LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sarah87
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2013 19:22

Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Sarah87 »

Het klinkt misschien heel raar, maar vanaf het moment dat we Flexa Powerdek muurverf hebben gebruikt (in de gehele woning) stinkt het in de muren van onze woning naar een soort 'wietlucht'.

En het zijn absoluut onze buren niet, we komen bij ze over de vloer en zij hebben er totaal geen last van. Totdat ik een andere bewoner sprak die ook zijn muren met deze verf heeft geschilderd en last had van dezelfde geur.

Ik heb contact opgenomen met Akzo Nobel dat is namelijk de levarancier of de maker van Flexa verf. Zij zeiden tegen me dat ik elke muur moest gaan afnemen met schoonmaakazijn, het was dan nog maar de vraag of dit zou helpen, want dit konden zij mij niet garanderen. Nu heb ik wel meerdere klachten gelezen over Flexa verf op internet ook beschrijven zij dezelfde geur. Ik kreeg geen oplossing aangeboden behalve dan dat ik 20 flessen schoonmaakazijn moest inslaan en zelf elke muur in het huis onder handen moest nemen, wel erg makkelijk weer het probleem bij de klant leggen...

Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn met dit probleem.

Zo ja laat even een berichtje achter.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sarah87 schreef:Het klinkt misschien heel raar, maar vanaf het moment dat we Flexa Powerdek muurverf hebben gebruikt (in de gehele woning) stinkt het in de muren van onze woning naar een soort 'wietlucht'.

En het zijn absoluut onze buren niet, we komen bij ze over de vloer en zij hebben er totaal geen last van. Totdat ik een andere bewoner sprak die ook zijn muren met deze verf heeft geschilderd en last had van dezelfde geur.

Ik heb contact opgenomen met Akzo Nobel dat is namelijk de levarancier of de maker van Flexa verf. Zij zeiden tegen me dat ik elke muur moest gaan afnemen met schoonmaakazijn, het was dan nog maar de vraag of dit zou helpen, want dit konden zij mij niet garanderen. Nu heb ik wel meerdere klachten gelezen over Flexa verf op internet ook beschrijven zij dezelfde geur. Ik kreeg geen oplossing aangeboden behalve dan dat ik 20 flessen schoonmaakazijn moest inslaan en zelf elke muur in het huis onder handen moest nemen, wel erg makkelijk weer het probleem bij de klant leggen...

Ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn met dit probleem.

Zo ja laat even een berichtje achter.

Goed luchten zou ik zeggen.
Ik herken de geur helemaal niet met die muurverf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door sjohie »

Het kan een reactie met de ondergrond zijn, en dat is niet iets wat binnen de invloedssfeer van Flexa/Akzo Nobel valt natuurlijk. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mischien toch iemand in je omgeving die een wietplantage
heeft ?
En zeg nooit dat zullen mijn buren niet doen, je kunt ze voor het hoofd
kijken maar niet erin.

Sarah87
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2013 19:22

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Sarah87 »

Het enige wat we hebben gebruikt is voorstrijk en daarnaast is het wel heel opvallend dat alleen Flexa verf deze (geur) reactie geeft. Wij wonen hier inmiddels 6 maanden, en iedere dag luchten we en we hebben altijd ventilatie open staan, dus er komt dagelijks buitenlucht binnen.

Dit is een nieuwbouwappartement, en alle bewoners hebben voorstrijk gebruikt en daaroverheen geverfd alleen zij hebben een ander merk verf gebruikt en bij hen is totaal geen geur te ruiken in huis. Dus het lijkt mij wel dat het aan deze verf ligt.

Ook zijn er inmiddels 2 mensen die ik gesproken heb die Flexa verf hebben gebruikt en dit probleem hebben. 1 ervan is hier al 1,5 jaar mee bezig.
Bovendien is Flexa 'kwaliteits' verf, je betaalt immers meer dan huismerk verf, ik heb vaak geverfd met Gamma verf en nooit problemen gehad met geur, ook geverfd met Histor en ook daarmee nooit problemen gehad. Dit is de eerste keer dat ik Flexa gebruik en ik moet zeggen, voor mij nooit meer.

Ik kom regelmatig bij mijn buren over de vloer en zij hebben geen last van deze geur (lijkt me dat als je een wiethok in huis hebt en je betreed deze woning je dit wel ruikt) en de woningbouw is hiervan ook op de hoogte en heeft alles gecontroleerd. Ook zij hebben inderdaad deze geur geconstateerd en dat het inderdaad van de muren af komt. Zelfs de ventilatiesystemen zijn gecontroleerd en deze werkten ook prima.

