LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mrgoolie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2012 23:29

Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door mrgoolie »

Ook ik zit met een verhaal rond energy +...

Een 2 tal jaar geleden heb ik een 2 persoons energy+ matras gekocht waar ik een 2 tal jaar tevreden op geslapen heb.
Levering etc was ook in orde!
Tijdens die 2 jaar kreeg ik steeds meer en meer rugpijn, vooral in de bovenrug.
Toen heb ik naar energy + gebeld waar ze me zeiden dat ze ook een hardere versie hadden.
Dit heb ik toen met mijn partner overlegd en we hadden besloten 2 hardere uitvoeringen te kopen en deze dmv een liefdesbrug aan elkaar te zetten zodat het 1 matras lijkt.
1 harde uitvoering voor mijn partner hebben we ook nog laten omruilen naar een zachtere, want mijn partner vond dit te hard. Omruiling was perfect verlopen.
De eerste dagen lagen deze matrassen goed en we zijn dus overgegaan tot een aankoop.
Na een paar dagen begon ik ontzettend veel rugpijn te krijgen en lag snachts steeds wakker. Ik sliep echt rotslecht (en ga nu zelfs bij de kinesist )
De aankoop van deze 2 matrassen was ergens midden - eind juli.
Toen heb ik een eerste keer naar energy+ gebeld (begin augustus) om dit te melden en gevraagd of er nog kon afgezien worden van de aankoop. Er ging contact met mij opgenomen worden.
10 augustus tot 22 augustus ben ik op reis gegaan ( ik had mijn gsm bij en heb geen enkele telefoon gekregen) en heb daar op een harder matras geslapen, tot mijn grote verbazing had ik hier niets van rugpijn, dit was voor mij echt de hemel!
De 24ste heb ik nog een mailtje gedaan waar er in staat dat ik reeds telefonisch contact heb gehad en nogmaals de vraag of er van de aankoop kon afgestapt worden.
Tot heden nog geen antwoord.
Eergisteren nogmaals een mailtje gedaan en ook nog steeds geen antwoord.
Het lijkt wel of ze wachten tot ik zeker niet meer kan afstappen van deze aankoop
Mijn vraag heb ik ook in het energy+ forum gesteld maar deze vraag lijkt niet te voorschijn te komen. Ik denk dat ze enkel positieve reacties laten zien.
Wat ik wel raar vind, ze hebben een forum maar gecensureerd?

Nu hoop ik via dit forum geholpen te worden.

Wijzelf slapen nu terug op ons oude energy+ matras en heb terug minder rugpijn dan op dit nieuwe hardere mediactiv matras.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mrgoolie schreef:Ook ik zit met een verhaal rond energy +...

Een 2 tal jaar geleden heb ik een 2 persoons energy+ matras gekocht waar ik een 2 tal jaar tevreden op geslapen heb.
Levering etc was ook in orde!
Tijdens die 2 jaar kreeg ik steeds meer en meer rugpijn, vooral in de bovenrug.
Toen heb ik naar energy + gebeld waar ze me zeiden dat ze ook een hardere versie hadden.
Dit heb ik toen met mijn partner overlegd en we hadden besloten 2 hardere uitvoeringen te kopen en deze dmv een liefdesbrug aan elkaar te zetten zodat het 1 matras lijkt.
1 harde uitvoering voor mijn partner hebben we ook nog laten omruilen naar een zachtere, want mijn partner vond dit te hard. Omruiling was perfect verlopen.
De eerste dagen lagen deze matrassen goed en we zijn dus overgegaan tot een aankoop.
Na een paar dagen begon ik ontzettend veel rugpijn te krijgen en lag snachts steeds wakker. Ik sliep echt rotslecht (en ga nu zelfs bij de kinesist )
De aankoop van deze 2 matrassen was ergens midden - eind juli.
Toen heb ik een eerste keer naar energy+ gebeld (begin augustus) om dit te melden en gevraagd of er nog kon afgezien worden van de aankoop. Er ging contact met mij opgenomen worden.
10 augustus tot 22 augustus ben ik op reis gegaan ( ik had mijn gsm bij en heb geen enkele telefoon gekregen) en heb daar op een harder matras geslapen, tot mijn grote verbazing had ik hier niets van rugpijn, dit was voor mij echt de hemel!
De 24ste heb ik nog een mailtje gedaan waar er in staat dat ik reeds telefonisch contact heb gehad en nogmaals de vraag of er van de aankoop kon afgestapt worden.
Tot heden nog geen antwoord.
Eergisteren nogmaals een mailtje gedaan en ook nog steeds geen antwoord.
Het lijkt wel of ze wachten tot ik zeker niet meer kan afstappen van deze aankoop
Mijn vraag heb ik ook in het energy+ forum gesteld maar deze vraag lijkt niet te voorschijn te komen. Ik denk dat ze enkel positieve reacties laten zien.
Wat ik wel raar vind, ze hebben een forum maar gecensureerd?

