LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Anonymous68
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 18:00

Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Anonymous68 »

Beste lezers,

Helaas ben ik in een zeer onaangename situatie terechtgekomen.


- Om het heel kort samen te vatten is er sprake van openlijke discriminatie vanuit de directie naar mijn geloofsovertuiging, er is een video gestuurd naar de groepsschat van de hele organisatie in Rotterdam waar beledigende dingen in zaten. Zoals mijn geloof relateren aan terrorisme.
- Er word gerookt in het pand door de directeur, ondanks er een boete is verschenen blijft het doorgaan.
- Enkele collega's beledigen mij met mijn naam.
- Afwisselende temperatuur op kantoor.

Na een gesprek met de eigenaar zijn er bepaalde oplossingen aangeboden, echter zijn deze aan het einde van het gesprek van de tafel geveegd. Vervolgens werd er aangegeven dat ik maar een maand thuis mocht blijven en vervolgens weer moest komen werken.

Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen waar ik deze organisatie kan aanklagen, ik heb met het juridisch loket gesproken en die geven aan dat ik hier echt wat mee kan.

Mijn vraag is: Wat denken jullie hierover ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door sjohie »

Anonymous68 schreef:Beste lezers,

Helaas ben ik in een zeer onaangename situatie terechtgekomen.


- Om het heel kort samen te vatten is er sprake van openlijke discriminatie vanuit de directie naar mijn geloofsovertuiging, er is een video gestuurd naar de groepsschat van de hele organisatie in Rotterdam waar beledigende dingen in zaten. Zoals mijn geloof relateren aan terrorisme.
- Er word gerookt in het pand door de directeur, ondanks er een boete is verschenen blijft het doorgaan.
- Enkele collega's beledigen mij met mijn naam.
- Afwisselende temperatuur op kantoor.

Na een gesprek met de eigenaar zijn er bepaalde oplossingen aangeboden, echter zijn deze aan het einde van het gesprek van de tafel geveegd. Vervolgens werd er aangegeven dat ik maar een maand thuis mocht blijven en vervolgens weer moest komen werken.

Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen waar ik deze organisatie kan aanklagen, ik heb met het juridisch loket gesproken en die geven aan dat ik hier echt wat mee kan.

Mijn vraag is: Wat denken jullie hierover ?
Ik weet niet of de directeur ook de eigenaar is? Zo nee, dan zou je eea bij de raad van commissarissen onder de aandacht kunnen brengen wat betreft zijn gedrag in de groepsapp en het roken op kantoor. Overigens mag roken in een pand wél in een daarvoor aangewezen rookruimte, het gaat er om dat een werkgever elke medewerker een rookvrije werkplek biedt, roken in een pand is op zich niet verboden. Hoe vindt dat roken precies plaats? Ik bedoel, loopt hij met een brandende sigaret op een afdeling met meer mensen, ruik je een zweem van tabakslucht als hij de rookruimte net heeft verlaten, "rookt" hij met zo'n vaper/E-sigaret op de afdeling?

Wat betreft dat filmpje in die chat, werd jij daar met naam bij genoemd, of was het iets algemeens over moslims en terrorisme? (dat laatste neem ik ff aan, het is de meest voorkomende link helaas).

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door yan »

- Om het heel kort samen te vatten is er sprake van openlijke discriminatie vanuit de directie naar mijn geloofsovertuiging, er is een video gestuurd naar de groepsschat van de hele organisatie in Rotterdam waar beledigende dingen in zaten. Zoals mijn geloof relateren aan terrorisme.
Nou weten we dus direct wat die overtuiging is ...
Wat jij discriminatie vindt, zal de ander als een grapje beschouwen: niet zo snel de discriminatie kaart trekken dus.
Toevallig de video van een politieke partij? dat is geen discriminatie maar gewoon reclame.
Er word gerookt in het pand door de directeur,
Vervelend, enige punt waar je echt iets hebt: dat mag gewoon niet. Maar als je hiervoor ruzie met de directie gaat maken en de rest van het bedrijf geen probleem heeft ermee zal je hier niet veel in bereiken.
Enkele collega's beledigen mij met mijn naam.
Hiervoor kan je alleen de collega aanspeken, niet het bedrijf.
Afwisselende temperatuur op kantoor
Ja en? dit is wel heer erg kleinzierig. de een vindt het te warm de ander te koud: met meerdere personen in een ruimte zal je je moeten aanpassen.