Sarah87
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2013 19:22

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Sarah87 »

Per toeval heb ik op dit forum ook een zelfde klacht gevonden over Flexa verf, zie onderstaand bericht (ik heb het geknipt en geplakt):

Bericht door JantjeZ » 21 apr 2008 22:14
Anderhalve maand geleden hebben wij onze logeerkamer geverfd met deze verf. Maar vanaf de dag erna komt er een penetrante urine-achtige geur vanaf die maar niet weg wil gaan. Na 2 weken hebben wij een mail gestuurd naar Flexa, onder andere vragend om eventuele oplossingen of iets dergelijks. Tot dusver hebben wij geen reactie gehad.

Nou vroegen wij ons af:
Zijn er mensen die zo'n zelfde probleem hebben (gehad)?
Wat zouden wij hieraan kunnen doen?

Met vriendelijke groet,

JantjeZ

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Hoi,

Wij zitten met hetzelfde probleem, bij ons enkel 1 slaapkamer! De rest is ook met Flexa Powerdek gedaan en ruikt niet. Ook wij vragen ons af wat we hieraan kunnen doen. De lucht is halverwege de trap al te ruiken. Het is net alsof er wat planten bij ons staan. Zou het een chemische reactie van deze verf kunnen zijn op een bepaalde ondergrond? De vorige eigenaren hadden een metallic achtige muurverf gebruikt op de slaapkamer. Dit is de enige kamer die echt stinkt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Sarah87 schreef: wel erg makkelijk weer het probleem bij de klant leggen...
Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat Akzo Nobel ook het tovermiddel niet weet om dit probleem op te lossen. Of kan jij ieder probleem wat jouw klant heeft meteen oplossen?

Jensy
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2012 11:52

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Jensy »

Ook wij hebben na het verven van het huis hiervan last gehad.
Durf nu (anderhalf jaar later) niet meer te zeggen welk merk we hebben gebruikt maar ondanks dat het hele huis ermee was gedaan, rook het alleen in het halletje naar wiet. Eerst dachten wij ook dat de buren een extra inkomsten bron hadden maar het lag toch echt aan 'ons'.

Inmiddels is de geur weg na heel veel geurstokjes ;) Nu geurstokjes en wietgeur vrij. Misschien dat het bij jullie ook werkt alhoewel een heel stinkend huis wel erg rottig is.

Wel moet ik zeggen dat bij ons de gang een andere ondergrond behandeling heeft gehad dan de rest van het huis dus misschien is het toch een reactie op de ondergrond.

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Op advies bouwmarkt hebben we er Alabastine isolerende muurverf overheen gegooid, dit hielp echter niets. We zijn het nu aan het kaalschuren, wat een werk! Ik zou blij zijn als die lucht weg is en wij en de kinderen weer gewoon boven kunnen slapen. Dit mankementje van Flexa heeft me al heel veel geld en energie gekost.

hs44
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2013 15:37

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door hs44 »

Vorig jaar zomer heb ik de woonkamer geverfd en heb hier sindsdien ook last van. Tijdens de winter werd dit minder en dacht ik dat de geur uiteindelijk wel weg zou gaan, maar nu het warmer wordt, komt de vieze geur weer terug. Ik weet niet wat eraan te doen, maar lees op internet dat veel mensen dezelfde klacht hebben. Ik mijd in elk geval de Flexa verf voortaan.

M.v.g., HS

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Wij hebben de oplossing gevonden, op advies van Flexa. Het is een bekend probleem. Je moet er buitenmuurverf overheen smeren, dit sluit de muur af. Dit helpt echt. Overigens betekend dit wel iets minder leuks, je moet echt alles opnieuw verven. Wij hebben het wel gedaan, er viel in onze slaapkamers echt niet te slapen vanwege de stank.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

smurfje456 schreef:Wij hebben de oplossing gevonden, op advies van Flexa. Het is een bekend probleem. Je moet er buitenmuurverf overheen smeren, dit sluit de muur af. Dit helpt echt. Overigens betekend dit wel iets minder leuks, je moet echt alles opnieuw verven. Wij hebben het wel gedaan, er viel in onze slaapkamers echt niet te slapen vanwege de stank.
En dat heeft Flexa ook betaald als het bij hen bekend is !?

rhawveugelers
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:28

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door rhawveugelers »

Wij hebben afgelopen maart-april onze gehele woning van binnen opnieuw geschilderd echter met Sikkens Alphalux en Alphatex. Sinds dat de temperatuur buiten boven de 15 graden is ervaren wij binnen eveneens een intense wietgeur! In eerste instantie dachten wij dat het hier een schimmel of dergelijke betrof echter niets kunnen vinden. Aangezien de geur op warme dagen niet te harden is en mijn echtgenote extreme hoofdpijnklachten heeft sinds een aantal weken, hebben wij dan ook een e-mail verstuurd aan AKZO NOBEL SIKKENS met verzoek tot schriftelijke reactie binnen 5 dagen.

