Vraag/advies scheiding hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Maistro0112
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2021 19:23

Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Maistro0112 »

Hallo,

(Ex)Partner en ik zijn al bijna jaar uit elkaar (niet getrouwd). Alles was verder geregeld behalve het huis. Uiteindelijk heeft zij een advocaat genomen en ik kon niet anders om ook een advocaat te nemen. Na veel brief wisselingen tot een regeling gekomen. En haar advocaat heeft middels mail dit bevestigd aan mijn advocaat (4week terug) nu wil de bank graag netjes een convenant waar de afspraken in staan, die heeft mijn advocaat 3 week terug opgesteld en naar haar advocaat gestuurd.

Nu is het tot op heden niet getekend, en vanwege de rentestijgingen is er nog al haast bij geboden. Nu heeft mij advocaat natuurlijk al contact gehad met die van haar “Het ligt bij mij cliënt”🤷🏼‍♂️.

Kan dit zomaar ??? En mijn grootste angst is dat ze terug komt op haar akkoord maar dit kan toch niet zomaar omdat haar advocaat al akkoord heeft gegeven.

Kokka1
Berichten: 414
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Als zij niet tekent heb je niets..zo eenvoudig is het. Het is niet aan haar advocaat om goedkeuring te geven

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt dan nog niet een aanbod van de bank waarvan de rente nog een tijdje vaststaat?

Ze is pas akkoord, als zij getekend heeft.

Maistro0112
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2021 19:23

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Maistro0112 »

Lady1234 schreef:
16 feb 2022 20:38
U hebt dan nog niet een aanbod van de bank waarvan de rente nog een tijdje vaststaat?

Ze is pas akkoord, als zij getekend heeft.
Ja ik heb een aanbod van de bank en die rente is nog 10 dagen geldig, of gebeurt het wel eens dat dat langer wordt vastgehouden?

Maar we zijn al maanden bezig, de advocaten dan om tot een regeling te komen. Nu dus bevestiging van haar advocaat dat ze in stemt met die regeling… en stel ze tekent nu niet en ik zou het gaan aanvechten dan staat zij toch minder sterk dan eigenlijk?

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat valt nogal tegen. U hebt een toezegging, maar niet veel meer. Aanvechten via de rechter kost u het nodige aan advocaatkosten.

Vaak kan zo’n aanbod van de bank wel verlengd worden. Kost wel wat.

Maistro0112
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2021 19:23

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Maistro0112 »

Lady1234 schreef:
16 feb 2022 21:02
Dat valt nogal tegen. U hebt een toezegging, maar niet veel meer. Aanvechten via de rechter kost u het nodige aan advocaatkosten.

Vaak kan zo’n aanbod van de bank wel verlengd worden. Kost wel wat.
Zal toch heel erg raar zijn, ex en ik hebben niet voor niets een advocaat genomen om tot een regeling te komen. Vraag het me echt af hoe een rechter hier naar zou kijken

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat kan ik je zo vertellen: zo lang er niet getekend is, heb je niets in handen.

Maistro0112
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2021 19:23

Re: Vraag/advies scheiding hypotheek

Ongelezen bericht door Maistro0112 »

Moneyman schreef:
16 feb 2022 21:29
Dat kan ik je zo vertellen: zo lang er niet getekend is, heb je niets in handen.
Oké en we hebben samen aan het begin ook een document getekend met een regeling… ik had tijd nodig om dat te regelen en het was toen zover om het te regelen. Toen was ze het er niet meer mee eens en heeft een advocaat in de arm genomen en dat document is zo van tafel geveegd. Maak me misschien wel te druk nu maar hou met elk scenario rekening.

Gesloten