waar ik deze organisatie kan aanklagen
Wat denken jullie hierover
Een beetje aanpassen en niet in alles discriminatie zien.
Als je hierom je werk al wilt aanklagen lekker ander werk zoeken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door scontra »

Anonymous68 schreef:
Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen waar ik deze organisatie kan aanklagen, ik heb met het juridisch loket gesproken en die geven aan dat ik hier echt wat mee kan.

Mijn vraag is: Wat denken jullie hierover ?


Uiteraard is u door het Juridisch loket ook aangegeven wat u met uw klachten wel en niet kunt en waar en bij wie u moet zijn.
Bent u lid van een vakbond of vakorganisatie ? Zo ja, dan kunt u ook daar om advies en ondersteuning vragen.
Richt u tot de Nationale ombudsman met uw klacht.
Richt u tot het bureau 'discriminatie zaken' (even Googelen).

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door mahadma »

Dr. Phill zei: "Hoe dun of dik de pannenkoek ook is, er zijn 2 kanten aan het verhaal". Ik zou graag de andere kant willen horen. De term "discriminatie" wordt tegenwoordig wel erg snel genoemd. Het kan ook, net zoals vanaf school waar het begrip "pesten" ook (helaas en soms wel veel) voorkomt. Die klacht met wisselende temperaturen is nooit onder de noemer discriminatie te plakken.
Uit de reectie van Yan: Als je hierom je werk al wilt aanklagen lekker ander werk zoeken., Waarschijnlijk kunt u beter voor uzelf beginnen of zzp er worden. Geen last van temperatuurproblemen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door arvandongen »

Anonymous68 schreef:Na een gesprek met de eigenaar zijn er bepaalde oplossingen aangeboden, echter zijn deze aan het einde van het gesprek van de tafel geveegd.
Heeft de eigenaar oplossingen aangeboden? Waarom zijn die dan aan het einde van het gesprek van tafel geveegd?
Er word gerookt in het pand door de directeur, ondanks er een boete is verschenen blijft het doorgaan.
Roken op de werkplek is bij wet verboden. Echter, boetes 'verschijnen' niet zomaar. Ben jij op enige wijze betrokken geweest bij het verschijnen van die boete?


Ten slotte:
Het aanklagen van de organisatie gaat op geen enkele wijze jouw werkplek prettiger of gezonder maken. Discriminatie is wel strafbaar (indien terecht en bewijsbaar).

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Anonymous68 schreef:Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen waar ik deze organisatie kan aanklagen, ik heb met het juridisch loket gesproken en die geven aan dat ik hier echt wat mee kan.
Je kan naar art. 1 gaan. Mogelijk is hier sprake van strafbare discriminatie => politie. En verder is er nog de rechter.
http://www.art1.nl/
Anonymous68 schreef:Mijn vraag is: Wat denken jullie hierover ?
Ik ken het dossier niet en heb daarom inhoudelijk geen oordeel.
sjohie schreef:Overigens mag roken in een pand wél in een daarvoor aangewezen rookruimte, het gaat er om dat een werkgever elke medewerker een rookvrije werkplek biedt, roken in een pand is op zich niet verboden.
Het rookverbod is er om te voorkomen dat anderen (hoeven niet perse werknemers te zijn) niet worden blootgesteld aan tabaksrook. De rechter heeft al geoordeeld dat de uitzondering voor de rookruimtes in de horeca onverbindend en onrechtmatig is, omdat niet-rokers sociale druk kunnen voelen om zich bij de rokers in de rookruimtes te voegen. De werknemers die in de rookruimtes moeten opruimen aan tabaksrook worden blootgesteld en dit is gevaarlijk omdat er geen veilige mate van blootstelling aan tabaksrook is. Rookruimtes in de horeca mogen niet en dat geldt waarschijnlijk ook voor rookruimtes op het werk. Ook die rookruimtes moeten door anderen worden schoongemaakt.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... staan.aspx

witte angora
Berichten: 30953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door witte angora »

Anonymous68 schreef:Beste lezers,

Helaas ben ik in een zeer onaangename situatie terechtgekomen.