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Beste mensen,

Wij hebben onlangs de muren geverfd met Flexa en inderdaad hetzelfde probleem. Nu zegt Akzo Nobel dat we Alphatex Sikkens IQ moeten gebruiken en dat het een bekend probleem is. Ik lees dat dit ook niet helpt.. wie kan ons nog helpen?? Misschien moeten we dubbel verven? Als iemand een reactie van Flexa hierover krijgt, wil men dat aub dan zsm publiceren!!

Ik ben jullie alleen zeer dankbaar.

rhawveugelers
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:28

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door rhawveugelers »

Beste Scanatan,

In de ruimte waar wij de alphatex hebben gebruikt hebben wij geen klachten! Het is ons inziens echter niet correct dat AKZO Nobel stelt dat de consument dan maar de woning opnieuw dient te schilderen!
Laatst gewijzigd door rhawveugelers op 06 jun 2013 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Beste rahveugelers,

Wij weten het ook echt niet meer. Inmiddels is het hele huis schoongemaakt met azijn, zonder resultaat. Naast wietgeur hebben we nu ook een azijngeur erbij. Nu geeft akzo aan dat het een bekend probeem is. Zij willen gelukkig nog wel de verfkosten betalen. Echter, moeten wij weer een schilder inhuren die het gaat regelen. Dit allemaal met een nieuwe laminaat op de grond, maakt het een hele zware lastige klus.

Ik ben blij voor jullie dat alphatex heeft geholpen. Wij gaan het aanstaande vrijdag laten verven. Hopelijk gaat de stank dan weg. Anders ga ik hier echt juridische stappen ondernemen. Ik zou het erg fijn vinden als wij elkaar op de hoogte houden van de hoe het zich bij jullie ontwikkeld.

in ieder geval bedankt voor de reactie!

Moi8484
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 01:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Moi8484 »

Ook wij hebben last van die vervelende geur in ons huis. Wij wonen hier al twee jaar en inderdaad in de winter verdwijnt te geur, maar sinds twee dagen ruik ik het weer. Het was het allerergst in de kamer van mijn zoontje. Hier hebben wij opnieuw geverfd met een isolerende verf en volgens mij is de geur daar weg. Maar vanochtend stonk de gang heel erg naar die geur en dat verspreidde zich naar de woonkamer. We moeten dus weer verven :(

Op zich vind ik de geur niet zo storend. Ik vrees alleen dat die lucht niet goed is voor onze gezondheid. Ik heb hier twee kleine kinderen lopen en ik maak me erg ongerust. Weten jullie meer over de eventuele effecten van deze geur op de gezondheid?? Ik zou graag willen verhuizen naar een andere woning, want ik ben de ongerustheid door deze geur helemaal beu. Dit is een huurwoning en voordat je een nieuwe woning toegewezen krijgt, duurt wel weer een paar jaar. Nooooit meer flexa muurverf in ieder geval. Voortaan doe ik gewoon huismerk van de bouwmarkt, dan maar iets minder mooi !!

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Als optie wordt dus aangeboden dat je met Sikkens Alphatex IQ moet verven. Dan zou de geur helemaal moeten verdwijnen en dit dicht de muur helemaal. Wij gaan het proberen en laat het weten of het heeft geholpen.

Isoleren muurverf helpt niet helaas...Heb je ook ergens al met Alphatex IQ geverfd?

Arvid hubers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:38

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Arvid hubers »

Wij zijn sinds kort de trotse bezitters van een nieuwe woning. Na een lange verbouwing stucwerker, isoleren, schilderen en ja ja 3x sausen hebben wij ook last van een wiet- urine lucht. Op onze vier slaapkamers stinkt het met name als de zon er op staat. Wij hebben flexa powerdek gebruikt stralend wit.
Wie kan ons helpen?

Gesloten