sta ik buiten.

Ten tweede heb ik keurig netjes de maand juli betaald op 26-08-2005 (zie bijlage)Acceptgiro over de maand augustus heb ik nooit gehad

Op 1 september ben ik verhuisd dus de maand september behoeft niet betaald
te worden

Het is een grote puinhoop bij Essent qua administratie en ben dan ook niet
van plan om de rekening
te betalen .

Het bedrag groot 145 euro zal ik betalen omdat dit de maand augustus betreft
zonder kosten.

Verder wil ik graag mijn aanmeldingscontract zien, en mijn eindafrekening.
Dan pas zal ik overgaan

tot betaling.

De extra kosten worden door mij niet betaald omdat ik aan het geheel geen
schuld heb.


In afwachting onderteken ik :


Hoogachtend

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: essent

Ongelezen bericht door gerland »

Beste Miss Crazy,

Ik stel nogmaals mijn vraag:
Wanneer heb u naar aanleiding van de administratieve problemen voor het eerst (van de 23 keer) contact opgenomen met Essent?

Groet,
Gerland

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hoi

Sorry stom van mij had ik willen beantwoorden. :( Dat was in september 2004 om mijn verhuizing door te geven.Dus zo lang loopt het al .


gr miss

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Heb je de brief al verstuurd? Zo niet, dan heb ik nog wel wat suggesties...

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hoi Jimmy


Ja de brief is al verstuurd,maar heb je andere suggesties dan houd ik mij aanbevolen.


gr Miss

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: essent

Ongelezen bericht door gerland »

Miss Crazy,

Sorry stom van mij had ik willen beantwoorden. Dat was in september 2004 om mijn verhuizing door te geven.Dus zo lang loopt het al .
Dat begrijp ik. Maar toen was er nog geen sprake van een probleem.
Maar wanneer hebt u voor het eerst gemeld dat u een probleem had?

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: essent

Ongelezen bericht door timefa »

Beste miss crazy

Essent heeft er inderdaad een rommeltje van gemaakt. Uw bewering vind derhalve bijval.
Zorg dat U alle betalingsbewijzen achter de hand houdt want wat ons dagelijks blijkt is dat Essent Uw betalingen afboekt op voorliggende periodes waarvan hun van mening zijn dat U die niet betalad heeft.

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hallo allemaal


Gerland: Ik ben vanaf de 1ste dag aan het bellen geslagen met essent.Per wanneer dat was ?Sorry de datum weet ik niet meer,maar ik hoef dat ook niet te weten Als ik een verhuizing doorgeef dan neem ik aan dat dat in orde komt.Heb een hoop energie en tijd in essent gestoken om ook maar 1 rekening te betalen .23 keer 40 minuten in de wacht is:18 uur maal 10 euro per uur is 180 euro Dan nog de beloftes van wij bellen terug meegeteld dat is samen een dikke 40 uur.Let wel ik ben niet van lotje getikt en ik ben al die keren niet in het systeem te vinden.praat mij aub niet van essent want ik heb er onderhand nachtmerries van .Ben een brave burger die alleen aan zijn verplichtingen wil voldoen maar geen geeikel met zo.n domme instantie.Sorry.En al helemaal niet van deurwaarders.Mijn vak is om mensen juist daar voor te behoeden.

Verder kan ik as. zaterdag niet komen in utrecht want ik sta op de dam om te protesteren tegen het huurbeleid van minister Dekker.

Jimmy: Suggesties zijn welkom want ik ben niet van plan om te betalen.Heb een map met correspondentie en niet alleen van mij. De hele administratie is daar één puinhoop.Ken mensen die al jaren niet betalen en zich wel terdege aan hebben gemeld.Dit gaat idem dito zo met de kabel.Heb een landelijk bericht geschreven in de telegraaf :In de wacht bij Essent bij ook daarna niets gehoord.Walgelijk.

Timefa: Bedankt voor je reactie .Ook dat verhaal ken ik jammer genoeg.Bewijzen te over.

Vast bedankt voor alle moeite

gr miss

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Mijn tip zou zijn geweest om in je brief niet toe te geven dat je wist dat je in ieder geval een termijn niet had betaald. Dit maakt je positie zwakker.

Je claimt de acceptgiro van augustus niet te hebben ontvangen, maar die is naar je oude adres gestuurd en in augustus woonde je daar nog. En zelfs bij essent kunnen ze je heel makkelijk telefonisch vertellen welk bedrag je in augustus had moeten betalen.

Voor wat betreft de eindafrekening, die je niet gehad hebt, sta je een stuk sterker mbt het niet hoeven betalen van de kosten dan voor het voorschot van augustus.

@timefa: praat alsjeblieft niet zo'n onzin. Had je niet ergens een belofte gedaan dat je niet meer zou komen hier?
Laatst gewijzigd door jimmie op 07 apr 2006 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten