LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff T-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Christian77
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 03:51

Lindorff T-mobile

Ongelezen bericht door Christian77 »

Hoi,

Ik zal maar met de deur in huis vallen, het gaat over Lindorff.


In november 2006 ben ik een contract angegaan met T-mobile, een telefoon en inet abbo. In 2007 kreeg ik problemen met betalingen. Ze konden het abbo geld niet van mijn rekening afschrijven en ik werd maar afgesloten. De bank had geen problemen met afschrijven en ik heb geen idee waar het nu vandaan komt. Ik kreeg van T-mobile een acceptgiro thuis gestuurd en betaald en vervolgens hebben ze me weer aangesloten en kosten in rekening gebracht voor het aansluiten.

Dit ging een aantal maanden zo door en werd er helemaal gek van. Het lag niet aan de bank en het lag niet aan T-mobile. Toen ik ben gestopt met betalen omdat ze me elke keer afsloten, extra kosten in rekening brachten en weer aansloten. Erg frustrerend. Ik had een telefoon en een inet aansluiting. Kreeg belminuten die in niet kon gebruiken en kon niet op internet.

Ik heb T-mobile vervolgens een brief gestuurd dat ik het contract wou opzeggen omdat ik wel moest betalen maar niet van hun diensten gebruik kon maken en ik kon al helemaal niet de belminuten meenemen. Ik betaalde voor nop eigenlijk en ben gestopt met betalen omdat ik geen reactie kreeg van T-Mobile en niet van hun diensten gebruik kon maken zoals contractueel afgesproken.

In 2007 kreeg ik dan ook voor het eerst brieven van Transfair. Daar staat in dat "T-Mobile mij herhaaldelijk heeft herinnerd aan mijn betalingsverplichtigen en dat ik tot op heden in gebreke ben gebleven en de betalingsachterstand is vermeerderd met 15 euro administratie kosten. Om die reden zal T-Mobile de invordering van uw achterstand, de admin kosten en het bedrag waarvan de betalingstermijn nog niet is verstreken ad X-bedrag overdragen aan Transfair b.v."

Nou ik heb daarna weer contact gezocht met T-mobile en ze vertelden me dat ze helemaal niets wisten van een opzegging en dat ik gewoon moest betalen. Ik heb toen T-Mobile nog maar eens geschreven en een copie van die opzegging toegevoegd maar geen reactie van T-Mobile.

Vervolgens heb ik weer van die brieven gehad van Transfair en in augustus 2007 kreeg ik bericht van stichting Preventel dat ik bij hun geregistreerd sta voor een achterstallige vordering bij T-Mobile en dat ik dat bedrag via de aangehechte acceptgiro kon betalen. Deze heb ik genegeerd omdat er volgens mij geen snars van klopte.

Oktober 2007 kreeg ik in een keer brieven van Lindorff voorheen Transfair met als onderwerp "Kennisgeving van saldo-overdracht". Uit deze brief blijkt dat T-Mobile zijn vordering heeft verkocht aan Lindorff en dat deze de nieuwe eigenaar is en betaling uitsluitend kan plaatsvinden naar hun toe. Vervolgens had ik een 2e enveloppe van Lindorff met een aanmaning X-bedrag te betalen van hun cliente T-Mobile.

Ik snapte er helemaal niets meer van. Een schuld bij T-Mobile en Lindorff nu ineens? Ik dacht letterlijk, leuke grap en heb Lindorff verzocht een specificatie op te sturen van het verschuldigde. Geen reactie.

Verolgens kreeg ik een brief, laatste aanmaning, begin november 2007 Inzake schuld aan T-Mobile. Lindorff berichte mij dat ik binnenkort een dagvaarding zou ontvangen van een deurwaarder omdat ik X-bedrag nog steeds niet had betaald en ik dacht ok nu krijg ik eindelijk eens een overzicht van het bedrag omdat het bij een deurwaarder komt te liggen. Ik heb het dus laten lopen omdat Lindorff totaal niet mee werkte en deurwaarders verplicht zijn te specificeren.

Nou eind november 2007 kreeg ik weer zo'n laatste aanmaning en natuurlijk weer geen reactie als ik om een specificatie vroeg dus ik heb het weer genegeerd.