- Om het heel kort samen te vatten is er sprake van openlijke discriminatie vanuit de directie naar mijn geloofsovertuiging, er is een video gestuurd naar de groepsschat van de hele organisatie in Rotterdam waar beledigende dingen in zaten. Zoals mijn geloof relateren aan terrorisme.
- Er word gerookt in het pand door de directeur, ondanks er een boete is verschenen blijft het doorgaan.
- Enkele collega's beledigen mij met mijn naam.
- Afwisselende temperatuur op kantoor.

Na een gesprek met de eigenaar zijn er bepaalde oplossingen aangeboden, echter zijn deze aan het einde van het gesprek van de tafel geveegd. Vervolgens werd er aangegeven dat ik maar een maand thuis mocht blijven en vervolgens weer moest komen werken.

Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen waar ik deze organisatie kan aanklagen, ik heb met het juridisch loket gesproken en die geven aan dat ik hier echt wat mee kan.

Mijn vraag is: Wat denken jullie hierover ?
Eerlijk gezegd: ik denk best wel veel, maar hier heb ik, denk ik, geen mening over. Sowieso ontbreekt er wat informatie.

- Waar rookt de directeur? Op zijn eigen kamer, in de rookruimte, of door het hele pand?
- Wat is je probleem met de temperatuurverschillen?
- Heb je ook last van tocht als er een deur open of dicht gaat?
- Wat houden de beledigingen betreffende je naam in?

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Jesa H »

Anonymous68 schreef:- Om het heel kort samen te vatten is er sprake van openlijke discriminatie vanuit de directie naar mijn geloofsovertuiging, er is een video gestuurd naar de groepsschat van de hele organisatie in Rotterdam waar beledigende dingen in zaten. Zoals mijn geloof relateren aan terrorisme
Kritiek op religies is gewoon toegestaan en in veel gevallen ook terecht. Dat geldt overigens dus voor alle religies. Zolang het over de religie gaat en niet over jou als individu is daar in principe niks mis mee. Dat in de naam van de islam vreselijke dingen worden gedaan door daesh en de dat de perceptie van vrouwen nou niet echt bepaald gelijk is (om maar even 2 voorbeelden die niet passen bij onze cultuur) zijn gewoon feiten. Het is bijvoorbeeld een feit dat binnen veel volkeren onder de islam het niet ongewoon is om je dochter aan een echtegenoot te verkopen (bruidschat). Daar mag men een mening over hebben.
Anonymous68 schreef:- Er word gerookt in het pand door de directeur, ondanks er een boete is verschenen blijft het doorgaan.
Een boete verschijnt niet zomaar. Als hij rookt op jouw accute werkplek is dit echter niet toegestaan. Als hij het in zijn eigen kantoor/ruimte/rokersruimte doet mag dat gewoon.
Anonymous68 schreef:- Enkele collega's beledigen mij met mijn naam.
Hier is het lastig een oordeel over te hebben zonder er bij te zijn geweest. Wat zeggen ze? Bedoelen ze het als grapje? Heb je aangegeven het vervelend te vinden? Zo ja, wat was daarop de reactie?
Anonymous68 schreef:- Afwisselende temperatuur op kantoor.
Dat heeft helemaal niks met discriminatie te maken. Lijkt me ook geen recht. Misschien een trui meenemen?
Anonymous68 schreef:Na een gesprek met de eigenaar zijn er bepaalde oplossingen aangeboden, echter zijn deze aan het einde van het gesprek van de tafel geveegd.
Wat voor oplossingen en wie heeft die dan van tafel geveegd en waarom?
Anonymous68 schreef: Vervolgens werd er aangegeven dat ik maar een maand thuis mocht blijven en vervolgens weer moest komen werken.
Dus ze geven je even tijd om te reflecteren ofzo??? Vreemd?
Anonymous68 schreef:Ik zou het enorm waarderen als iemand mij kan helpen waar ik deze organisatie kan aanklagen, ik heb met het juridisch loket gesproken en die geven aan dat ik hier echt wat mee kan.
Lijkt me niet dat je dat moet willen. Is het niet gewoon een gebrek aan wederzijds begrip?
Anonymous68 schreef:Mijn vraag is: Wat denken jullie hierover ?
Ik denk dat, als je er een zaak van maakt, je jezelf alleen maar in de voeten schiet. Zowel emotioneel als professioneel. Is het dan niet gewoon prettiger als je een andere baan gaat zoeken, als de verhouding met je werkgever zo onprettig is?
Laatst gewijzigd door Jesa H op 21 mar 2018 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Student90 »

