Slechte ervaring met PayPal

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Ahermus
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2022 16:36

Slechte ervaring met PayPal

Ongelezen bericht door Ahermus »

Mijn slechte ervaringen met PayPal

Ik heb laatst een conflict gehad met een datingsite die ten onrechte via PayPal geld van mij creditcard haalde. Toen ik ging klagen bij PayPal moest ik zelf met allerlei bewijzen komen. Ik heb zelf alles uitgezogd maar PayPal vond mijn klacht ongegrond. Ik ben verder gegaan en hebben de datingsite al mijn bewijzen overlegd. Ik heb ze verteld dat ik stappen ging ondernemen. Uiteindelijk heeft datingsite geld terug gestort. Tot mijn verbazing kwam PayPal ineens met een mail dat ze een onterechte transacties hadden geconstateerd en dat dat ze besloten hadden mijn geld terug te storten.
Kortom wat heb je aan PayPal als ik zelf geen onderzoek had gedaan had ik niks terug gekregen. PayPal is dus geen toegevoegde waarde en ondersteund op deze manier oplichting op het internet. Je kunt niet of heel slecht met ze in contact komen. Wat is hun toegevoegde waarde.
Eigenlijk kan het ook niet, PayPal ontvangt geld van de internetsites en dienstverleners. Dus voor hun is het van belang dat de betalingen door blijven gaan. Ze doen dus niet hun best om de consument te beschermen.
Ik ben gaan kijken op beoordeling sites en daar kan iedereen zien hoeveel klachten er over dit bedrijf zijn.

Zou het eens tijd worden om hier eens een onderwerp aan te besteden om in dit geval de consument wel te beschermen tegen zware teleurstellingen. Want PayPal is geen pal van je in in tijd van nood.

GSadventure
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35

Re: Slechte ervaring met PayPal

Ongelezen bericht door GSadventure »

Mijn ervaring met Paypal is juist zeer positief. Zeker als je iets koopt, bijvoorbeeld uit het buitenland, en je ontvangt jouw bestelling niet, dan betalen ze het aankoopbedrag terug. De verkoper moet nl aantonen, dat het is geleverd en niet de ontvanger.
Ik kan mij voorstellen, dat bij dienstverleners het iets anders in elkaar zit. Zodra de dienst is geleverd en de dienstverlener kan dat aantonen, dan hebben ze aan hun plicht voldaan en heeft de klant geen recht op restitutie, als hij niet tevreden is.

Marijke Ebes
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2020 23:28

Re: Slechte ervaring met PayPal

Ongelezen bericht door Marijke Ebes »

Heb met Paypal ook een conflict gehad.
Via een Marktplaatskoper heeft een onbekende mijn banknummer aan zijn eigen Paypal nummer kunnen koppelen/ toevoegen en geld van mijn rekening via Paypal opgenomen
Er was moeilijk contact te krijgen met PayPal/ na lang volhouden, kwam men achter wie de persoon was ,en welke rekeninghouder gebruik maakte van deze mogelijkheid.
Ik kreegniet te horen wie dit was: privacy wet!!
Blijft vreemd, dat dit zomaar kan! : dan geldt de privacy wet niet!
De afschrijving heb ik niet geaccepteerd en is teruggeboekt en daarna ben ik aan de slag gegaan.
Ikzelf doe niks met Paypal en heb daar geen rekening.
Bleef mij verbazen, dat de mogelijkheid bestaat zonder wederhoor een rekening van een vreemde aan een Paypal te kunnen koppelen en te gebruiken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte ervaring met PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marijke Ebes schreef:
06 apr 2022 20:27
Bleef mij verbazen, dat de mogelijkheid bestaat zonder wederhoor een rekening van een vreemde aan een Paypal te kunnen koppelen en te gebruiken.
Dat is ook niet mogelijk, iemand moet dus toegang hebben gehad tot je rekening.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte ervaring met PayPal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Ik heb laatst een conflict gehad met een datingsite die ten onrechte via PayPal geld van mij creditcard haalde. Toen ik ging klagen bij PayPal moest ik zelf met allerlei bewijzen komen.
Lijkt me logische immers heb jezelf de datingsite toestemming gegeven de betalingen via Paypal te incasseren.
Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Ik heb zelf alles uitgezogd maar PayPal vond mijn klacht ongegrond. Ik ben verder gegaan en hebben de datingsite al mijn bewijzen overlegd. Ik heb ze verteld dat ik stappen ging ondernemen. Uiteindelijk heeft datingsite geld terug gestort. Tot mijn verbazing kwam PayPal ineens met een mail dat ze een onterechte transacties hadden geconstateerd en dat dat ze besloten hadden mijn geld terug te storten.
Dus als de datingsite hun fout niet had hersteld had Paypal dit alsnog zelf gedaan op basis van de door jouw ingestuurde bewijzen. Erg netjes dus.
Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Kortom wat heb je aan PayPal als ik zelf geen onderzoek had gedaan had ik niks terug gekregen. PayPal is dus geen toegevoegde waarde en ondersteund op deze manier oplichting op het internet.
Sorry maar een datingsite die na een klacht geld terugstort is nou niet de definitie van oplichting.
Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Je kunt niet of heel slecht met ze in contact komen. Wat is hun toegevoegde waarde.
Paypal is een veilige manier van online betalen, waarbij je bij IDeal geen enkele mogelijkheid hebt om terugbetaling te krijgen biedt Paypal dit wel. Creditcard betalingen zijn ook een alternatief, maar ook hiermee vind fraude en misbruik plaatst.
Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Eigenlijk kan het ook niet, PayPal ontvangt geld van de internetsites en dienstverleners. Dus voor hun is het van belang dat de betalingen door blijven gaan. Ze doen dus niet hun best om de consument te beschermen.
Paypal heeft gewoon een proces om een betaling te betwisten, maar als er sprake is van een legitieme transactie die door jouw is goedgekeurd dan zal Paypal inderdaad niet altijd toekennen.
Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Ik ben gaan kijken op beoordeling sites en daar kan iedereen zien hoeveel klachten er over dit bedrijf zijn.
Ga kijken bij bedrijven als KPN, Ziggo op basis van het aantal klachten kun je dan beter nooit zaken doen met een groot bedrijf. Mensen klagen nou eenmaal eenvoudiger dan dat ze positief zijn over een bedrijf. Bij Paypal zal niet alles goed gaan, maar een klacht heeft altijd twee zijdes en op dergelijke sites zie je maar 1 kant. In basis is Paypal gewoon prima in wat ze doen.
Ahermus schreef:
03 apr 2022 16:55
Zou het eens tijd worden om hier eens een onderwerp aan te besteden om in dit geval de consument wel te beschermen tegen zware teleurstellingen. Want PayPal is geen pal van je in in tijd van nood.
Beetje raar want volgens je eigen verhaal was Paypal uiteindelijk toch aan Pal alleen moet je logische gezien bewijzen aanleveren om je claim te onderbouwen, zou wel erg raar worden als je altijd gelijk krijgt.

Gesloten