Op 31 januari 2008 kreeg ik dus uiteindelijk papieren van de deurwaarder Aike Rouw gerechtsdeurwaarder uit Zwolle was bij me aan de deur geweest en had papieren achtergelaten. Er was eindelijk duidelijkheid en het was netjes gespecificeerd alleen de bedragen klopten voor geen kant vergeleken met die ik van Lindorff kreeg. De hoofdsom was veel lager dan die op de papieren van Lindorff. Er was nog iets wat me opviel, er was maar 1 rekening. Ik snap er eerlijk gezegd nog niets van. Zover ik het begrijp heeft Lindorff de zaak gekocht van T-Mobile en mij ook laten weten maar ze handelden nog steeds vanuit T-Mobile als opdracht gever. Op het exploit van de deurwaarder noemen ze zelfs T-Mobile terwijl Lindorff deze aangekocht heeft. Maargoed,

Ik had echt gerekend op een proces want dan kon ik met mijn papieren aantonen dat ik het opgezegd had maar tot mijn grote verbazing kreeg ik een brief van de deurwaarder dat de eisende partij Lindorff zich terug getrokken had. Ik was weer helemaal terug bij af. Verder niets meer vernomen van de deurwaarder of Lindorff.

In mei 2009 kreeg ik dus weer een brief van Lindorff met als titel, voor de 2e maal, "Kennisgeving van saldo-overdracht" met het zelfde blabla als hierboven bij de 1e maal en tevens een aanmaning met een X-bedrag en ik was letterlijk terug bij af. Ik heb geschreven dat ik een specificatie wou omdat er alleen maar weer een bedrag op de aanmaning stond en verder niets. Geen reactie gehad op mijn schrijven.

Een nieuwe aanmaaning gekregen in juni 2009 voor een X-bedrag. Weer geschreven om de zelfde reden als hier boven. Geen specificatie. Geen reactie...

Toch wel...

In juli 2010 kreeg ik een brief van Lindorff waarin stond dat ik onlangs verzocht had om specificatie.... Ze hadden er deze keer rekeningen van T-Mobile bijgevoegd, dubbele rekeningen en verder niets, het klopte van geen kant. Hier kon ik niets mee.

Toen heb ik eind juli en begin november weer van die standaard sommaties van hun gekregen. En ja ik heb voor de zoveelste maal verzocht om specificatie van het gevorderde en niets gekregen.

Op 11 januari 2011 kreeg ik weer zo'n standaard brief en ben het nu spug zat.

Ik ben al jaren lang extra kosten aan het creeren blijkbaar omdat Lindorff mij geen informatie verstrekt. Inmiddels is de hoofdsom al meer dan verdubbeld terwijl ik al jaren probeer overzicht te krijgen in de schuld omdat ik er gewoonweg van af wil.
Nu heb ik toch wel weer geschreven dat ik een specificatie will hebben om inzicht te krijgen maar er wel bij vermeldt dat als hun het niet kunnen dat ze het maar door moeten sturen naar de deurwaarder.


Nou mijn vraag is dan ook of ik het goed opgelost heb. Moet ik nog wel ingaan op brieven van Lindorff op deze manier omdat ik blijkbaar tegen een muur aan het praten ben die steeds hoger en hoger wordt. Het lijkt alsof ze je met opzet negeeren om de kosten maar op te laten lopen...

Enig advies is welkom :(

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Lindorff T-mobile

Ongelezen bericht door Romers »

Het enige advies dat ik u kan geven is dat u goed vooruit moet kijken naar uw situatie bij een komende rechtzaak. Wat kunt u bewijzen van wat u hierboven schrijft, indien zij ontkennen ooit enige brief van u ontvangen te hebben?

De rechter kijkt namelijk naar het bewijsmateriaal dat hij op zijn bureau heeft liggen. Brieven waarvan u geen verzendbewijs heeft moet u beschouwen als niet verzonden, tenzij u uiteraard over een ontvangen brief beschikt die een reactie is op de brief van u. Helemaal niets doen is nooit verstandig. U kunt nu nog een aangetekende brief naar Lindorff sturen waarin u chronologisch de hele situatie beschrijft, met kopieën van alle stukken erbij. U kunt dan de rechter aantonen dat Lindorff vanaf dit moment op de hoogte is van de preciese gang van zaken, en als ze geen tegenwerpingen maken en laten weten dat volgens hen de dingen anders gelopen zijn zal t.z.t. de rechter uit moeten gaan van uw verhaal. Een ander verhaal is er immers niet. Als ze een ander verhaal pas gaan samenstellen in hun conclusie van repliek zijn ze te laat, want waarom komen ze daar dan niet mee in antwoord op uw schrijven van nu? Dat had dan immers de rechtzaak voorkomen.
Met andere woorden; u legt de bal daarmee op hun helft, en zij zullen dan voor hun geld daadwerkelijk iets moeten doen. En 'doen' komt in het werkwoordenboek van incassobureaus niet voor, anders dan in 'de intimidatiebrieven op de bus doen'...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Lindorff T-mobile

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je ooit een bevestiging van je opzegging gekregen.

Gesloten