LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
thirza

GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door thirza »

Ikkijk regelmatig mee op habbo hotel. Dit omdat ik als ouder wil weten wat mn kind doet. Mijn dochter van 10 zit op habbo en heeft een eigen kamertje. Hier wordt ze regelmatig lastig gevallen door grotere kids die alles van der willen weten. alles weigerd ze maar toch lokken ze het steeds uit. Klagen heeft geen zin want die grotere zijn zo slim dat ze het stiekum doen en op hele slimme manieren.
Nu heeft ze een ban terwijl ze niet eens weet waarvoor en ik ook niet want heb er de hele tijd bijgezeten. Er wordt door een hobba gezegd dat de ban terecht is maar het kind heeft deze woorden nooit neergetyped en kent de term waarmee ze geband is niet eens.
er moet op dit gebied wat veranderen, je kan kids van 8 en 9 niet vergelijken met kids van 16 ,17 en ouder. Die weten wat ze doen en wat er fout kan gaan , die kleintjes niet. Zorg bij de registratie van jonger als 12 altijd voor een officieel email adres van een vaste aansluiting , dus geen hotmail adres of zo en dan kan je als er iets gebeurt wat niet goed gaat een mail naar de oudes sturen zodat deze kunnen kijken wat hun kind fout zou doen. BANNEN VAN KINDEREN ONDER DE 12 IS BELACHELIJK. het zijn kids , geen volwassenen. Geef die kleine kids ook der habbo terug en controleer eventueel of het klopt dat het om jonge kids gaat via mail bij de ouders.
Ondanks meerdere mails met klachten op dit gebied nooit wat gehoord en ik hoor om me heen van oudere kids die er op zitten dat ze regelmatig habbo's overnemen van andere door ze op te lichten, doe hier wat aan maar ban geen kleintjes. Geef mn dochter der habbo terug en laat ze weer met plezier spelen. Pas de regels aan aan het kind.
Boven 12 een ban bij wangedrag en onder de 12 een waarschuwing.

Scooby
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 mar 2005 23:47

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Scooby »

dus kinderen ONDER de 12 mogen wel schelden en scammen enzo???

en kids BOVEN de 12 moeten meteen maar verbannen worden??
wat voor gedachte heb je wel???

kids maakt niet uit welke leeftijd misdragen zig wel eens,
en als ze dat doen is een van terecht.,..
en van te voren krijgen een waarschuwing..

Smart girl

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Smart girl »

Dus Scooby,

jij denkt dat kinderen onder de 12 ook schelden en scammen?
Ja dat kan wel, maar kinder boven de 12 doen dat eerder.
Maar denk jij dat iemand van 12 even gaat schelden enz. tegen iemand waarvan ie weet dat hij/zij ouder is dan 12, dacht het niet!
En iemand van 13 of 14 gaat vast niet schelden of scammen tegen iemand waarvan ie weet dat het iemand is die ongeveer 16 t/m 19 jaar is of zo. Nee, want ze pakken liever iemand die ongeveer 12 is of onder de 12.

En wie zegt dat alle kinderen boven de 12 meteen verbannen moet worden? Want habbo is heus wel slim genoeg dat ze alleen kinderen verbannen waarvan ze weten dat die boven de 12 zijn en dat die schelden en scammen, dat ze die verbannen!

Groeten.

didotjuuh

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door didotjuuh »

jah

kinderne onder de 12jaar scamen ook wel en schelden ook dus die rkijgen een waarschuewing :?:
tsss en ouder dan 12 meteen verbannen

wat belachelijk

Smart girl

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Smart girl »

Maar denk jij didotjuuh dat kinderen onder de 12 vaak schelden?
Ik bedoel misschien staan er soms wel van die sterretjes, deze dus: *
maar die kan je ook gewoon intypen, en dan hoeft het nog geen scheldwoord te zijn. Als ik gewoon typ: wachtwoord
(niet m'n wachtwoord hoor, maar gewoon het woord: wachtwoord)
staan er zelfs al sterretjes.

En je kan kinderen onder de 12 en kinderen die 12 zijn, helemaal niet vergelijken met kinder van 16 t/m 19
Want die zijn slimmer ze bedenken allerlei dingen, en die kinderen onder de 12 denken misschien wel dat het normaal is om hun wachtwoord te geven of zo. Maar kinderen van 16 t/m 19 jaar schelden en scammen veel meer.