Nu hoop ik via dit forum geholpen te worden.

Wijzelf slapen nu terug op ons oude energy+ matras en heb terug minder rugpijn dan op dit nieuwe hardere mediactiv matras.
Heb er geen verstand van maar lijkt me dat je niet een matras kan terug geven als je tot koop
over bent gegaan en naar een aantal weken lijkt het je toch niets.
Dat matras kunnen ze toch niet meer verkopen, ik zou tenminste geen gebruikt matras willen hebben als ik een duur nieuw matras koop.

Namasté
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2013 10:11

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door Namasté »

Momenteel ben ik aan het proefslapen op het harde matras van Energy +.
Ik heb er nu 3 dagen op geslapen en het matras voelt wel erg hard als een baksteen aan. Dag 2 voelde ik pijnplekken bij mijn heup en werd de 3 nachten vrij vaak wakker doordat ik pijn bleef ervaren en ik nog niet kan wennen aan het matras. Aangezien ik veel op mijn buik slaap en ik ook nog meer last van mij rug krijg bij een te zachte matras, ben ik voor een hard matras gegaan. Ik wil het nog een paar dagen proberen voordat ik mijn keuze ga maken.

Daarbij heb ik de kussen erbij bestellen, maar dit is wel ellende hoor !
De kussen is te hard en ik heb na 3 dagen nog net geen nekhernia, voor mij is dat ( hoe hij nu gevuld is ) echt niets. Nu werd mij verteld dat je hoeveelheid traagschuim vlokken naar eigen wens kan verlagen in het kussen. Dat ga ik nu maar proberen om de helft eruit te halen, maar dat vind ik dan wel zonde om daarvoor 59,- euro te betalen.

Kortom matras moet ik nog bekijken of ik daar me rust op kan vinden en de pijn gaat verminderen, het is wel een heel hard matras.
Heb nog 12 dagen proefslapen, wat eigenlijk veel te weinig is om een matras uit te proberen. Behoud ik nog steeds veel pijn ect. dan gaat het echt wel retour.
Kussen is ook veel te hard en heb al 2 dagen goed last van mijn nek en schouder.

Je wordt wel erg klantvriendelijk geholpen en geen vraag is te veel, daarbij ook een snelle levering !
Wat wel raar is dat je maar 5 jaar garantie krijgt, voor een medisch matras is dat wel bijzonder weinig vind ik !

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

U schrijft op de buik te slapen. U doet dat omdat u te hard slaapt en dat is ongezond. Buikligging is de slechts denkbare slaaphouding. Dat kan elke fysio- of manueeltherapeut dan wel chiropractor u vertellen.
Er worden overigens geen buikslapers geboren. Dwarsliggers wel.
De adviezen van de beddenverkopers zijn er niet op gericht om u van het buikslapen af te helpen, maar u een nieuwe matras te verkopen. Zouden ze u goed adviseren in plaats van aan het eigen belang te denken, dan kwam er een geheel ander advies uit.
Welk advies dan? Ga niet op uw eigen gevoel af, maar laat het meten door middel van een spierspanningsmeting.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2014 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: commerciële boodschap

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bericht gemeld als Spam.

