LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali ADSL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door mamajoha »

Ik ben vorig jaar juli lid geworden van Tiscali ADSL. Dat was toen een actie met 2 maanden gratis abo en geen aansluitkosten. Mooie aktie bij tiscali zou je denken. Nu, ruim een jaar later dus, blijkt dat het abo wat ik heb (ADSL lite) niet meer te bestaan. Alleen de mensen die heb hebben kunnen het houden. Ik zag dat er nu abo's worden aangeboden die 15 euro goedkoper zijn (per maand) dus ik wilde overstappen. Dat kan dus niet. Als ik dat wil moet ik 35 euro overstapkosten betalen omdat ik een abo neem wat minder kost. (downgraden ??) Mijn abo is nu 34.95 p.m. en het kan dus ook voor 19.95 p.m. maar dat kost geld. Dat is toch maf? Wat vinden jullie ???

gerrit1982
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2004 21:20

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door gerrit1982 »

het is inderdaad erg frustrerend als je veel goedkopere abo's ziet, waar je t zelfde mee kunt. Maar je hebt het abo waarschijnlijk voor 2 jaar afgesloten, en dan zit je toch echt aan dat contract vast. Pas na 2 jaar kun je overstappen op een goedkoper abo. Maar om over te stappen naar dat andere contract kost € 35? Is dat eenmalig? Dan heb je dat er zo uit lijkt me. 19,95......34.95 een verschil van 15 euro. Iets meer dan twee maand dus. Overstappen van goedkoop naar duur, kan altijd zonder problemen, maar omgekeerd gaat niet vlekkeloos.

Succes!

Radolf

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Radolf »

Ik heb sinds eind vorig jaar een Tiscali ADSL abonnement en daar heb ik ook aansluitkosten voor betaald. Het restand wat niet gebruikt is zou ik terugkrijgen. Veel mailtjes later en 3 telefonische pogingen en veel toezeggingen en smoezen heb ik toch een schriftelijke toezegging dat ik het binnen 30 dagen terugkrijg. Dat is nu al weer bijna 2 maand geleden. Maar weeer een mailtje eraan gewaagd. Wat kan ik er nog aan doen? ZIjn er meer met een dergelijke ervaring?

mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door mamajoha »

Ik begrijp je berichtje niet zo goed.
Het restant van WAT ou je terugkrijgen??

Ik hoop van je te horen

Groetjes

Gast

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

voor een downgrade betaal je via het tiscalinetwerk niets, alleen via kpn

mien

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door mien »

voor een downgrade via het ticalinetwerk betaal je na het eerste contractjaar niets extra's, alleen via het kpn netwerk

Gast

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

overstappen na het eerste contractjaar gaat voor zowel up als downgrade vlekkeloos, alleen betaal je via het kpn netwerk 25,00 voor een downgrade.

mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door mamajoha »

[voor een downgrade via het ticalinetwerk betaal je na het eerste contractjaar niets extra's, alleen via het kpn netwerk]


Ik zit niet op het KPN netwerk maar heb baby XL via tiscali dus.
En Tiscali zegt dat ik niet kan downgraden zonder dat ik moet betalen. Dat kan pas aan het eind van het lopende jaar, voordat het nieuwe jaar ingaat.
Als ik dit zo lees hebben de meesten iets anders vernomen van tiscali. Ik ga maar weer ns bellen. [/quote]

mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door mamajoha »

een wonder is geschied.

Vandaag kreeg ik bericht van Tiscali dat ik per 1 oktober overschakel op het goedkopere abonement.
Kosten?

nul komma nul
nada
niente

niets dus.

Dat scheelt weer.
[/b]

Gast

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

Ik krijg mijn aansluitkosten bij TISCALI niet terug.

Ze vertelde dat ze mijn brief waarmee ik mijn aansluitkosten terug vroeg niet hadden ontvangen die ik wel nettjes had opgestuurd.

Nu heb ik pech en krijg mijn zuurverdiende centjes niet terug.

Ik vond het al vreemd dat ik eerst mijn aansluitkosten moest betaalen en later weer terug moest vragen.NU WEET IK WAAROM !!

