LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aflossing ING hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Waterkampioen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 10:52

Aflossing ING hypotheek

Ongelezen bericht door Waterkampioen »

Eind vorig jaar wilde ik mijn aflossingsvrije hypotheek oversluiten via privevermogen van ouders,aangezien er in december nog niet veel bekend was over de wijzigingen van hypotheekvormen wilde ik dit regelen voor eind 2012.
ING gebeld voor advies,duurt erg lang voor je een hypotheekadviseur kan spreken (10 dagen) alles overlegd en aflosnota opgevraagd.Deze ontvangen en ondertussen wat meer bekend over hypotheekvormen na 2012 waarbij blijkt dat je een bestaande hypotheek nog steeds kunt oversluiten naar dezelfde vorm.ING gebeld voor een gesprek met hypotheekadviseur,duurt weer een dag of 6, en gevraagd of ik ook op 2 jan. 2013 af kon lossen ivm boetevrij aflossen van 20% per jaar wat natuurlijk ook scheelt in het boetebedrag,dit was volgens de adviseur geen probleem en het teveel betaalde bedrag ,het totaalbedrag van de aflosnota,zou verrekend worden en terruggestort worden, maaaaaaar het zal niemand verbazen dat deze vlieger niet opgaat bij de ING.
Na vele telefoongesprekken heb ik eindelijk een brief gekregen waar in staat dat er geen verrekening plaatsvindt aangezien er op de aflosnota 31 dec 2012 staat als eindatum en op die datum de hypotheek dus formeel afgelost is.
Ik ben van mening dat de hypotheek pas 2 jan 2013 is afgelost en dus recht heb op dat boetevrije deel.Waarom heb ik anders met de hypotheekadviseur dit afgesproken en heeft hij mij niet erop gewezen dat de einddatum van de aflosnota aangehouden wordt zodat ik meteen na dat gesprek de hypotheek kon aflossen wat mij weer 10 dagen rente had gescheelt.
Ook staat er in mijn jaaroverzicht van 31 dec 2012 nog hetzelfde hypotheekbedrag en staat deze niet op 0,ook staat de in rekening gebrachte boeterente niet op dit jaaroverzicht .
Wanneer de hypotheek volgens de ING formeel is afgelost op 31 dec 2012 zouden deze bedragen ook aangepast moeten zijn ,lijkt mij.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Aflossing ING hypotheek

Ongelezen bericht door SJZ »

Ook staat er in mijn jaaroverzicht van 31 dec 2012 nog hetzelfde hypotheekbedrag en staat deze niet op 0
Héé, ik ben dus niet de enige. Ik heb in december 2012 mijn hypotheekschuld bij de ING volledig afgelost. Bevestigingsbrieven gekregen dat het geld binnen is. Bevestigingsbrief gekregen dat de hypotheek volledig is afgelost. Maar op het jaaroverzicht staat de schuld op 31.12.2012 nog precies even hoog als op 1.1.2012.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Aflossing ING hypotheek

Ongelezen bericht door Xpert »

Ik begrijp dat je een aflosnota hebt opgevraagd met als aflosdatum 31 december 2012. In de brief staat waarschijnlijk ook tot welke datum de brief geldg is. De meeste banken hanteren een aantal werkdag extra na de beoogde datum van 31 december 2012 waarop de gelden ontvnagen moeten zijn. Je bent door de adviseur van de ING bank foutief geïnformeerd. De adviseur had deze regel bekend moeten zijn. Formeel had je de aflosnota officieel moeten intrekke en een neiwue nota moeten laten opstellen in 2013. Ik zou een klacht indienen bij de Bank en bij geen succes een klacht indienen bij het Kifid. Wanneer je een kalcht indient bij het Kifid moet je wel kunnen bewijzen dat de adviseur van de ING jou verkeerd heeft geïnformeerd. Staat natuurlijk sterk wanneer je daar een mail / briefwisseling over hebt. Mogelijk kan je de adviseur vragen nogmaals een schriftelijke verklaring verstrekken van het gesprek welke jij daar met de adviseur over hebt gehad. Met datering en al van het gesprek

Gesloten