Jesa H schreef:
Anonymous68 schreef:- Om het heel kort samen te vatten is er sprake van openlijke discriminatie vanuit de directie naar mijn geloofsovertuiging, er is een video gestuurd naar de groepsschat van de hele organisatie in Rotterdam waar beledigende dingen in zaten. Zoals mijn geloof relateren aan terrorisme
Kritiek op religies is gewoon toegestaan en in veel gevallen ook terecht. Dat geldt overigens dus voor alle religies. Zolang het over de religie gaat en niet over jou als individu is daar in principe niks mis mee. Dat in de naam van de islam vreselijke dingen worden gedaan door daesh en de dat de perceptie van vrouwen nou niet echt bepaald gelijk is (om maar even 2 voorbeelden die niet passen bij onze cultuur) zijn gewoon feiten. Het is bijvoorbeeld een feit dat binnen veel volkeren onder de islam het niet ongewoon is om je dochter aan een echtegenoot te verkopen (bruidschat). Daar mag men een mening over hebben.
TS geeft te weinig informatie om vast te kunnen stellen of inderdaad sprake is van duscriminatie. Wat mij in de door jou aangedragen voorbeelden wel opvalt is dat beiden in strijd met de islam zijn. Kritiek hebben is toegestaan, maar m.i. dient men wel kennis van zaken te hebben. In geval van jouw voorbeelden zou de kritiek die geuit wordt op de religie in die zin misplaatst zijn.

Om een vergelijking te maken, dat zou zoiets zijn als kritiek hebben op de wettelijke regel die overtreden wordt in plaats van kritiek hebben op de overtreders. En in het verlengde daarvan, dat zou zoiets zijn als kritiek hebben op iedereen die zich houdt aan de regels in bijv. het Wetboek van Strafrecht, omdat een paar mensen diefstal plegen, geld verduisteren, etc. (terwijl zij zich als burger aan de wettelijke regels van het land dienen te houden)*. En in het verlengde daarvan degenen die zich houden aan het Wetboek van Strafrecht gelijkstellen aan degenen die zich er niet aan houden.
*om de vergelijking iets gelijker te trekken: deze overtreders beweren in naam van Nederland/het WvS te stelen, geld te verduisteren, etc.

- TS maakt overigens wél een onderscheid tussen hetgeen als discriminatie werd ervaren en hetgeen als een probleem voor de gezondheid werd ervaren (dit blijkt ook uit de titel). Uit sommige reacties maak ik op dat niet iedereen dat zo las (e.g. de opmerking dat temperatuurverschil niet onder discriminatie geschaard kan worden).

T.a.v. de de gezondheidsproblemen. Ook over deze problemen is TS te summier, dus ook op dit punt kan in geen specifiek oordeel geven.

