Symbid crowdfunding: meer mensen met slechte ervaring?

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Vivian66
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2022 11:41

Symbid crowdfunding: meer mensen met slechte ervaring?

Ongelezen bericht door Vivian66 »

Zijn er meer mensen met een negatieve ervaring over symbid crowdfunding?

Ik heb er een tegoed staan, maar deze kan niet teruggestort worden, omdat ik mijn IBAN nummer niet aan mijn account kan koppelen. Verschillende mails gestuurd, maar geen reactie natuurlijk.
Nu heb ik wel reviews gevonden en deze zijn ook allemaal zeer negatief.
Ik heb sterk het idee dat dit een staaltje is van hoe kan ik slapend rijk worden, als eigenaar dan.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 feb 2022 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid en discussie

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Symbid crowdfunding: meer mensen met slechte ervaring?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik denk, ik kijk eens op die site. Maar al rondklikkend daar, krijg ik eng vaak een "page not found" melding, geen goed teken. Dat ze werken onder een vergunning van een bovenliggend bedrijf is voor mij slecht teken nr.2. Ook bieden ze converteerbare obligaties aan, maar daar zijn meerdere smaken van, de één veel risicovoller dan de ander, en daar leggen ze niet veel over uit. Verder is er een ander risico, namelijk dat ze dit platform stoppen of zelf failliet gaan. Daarmee zou het verhandelen van deze converteerbare obligaties niet meer kunnen, en is het geld moeilijk, of niet meer, terug te halen. Dit leest en voelt als iets voor een gevorderde belegger, die met een deel van de portefeuille wel wat risico kan en durft te nemen, en dit ook echt snapt.

Maar goed, het is zo te lezen een platform wat investeerders linkt aan startups die financiering zoeken, en daarvoor 1% kosten in rekening brengen, wat hun "winst" zal moeten genereren als dienstverlener. Dus dan neem ik aan dat u er geld naartoe heeft overgemaakt om dat in één van die startups te steken, maar dat laatste is dan niet gebeurd om reden X of Y?

Huubie01
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2022 12:55

Re: Symbid crowdfunding: meer mensen met slechte ervaring?

Ongelezen bericht door Huubie01 »

Ik heb dezelfde ervaring.
Jaren geleden een bedrag gestort wat later uitgekeerd zou worden
Bedrijf is inmiddels van naam veranderd en dus
nooit meer wat terug gezien en terugstorten is inderdaad onmogelijk al zie je het bedrag nog wel staan.

Vivian66
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2022 11:41

Re: Symbid crowdfunding: meer mensen met slechte ervaring?

Ongelezen bericht door Vivian66 »

Ik moet terug komen op mijn eerdere reactie. Na weken heb ik antwoord van symbid gekregen, dat ik contact moet opnemen met intersolve
Telefoonnummer: +31 33 254 1730
Email: [email protected]
Ik heb gebeld en werd meerdere malen doorverbonden en uiteindelijk bij een behulpzame medewerker terechtgekomen.
Dit was allemaal gisteren, na wat gegevens van mij te hebben gemaild stond vanochtend het bedrag op mijn rekening.
Dus echt super van die medewerker 😁
Laatst gewijzigd door Radar op 11 feb 2022 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam van medewerker verwijderd. Er mogen geen persoonsgegevens worden vermeld op het forum

Gesloten