Het lijkt erop alsof het hier om een neutrale "Stichting Voorlichting Slaapcomfort" gaat.
Echter, op de website van deze "stchting" staat dat alleen een spierspanningsmeting op correcte wijze kan aantonen welk bed goed voor u is. En gelukkig staat het (enige?) bedrijf in Nederland wat deze meting voor u kan uitvoeren, met 2 verschillend lijkende advertenties, maar wel naar hetzelfde bedrijf wijzend, op deze website.

En hoe toevallig is het, dat Evert Jaspers, die nu schijnbaar onschuldig de stichting aanprijst, zelf de eigenaar is van dit bedrijf wat weer door deze "stichting" wordt aangeprezen. Zie een eerder bericht van hem op dit forum :
door Evert Jaspers » 10 mei 2012 11:04

Zo ziet u maar weer, dat goed bedoelde adviezen van anderen u niet verder helpen. Uit uw vele reacties komt vooral naar voren dat u (maar overigens ook ieder mens) uniek bent.
(Link verwijderd door de moderator)

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Evert Jaspers schreef:U schrijft op de buik te slapen. U doet dat omdat u te hard slaapt en dat is ongezond. Buikligging is de slechts denkbare slaaphouding. Dat kan elke fysio- of manueeltherapeut dan wel chiropractor u vertellen.
Er worden overigens geen buikslapers geboren. Dwarsliggers wel.
De adviezen van de beddenverkopers zijn er niet op gericht om u van het buikslapen af te helpen, maar u een nieuwe matras te verkopen. Zouden ze u goed adviseren in plaats van aan het eigen belang te denken, dan kwam er een geheel ander advies uit.
Welk advies dan? Ga niet op uw eigen gevoel af, maar laat het meten door middel van een spierspanningsmeting. Kijk maar op de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort.

Buikslapers worden wel degelijk geboren hoor ! Heb er 1 hier rondlopen welke vanaf de geboorte op dr buik sluipt dus hoezo er worden geen buikslapers geboren ?
Gaat veelal vanzelf over, niet altijd.

Tijger_1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2014 11:00

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door Tijger_1 »

Ik vind het ook een waardeloos bedrijf hoor !
Wij hadden toen der tijd 2 matrassen gekocht van energy plus, 1 stevig en 1 soepel matras. Daarbij 2 kussen van 59,- per stuk.

Het stevige matras had ik voor mijzelf wat na verloop veel te hard is, je krijgt echt veel meer rugpijn van het matras en het ervaart alsof je blauwe plekken hebt van het matras, totaal waardeloos.

Mijn vrouw had een soepel matras, na maanden vormde zich echt een kuil in het matras, waardoor ook zij veel pijn kreeg.

De hoofdkussen kan ik echt iedereen afraden tenzij je inderdaad zoals hierboven vermeld een nekhernia wilt oplopen !

Wij wilden niets meer met het bedrijf te maken hebben, gewoon oplichters, want op mails reageren ze inderdaad niet.

Nu hebben wij 2 matrassen van de Ikea, we slapen er nu nog op en kan iedereen de matrassen van Ikea aanraden want die slapen echt heerlijk zonder klachten !

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door nibt »

@Tijger1,

U heeft op dit forum in totaal 2 berichten geplaatst.

Beide met als inhoud "Energy plus matrassen zijn slecht en stom".

Niet echt geloofwaardig, bent u van de concurrent?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Energy plus en mediactiv matrassen: groot probleem

Ongelezen bericht door puma73 »

nibt schreef:@Tijger1,

U heeft op dit forum in totaal 2 berichten geplaatst.

Beide met als inhoud "Energy plus matrassen zijn slecht en stom".

Niet echt geloofwaardig, bent u van de concurrent?
En wat wilt u hiermee suggeren? Dit is een openbaar forum waar iedereen binnen de grenzen van de gedragsregel kan reageren en schrijven.

Van wie bent u??

Gesloten