A.EERENBERG

Thessa

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Thessa »

Ik heb ook een klacht v.w.b. Tiscali, ik ben in aug. verhuist naar een woning bij mij in dezelfde straat, netjes via de TPG een verhuisbericht naar Tiscali gestuurd, maar om 1 of andere reden is deze nooit aangekomen (?). Na telefonische navraag gaf Tiscali de TPG de schuld, want deze zijn namelijk altijd zeer traag met het doorgeven van verhuizingen. Zij zouden toen alles alsnog in orde maken. Nou na tientallen telefoontjes blijkt het nu uiteindelijk niet meer mogelijk te zijn om mij aan te sluiten. Ik had inmiddels omdat ik zo lang aan het wachten was, mijn abonnement opgezegd (Deze opzegging heb ik ook 2 keer moeten sturen, want mijn 1e opzegging was ook niet aangekomen (erg raar).) Toen duidelijk was dat internet niet meer mogelijk zou zijn zou ik het abonnementsgeld wat ik ten onrechte heb betaald terug krijgen (refund noemen ze dat) en zou mijn abonnement per direct worden beeindigd. Ik zou hiervan een bevestiging per e-mail krijgen, maar deze heb ik nooit ontvangen. Na 2 weken gewacht te hebben heb ik maar weer eens gebeld met Tiscali, toen werd mij beloofd dat alles nog diezelfde dag geregeld zou worden, na weer 2 weken te hebben gewacht, maar weer eens gebeld en toen werd mij verteld dat ik pas per feb 2005 van mijn contract af kan en dat er niets bekend is dat ik per direct van mijn contract af zou kunnen. Ik heb het inmiddels maar opgegeven...............

Het volgende is dat ik op 18 okt. jl. een herinnering ontving van Tiscali van 161,84. Na telefonische navraag bleek dit om de eenmalige opstartkosten + modem te gaan. Toen ik mijn abonnement afsloot (dit was in jan. 04) is met mij overeengekomen dat eerst de eenmalige kosten d.m.v. een machtiging van mijn rekening af zouden worden gehaald, dan zou ik het doe-het-zelf pakket ontvangen en dan zou ik via een email de kosten weer terug krijgen. En het volgend is er gebeurt: Eerst kreeg ik het doe-het-zelf pakket, daarna werd er na 2 maanden (zonder enige aankondiging) 161,84 van mijn rekening afgehaald en ik heb nooit een email ontvangen waarmee ik de kosten zou kunnen terugkrijgen. Ik heb toen telefonisch mijn beklag gedaan en gevraagd of het bedrag mocht storneren en er werd mij toen gezegd dat dit goed was, want ik zou anders toch het bedrag weer terugkrijgen en dit storneren kwam dan in principe op hetzelfde neer. Dus dit heb ik toen gedaan en nu ontvang ik ineens 7 MAANDEN LATER een herinnering (?!) en tevens werd mij na telefonische navraag verteld dat de refundperiode inmiddels is verstreken (dit was tot mei) en dat als ik de herinnering betaal ik ook niets meer terug kan krijgen. Ik vind dit echt een belachelijke zaak en ik weet niet meer wat ik moet doen, ik heb vorige week maar een aangetekende brief verstuurd.....

Misschien dat Tros Raddar mij nog kan helpen.............

Bob Schurkjens

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan je abonnement bij Tiscali opzeggen omdat ze per 1 januari 2005 de Algemene Voorwaarden wijzigen in het nadeel van de consument. Tiscali zal dat waarschijnlijk ontkennen maar het is je wettelijk recht. De nieuwe voorwaarden (waaronder een opzegtermijn van 2 maanden ipv 1 maand) staan al op de Tiscali site.

