LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenplanning

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
OWN
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2007 00:59

Keukenplanning

Ongelezen bericht door OWN »

Hallo,

we zijn bezig met een nieuwe keuken en hebben wel een idee, maar zijn nog niet helemaal zeker. Graag zouden we jullie adviezen horen.

Ik heb een plattegrondje en twee plaatjes die ik ik sketchup heb gemaakt bijgevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste OWN,

*Hoe dik is je werkblad i.v.m. de kookplaat diepte?
*Drie laden onder een spoelbak kan niet!
*Ik zie geen passtuk (+-80mm) bij de voorraad kast?
*Als het greeploos is kan een koel/vries combinatie niet!
*Steunzijde bij vaatwasser?

GWTE

Pfffff

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door Pfffff »

Drie laden onder een spoelbak kan niet!
Dat hangt van het merk af, kan prima.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door maxx »

*Drie laden onder een spoelbak kan niet!
Nee, das waar. Maar je kunt wel de bovenste als blende uitvoeren met daaronder 2 korf/voorraadladen.

*Als het greeploos is kan een koel/vries combinatie niet!
Nee, das waar. Maar je kunt wel gebruik maken van een onderbouwvriezer en een inbouwkoeler daarboven. Vergt wat aanpassing van standaardkastenwerk maar dat mag geen probleem zijn.

Mocht er ruimte gemaakt moeten worden voor een passtuk naast de hoge voorraadkast dan kan het hoekpasstuk naar het kookgedeelte worden verkleint. Bij greeploos design is een minder groot hoekpasstuk nodig dan een keuken met grepen.

Het lijkt mij mooier om de ladekast naast de spoelkast als een kast met binnenladen uit te voeren. Dit is weer symmetrisch met de vaatwasser. Minder onrustig...

Is dit Sketchup? Ziet er niet slecht uit! Staan daar tegenwoordig ook spoelbakken en apparatuur in??

MVG

Pfffff

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door Pfffff »

Nee, das waar. Maar je kunt wel de bovenste als blende uitvoeren met daaronder 2 korf/voorraadladen
Gewoon een besteklade ( in een zgn U vorm )
Is dus absoluut mogelijk ( of het practisch is , is wat anders )

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door GWTE »

Drie laden in en kast van 60 cm dat kan echt niet......technische onmogelijk.........ik ben benieuwd.......welk merk kan dat dan volgens jou wel?

Pfffff

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door Pfffff »

Kijk, daar heb je me ;-))
60 cm, heb je helemaal gelijk in. Kan met 80 en groter.

( hm, toch maar eens beter die plaatjes bekijken hier ;-))

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door rayke »

Drie laden in en kast van 60 cm dat kan echt niet.
Bij mij kan de blende voor de spoelbak ALTIJD open en is er bergruimte voor een sponsje of afwasborstel.

Niet eens moeilijk want er zijn zelfs een paar standaardmerken die dat in collectie hebben.

OWN
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2007 00:59

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door OWN »

Interessante reacties allemaal, ik zal nog wat toelichting geven.
*Hoe dik is je werkblad i.v.m. de kookplaat diepte?
40mm
*Drie laden onder een spoelbak kan niet!
dat had ik al begrepen, zal ofwel een nep-la moeten worden ofwel een gewoon deurtje
*Ik zie geen passtuk (+-80mm) bij de voorraad kast?
Die voorraadkast is inderdaad een issue, dat wilden we liever als een apothekerskast uitgevoerd hebben. Is die 80mm ook nofig bij een deur?
*Als het greeploos is kan een koel/vries combinatie niet!
Ik heb geen grepen getekend, maar het is wel de bedoeling dat dat die er op komen (subtiel)
*Steunzijde bij vaatwasser?
Daar lijkt me wel voldoende ruimte voor of niet?
Mocht er ruimte gemaakt moeten worden voor een passtuk naast de hoge voorraadkast dan kan het hoekpasstuk naar het kookgedeelte worden verkleint. Bij greeploos design is een minder groot hoekpasstuk nodig dan een keuken met grepen.
Hoeveel pasruimte is er dan nodig (in de hoek en bij de voorraadkast)?
Het lijkt mij mooier om de ladekast naast de spoelkast als een kast met binnenladen uit te voeren. Dit is weer symmetrisch met de vaatwasser. Minder onrustig...
Mijn idee was dat het op deze manier aan de linker lage zijde lades zijn en aan de rechter lage zijde deurtjes. Maar jouw suggestie zal ik bespreken.
Is dit Sketchup? Ziet er niet slecht uit! Staan daar tegenwoordig ook spoelbakken en apparatuur in??
Inderdaad Sketchup, de spoelbak en apparatuur zijn materials die ik heb gemaakt met een texture van plaatjes van de apparatuur zoals bij de fabrikant.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door maxx »

Die voorraadkast is inderdaad een issue, dat wilden we liever als een apothekerskast uitgevoerd hebben. Is die 80mm ook nofig bij een deur?
Waarom neem je geen servieskast met binnenladen? Is praktischer dan een apothekerkast (laden zijn apart te openen ipv complete inhoud in 1 keer naar buiten). Deze worden uitgevoerd met een 150 of 170 gradenscharnier waardoor deze voorbij de deur daarnaast draaien. Je kunt de deur rechtsdraaiend maken waardoor een passtuk van 10 millimeter nog genoeg is. De greep kun je op een strategische plaats plaatsen waardoor de draairichting niet verraden wordt (in midden van deur). Doel heiligt de middelen, zou ik zeggen....

Hoeveel pasruimte is er dan nodig (in de hoek en bij de voorraadkast)?
Bij greeploos design kun je al een stelmaat van 600mm toepassen vanuit een hoek. Die loze hoek naast de vaatwasser is trouwens niet nodig. Doorlopende hoekkast laten aanpassen in diepte en voila meer opbergruimte. Ik zou sowieso die dubbele deur niet op een kast van 60cm gebruiken.

Nogmaals: mooi gedaan met Sketchup!

MVG

weegschaal
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 nov 2007 19:43

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door weegschaal »

Hoi Maxx,
Heb jij m'n laatste mailtje nog gehad...?
Ik hoop dat je weer helemaal "bij" bent met je werkzaamheden

succes en alvast bedankt

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenplanning

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Weegschaal,

De oorzaak van de achterstand is vandaag gelukkig weer thuisgekomen. Ben nu huisvader, ondernemer, kinderoppas en ziekenverzorgende. Morgen weer op de zaak, dan zal ik met het grote graafwerk beginnen......

MVG

Gesloten