Mr.Pitt

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Mr.Pitt »

Damn,, Jullie ouders kloppen niet ofzow =Ss Kinderen onder de 12 jaar
tot 8 jaar waarsch. zijn ook prima in staat om mensen te hacken --> Dit komt minder voor. Maar het is niet uitgesloten. STel : Een kind onder 12 jaar berooft uw huis.. Geeft u hem een waarschuwing? Of gaat u ermee naar de politie?! Precies :!:

bloemie
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 mar 2005 01:14

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door bloemie »

ja thirza probeer hier maar tegen op te boksen, want iedereen die iets negatiefs zegt over habbo is gek volgens hun en scoob is nog gekker als hij niet snapt dat een kind onder de 12 anders denkt dat een kind of puber boven de 12.
ipv habbohotel kunnen ze het hotel beter bannohotel noemen :roll:

Smart girl

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Smart girl »

Mr. Pitt,

ik weet dat het als theori is bedoelt maar ik denk niet dat er een kind onder de 12 ooit een huis aan iemand zou beloven.
En als het zo was, dan ben je heus wel slim genoeg om nee te zeggen, want je denk toch niet echt dat je van een kind onder de 12 een huis krijgt!

En als je wel ja had gezegd en je hebt het huis nog steeds niet, dan ga je naar de politie. Maar waarom zou je naar de politie gaan? Het is dan toch jou domme fout dat jij zo stom bent om te denken dat je een huis krijgt van een kind onder de 12 jaar!

j.p.montoya

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door j.p.montoya »

Ik ben zelf 13 jaar en ik vind het onzin wat mensen hier lopen te zeggen. Als een kind onder de 12 gewoon scheld dan moet hij of zij gewoon een ban krijgen. Want schelden doe je niet perongeluk.
De oudere moeten misschien gewoon de zaken in orde houden en als er dan toch een vervelend persoon tussen zit die laten bannen en dan de kleintjes ook. Dingen zeg je tog niet perongeluk. De hobba's moeten gewoon wat strenger gaan kijken en alleen echt bannen als er bewijs is.


afz. een habbo (J.P.Montoya)

bloemie
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 mar 2005 01:14

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door bloemie »

wat een helden zijn het, grote hobba,s tegen kinderen van 10 jaar, en dan maar zeggen dat de ban terecht is wanneer leggen jullie die kleine kinderen eens uit waar de ban voor is? want als je als volwassene al niet weet wat je wel en niet mag zeggen dan weet een kind van 10 dat helemaal niet want waar de 1 een ban voor geeft, geeft de ander weer geen ban voor, 1 lijn trekken hebben ze nog nooit van gehoord.

Smart girl

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Smart girl »

Nou,

hoe kunnen wij ouderen nou uitleggen aan de kinderen waar de ban voor is, als we het zelf misschien niet eens weten?

Leg dat maar eens uit bloemie.

thirza

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door thirza »

mijn kind heeft idd niet gescholden of wat dan ook. het kind zit nog maar pas op habbo en nog maar net achter een pc. het kind snapt niet wat een ban is, een creditfraude nog minder.
Mijn zoon heeft ook een habbo en als mn dochter komt klagen dat ze lastig gevallen word in haar kamer dan log ik via de andere pc wel eens de habbo van mn zoon in om te kijken wat er gebeurt. Hierdoor weet mn dochter niet dat ik het ben want mn zoon woont hier niet. Ik heb na wat klachten van mn dochter zelf een habbo aangemaakt om te kijken hoe er gereageerd word en ja ik werd ook lastig gevallen en er werd niets aan gedaan. Zij is geen kind van schelden en tieren en vraagt bij ieder berichtje wat ze krijgt : mam er staat dat en dat kan dat of niet?? ze acepteerd nooit zo maar iets en een waarschuwing heb ik niet langs zien komen.Ik was op het moment van at ze de ban zou hebben verdient online en heb er niets van gezien.hoe kan dit?????
Kinderen van 10 reageren zeker anders als oudere kinderen en je kan ze niet aan elkaar gelijk stellen. En ja het is moeilijk te controleren of iemand ouder of jonger is maar dat is eenvoudig op te lossen. niet registreren met een hotmail of ander email adres alleen een vast email zoals chello. hierdoor kan de leiding de ouders benaderen. eventueel een o6 nr zodat er info ingewonnen kan worden. Die 16 of 18 jarige kan ook wel een man van 40 zijn, uit op een afspraak met een jong meisje. waar is de controle hier op. je kan onbeperkt habbo's aan maken en je voor alles en nog wat uitgeven.
Maar onschuldige kinderen worden gebant en een reactie blijft uit.
slechte zaak en het ziet er uit dat mn dochter een andere habbo aan zal moeten maken op een andere pc want ze heeft ook direct een ip ban wat ik helemaal overdreven vindt.kamerkwijt, spullen kwijt en de eigenaar vedient lekker aan deze zaken want een nieuwe habbo is gratis maar de nieuwe inrichting niet!

jessi6

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door jessi6 »

pfff... wat een onzin de kids onder de 12 geen ban krijgen.. dan kan ik ook net zo goed invullen dat ik uit 1995 kom.. en dan lkkr me gang gaan me schelden enzo.. neej zo gaat dat nii.. zelfs onder de 12 moet je verbannen kunnen worden.. en mischien toen u er net nii ff bij was had u kind iets gedaan wat nii mocht.. want ik gloof dus egt nii dat u er de hele tijd bij bleef..

thirza

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door thirza »

pech voor jou jessi, want ik stond op dat moment ook ingelogd en ze was de heel tijd in haar eigen kamertje waar ik ook was.