Gast

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

Ook IK heb problemen met Tiscali ADSL onlangs ben ik verhuist van Weesp naar Almere, in Weesp had ik Tiscali ADSL via KPN 34,95 pm, dus ik heb netjes naar Tiscali een brief gestuurd dat ik ging verhuizen en ook KPN op de hoogte gesteld. Nu woon ik 4 maanden in Almere en kom ik er opeens achter dat ik Tiscali ADSL kan krijgen via het Tiscali netwerk a 19,95 per maand! Ik heb Tiscali een klachtenbrief geschreven waarom ik hier niet van op de hoogte ben gebracht en gebeld en gebeld, maar ze blijven erbij dat ze hier niks mee kunnen, dat het niet hun schuld is dat ik niet goed ben geinformeerd en dat ik niet zomaar over kan stappen naar de goedkopere versie. Tevens worden mijn te veel betaalde kosten a 15 euro per maand * 4 niet terug. Ik kan wel oversluiten, maar dan moet ik mijn Tiscali ADSL via KPN opzeggen en Tiscali via het tiscali Netwerk opnieuw aanvragen, tijd dat ik dan geen internet heb is 6 a 8 weken!!!!!Al met al een hele slechte zaak! Zit zelfs nog op de reactie van de klachtenbrief te wachten die na 1,5 maand nog niet behandeld is! :evil:

Tosbaga

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Wat een gezeik zeg

eenmalig 35 euro betalen en per maand 15 euro goedkoper uitzijn of liever de 35 in eigen zak houden, ben je nou nederlander of niet. echt zielig hoor, een simel reken sommetj, je hebt in iets meer 2 maanden al trug verdient, echt zielig cker niks beter te doen dus ga je maar liggen zeuren

lazo

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door lazo »

Ik wordt helemaal gek van Tiscali. Na werkzaamheden op 1 december jl. kan ik niet meer op internet. Leek me aan de werkzaamheden te liggen. Niet dus volgens de helpdesk. Moest het modem maar resetten. Dat gedaan... nog niks. Weer gebeld. Nu was het verhaal dat ik een adsl 2 signaal had gekregen en mijn modem moest geupgrade worden. Ik een computerbedrijf ingeschakeld die dat zou doen... nog steeds niets. 3 modems uitgeprobeerd... weer niets. Weer gebeld met de helpdesk. Nee de vorige medewerker die ik had gesproken had zitten slapen. Ik had geen ADSL 2 maar was erop voorbereid. Wat blijkt tiscali kent geen IP adres toe. De verbinding is perfect maar er zit iets mis daar. Nu zijn ze al een week in de centrale aan het zoeken (er kan een draadje los zitten, zeggen ze). Nou ik ben benieuwd. Ik ben 3 weken verder en nog geen internet. Benieuwd hoelang het nog gaat duren.

NielsH

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door NielsH »

Thessa,

Is jouw probleem ondertussen opgelost? Zo ja: hoe?

Ik heb nl. ongeveer hetzelfde. Het verschil bij mij zit hem in het feit dat men nooit bij mij het bedrag heeft afgeschreven en nu met een herinnering komt (alsof IK niet betaald zou hebben). Men maakt van hun fout/probleem het mijne nu :evil: .

Ik heb hen reeds enkele malen gemail en tevens hen een brief geschreven (er zijn meerdere punten die raar gaan bij Tiscali). Nu komen ze met een 'coulance aktie'; ik moet eerst het bedrag storten en vervolgens kan ik het weer terug vragen. Ik heb hier alleen weinig vertrouwen in dat dat goed gaat (niet onterecht volgens mij).

Via de post op dezelfde dag als hun 'voorstel' een laatste herinnering ontvangen; Men dreigt het nu het uit handen te geven (incasso bureau) als ik niet betaal...... Ik heb direct maar via de mail gereageerd dat ze hun probleem op een voor mij als klant nette manier op moeten lossen en dat alle consequenties, die voortvloeien uit het niet of te laat geven van een oplossing cq. rechtzetten van hun fout, voor rekening van Tiscali is.

Dus, Thessa, als jij er wel uit bent met Tiscali, kan ik misschien mijn voordeel er mee doen.

Alvast bedankt.

Niels

Gast

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij gebruiken tiscali adsl met tussen komst van kpn.

Ook wij gaan over naar het tiscali netwerk per januari.

Had een brief geschreven op 8 november 3 weken daarna nog niets gehoord gebeld en bleek dat ze een maand achter liepen.

na 3 weken weer gebeld, nee hadden de brief nog niet binnen gehad.

weer na 2 weken gebeld en toen bleek dat het in behandeling was, dus als het goed is hebben we per 3 januari adsl via hun netwerk. ben heel benieuwd of dat klopt of dat ze weer achterlopen.

moet de modem nog binnen krijgen.

klopt het dat je de nieuwe modem op de oude splitter kunt overzetten wie heeft hier ervaring mee?