En nee kids onder de 12 mogen dan niet hun gang gaan maar via mail in eerste instantie een waarschuwing krijgen via de ouders en als de dan nog bezig blijven en de ouders zijn op de hoogte dan kunnen ze altijd nog ene ban krijgen.schelden mag niemand , laat ze dan een botje nerzetten die hier op reageert en die iedereen kickt die scheld of persoonlijke dingen vraagt ben je gelijk van alle gezeik af

jessi6

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door jessi6 »

maar thirza wrom laat je dan uberhaupt jou kind van 10 die net 8er een pc mag dan gelijk habbo doen?? dat lijkt mij niet slim.. en erbij zitten heeft ook meestal geen zin.. want u kind van 10 jaar wil dan meer op habbo omdat et een verslaving is en gaat stiekem 8er de pc als u ff nii thuis bent enz.. :roll: en u moet als ouder weten me kind weet nog niet wat dit en zus en zo is van habbo laat hem/haar er dan ook gwn nii 8er... zo heb ik het ook geleert zelfs op school.. toen ik nog 10 jaar was mochten we op school niks meer dan spelletjes doen die erop stonden en toen leerden we met de pc omtegaan dus u kunt dat ook doen eerst uw kind gwn een cd-rom spelletje laten spelen en dan begrijpt ze ook meer dan gelijk aan habbo hotel te beginne..

Gast

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Gast »

er is iets gebeurt dat niet klopt bij een jong kind
het enige dat sommige kunnen doen nu is zeuren tegen de ouders, also de ouder en het kind gevraagd hebben om deze situatie
sorry hoor, maar daarmee zeg je eigenlijk hackers zijn ok want ze pakken mensen die er nog niet veel van weten

thirza

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door thirza »

helaas jessi, stiekum achter de pc gaat hier niet want pa en ma hebben verstand van een pc en bij ons kom je niet stiekum op internet.
dat heb jij dus wel gedaan blijkbaar. Tja ene kind leert achter internet dus ook in het habbohotel en jah voor de zekerheid zit er dan ook nog iemand anders van de familie ingelogd om haar te helpen.
maarja habbo is alles voor jullie want jullie zijn mega verslaafd en het wordt tijd dat jullie ouders eens de stekke rvan de pc trekken want kinderen van deze tijd zijn fantasieloos en kunnen niet meer nadenken, de pc beheerst hun hele leven.

Smart girl

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Smart girl »

Hoi Thirza,

ja zeg dat wel dat de computer hun leven beheerst. En dat ze amper fantasie hebben.
Af en toe achter de computer kan wel, maar de hele tijd..
Ga toch lekker tv kijken of een goed boek lezen of buiten iets doen met je vrienden.
Dat is toch veel leuker dan dat habbo spelen!

jessi6

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door jessi6 »

ok ik geef et toe de pc beheerst je wel een beetje.. maarja sommige ouders maakt het niet echt uit hoe lang ze 8er de pc zitten.. en de tv beheerst je ook hoor.. en ook mischien lezen sommige kinderen onder het computeren een boek ik doe dat bijv. en ik ga ook wel ff buiten spelen en andere ook en uw kind moet toch wel later 8er de pc ten eerste voor hun huiswerk en ten 2de ze willen even een leuk spel ofso spelen..

Smart girl

Re: GEEN BAN VOOR KIDS JONGER DAN 12 ,EERST WAARSCHUWEN VIA MAIL

Ongelezen bericht door Smart girl »

Ja, het kan wel een boek lezen onder het computeren.
Maar is dat ook wel leuk? Want je bent dan niet helemaal bij het verhaal en dat lijkt me nogal saai, ik gebruik altijd m'n fantasie bij het lezen. :)
Maar speel je dan ook de hele dag buiten? Want ik doe dat soms wel eens 8)
En tv ja het beheerst wel maar daar heb je niet last van dit soort problemen.

(ook al typ ik netjes, ik ben wel ongeveer (ga natuurlijk niet m'n exacte leeftijd zeggen) 11 t/m ergens in de 13 jaar) :o

Groeten

Gesloten