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door BjcK »

Reactie op: NielsH (Geplaatst op 24 Dec 2004 17:44 door NielsH)

Een incasso is niet direct de fout van de incasseerder. Jij geeft een incasso machtiging uit om een andere partij het afgesproken bedrag van jou rekening te halen. Als jou bank dit niet toelaat of om wat voor reden dan ook weigert kan de andere partij hier niets aan doen. Dit komt heel vaak voor met incasso's.

't Is dus ook niet direct zo dat het hun fout is zegmaar. Jij hebt een betalings verplichting en jij zal daar aan moeten voldoen. Ook als gekozen methode van betalen even niet werkt blijkbaar. Dus als je een herinnering krijgt van een bedrijf niet direct in de ankers gaan en denken dat je voor wanbetaler wordt uitgemaakt, een foutje bij de bank is snelgemaakt blijkt in de praktijk.

Ook met incasso's zowel controleren op onterechte incasso's maar ook of het wel gebeurd / gelukt is natuurlijk.

Reactie op: Gast (Geplaatst op 25 Dec 2004 09:19 door Gast)

oude splitter is ook een splitter. Enige waar je met DSL rekening mee moet houden met splitters is het lijntype. Voor modems geldt ook dat eigenlijk alleen het lijntype van toepassing is om goed op te letten.

Echter is met modems ook de mogelijkheden van de software in die apparaten van toepassing welke mogelijkheden deze geven qua configuratie en mogelijkheden.

NielsH

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door NielsH »

Even een reactie op Bjc K;

Maar als het bij de bank fout zou zijn gegaan, dan had ik toch wel eerder iets gehoord? Ik krijg sterk het idee, ook gezien andere reacties, dat Tiscali zijn zaakjes niet op orde heeft.

Als ik hen 1-malig machtig een bedrag voor modem e.d af te schrijven (wat ik daarna m.b.v. een kopie rekeningafschrift terug kan vragen), maar dat dit vervolgens niet gebeurd, vind ik dit een fout van Tiscali. Daarbij ben ik niet de boekhouder en hoef dus niet voor hun in de gaten te houden of en wanneer zij het bedrag afschrijven. Overigens, aan mijn saldo kan het niet liggen, want ik heb altijd wel voldoende saldo op mijn rekening voor dit soort bedragen.

Het gaat mij eingenlijk vooral om hun klant-onvriendelijke benadering, ze rekenen puur vanuit henzelf. Gezien hun reactie, doen zij wel degelijk voorkomen, of wekken minstens de indruk, alsof ik in gebreken zou zijn gebleven. Vervolgens leggen ze, laat ik het zo omschrijven, de druk bij mij neer. Ik zou best bereid zijn het bedrag zelf over te maken, als ik ook zwart op wit krijg dat ik het weer terug kan vorderen (uiteraard binnen een rdelijke termijn) en ik dus 'een poot heb om op te staan'. Zo lang ik dit bewijs niet heb, heb ik weinig vertrouwen in hun handelen, ook gezien andere zaken welke niet goed gaan/ gingen.

Dus dat ik ietwat pissig ben op Tiscali, lijkt mij wel begrijpelijk. Overigens, vooral in 2004 heb ik incidenten gehad bij Tiscali. De ca 6 jaar hiervoor ging alles haast perfect.

Gast

Re: Tiscali ADSL

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb bij Tiscali de ervaring dat ik niet duidelijk op de hoogte werd gebracht dat de installatiekosten van adsl eerst ingehouden zouden worden en pas later teruggestort o.b.v. de retourontvangen brief. Netjes gedaan na alle ergernis doch Tiscali betaalt gewoon niet terug binnen de beloofde termijn en reageert niet op klacht-e-mails. Kan iemand mij vertellen welke stappen je kunt nemen ? Kun je hierbij gewoon aangifte van diefstal doen ? Dader en bewijs zijn immers voorhanden.
Zijn er meer mensen met deze ervaring.

Gesloten