Als uitgangspunt kan worden genomen dat de werkgever als goed werkgever er zorg voor dient te dragen dat de gezondheid van de werknemers niet onnodig in gevaar wordt gebracht. Zo dient een kantoorruimte in beginsel op kamerterperatuur te zijn, dient de kantoorruimte voorzien te zijn van een verwarming (voor in de wintermaanden) en een airco (voor in de zomermaanden) en dient de werkgever er zorg voor te dragen dat deze werkende zijn. De werkgever hoeft echter geen rekening te houden met minimale verschillen (TS zit liever in een ruimte op 18°C en collega liever in een ruimte op 22° C). Het een en ander is o.a. in het Arbobesluit opgenomen. Wellicht zou TS dit kunnen raadplegen en controleren of de (temperatuurs)omstandigheden op werk wel/niet door de beugel kunnen.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verwarming snap ik, maar is airco echt verplicht?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door tttlocke »

Misschien kunt u zich wenden tot het zogenaamde 'College voor de Rechten van de Mens'.
Doorgaans worden klachten als de uwe daar van harte verwelkomd. 'Kat in het bakkie' zou ik bijna zeggen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Student90 »

alfatrion schreef:Verwarming snap ik, maar is airco echt verplicht?
Nee, het waren slechts voorbeelden. Strikt genomen zijn zowel een verwarming als een airco niet verplicht. Gelet op artikel 6.1 van het Arbobesluit dient de temperatuur in een ruimte veilig te zijn. M.i. is de meest effectieve manier om een ruimte te verwarmen middels een verwarming en de meest effectieve manier om een ruimte af te koelen middels een airco. Of het een noodzakelijke maatregel is, dient per geval bekeken te worden.

stofzuigertje

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Roken, dat is als er meerdere roken lastiger aan te pakken.... er is nauwelijks controle helaas. alleen de Horeca maar fabrieken en zo is dit nauwelijks bij te houden.

Discriminatie, door te reageren op foute opmerken zal deze persoon doorgaan en sommige collega doen later ook mee....
Niet reageren en negeren is het beste.

Wie bediende de kachel, ik wil graag iets meer warmte dan mijn zoon dus vechten we thuis ook wel eens van telkens hoger/lager.....
Dikke sokken en/of trui of vest klaar hebben is dan de oplossing als ze het koeler willen.

Werkgever, als die al rookte en niets doet verwacht ik daar weinig van.... als je stopt met reageren op foute uitspraken is het niet meer leuk voor pesters en gewoon doorgaan met werk en doen alsof er niets geroepen is.... dat blijkt het beste te werken of maak tegen grappen.....

Als Nederlanders varkensvlees eten even vragen of het Halal is..... want 70% van personeel in slachterijen is tenslotte Moslim!
Door tegen grappen te maken en dat verwachten ze niet... gewoon als domme Humor zien en probeer op zelfde niveau te antwoorden.

Net zo als scheld partijen, als ze mijn uitschelden doe ik gehoor bescherming uit en vraag, Kunt U het even herhalen, ik verstond U niet.....
Vaak voldoende en ik doe of ik doof ben.....
En dat woord dat U noemde, ik heb thuis in de Dikke van Dale gekeken maar kon het niet vinden!
Dat soort grappen vinden ze zelden leuk en stoppen dan eerder dan via de officiële weg.

Ook een Cabaretier uit jou geboorte land bezoeken en nadoen kan vaak goede oplossing zijn....
Gewoon terug treiteren is vaak sneller en werkte beter.... en vooral nooit boos worden of doen alsof je het niet erg vind.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door BreejKC »

Over de afwisselende temperatuur op kantoor heeft u geen punt. De één heeft het te warm, de ander te koud, dat is overal zo waar meerdere mensen in één ruimte samenwerken. Vergeten dus en u aanpassen aan de omstandigheden. Over dat roken zijn al voldoende antwoorden gegeven. Daar ga ik niet op in.

Die vermeende discriminatie en het beledigen van collega’s met uw naam, kan een ernstige zaak en strafbaar zijn. Alles staat of valt echter met het leveren van bewijs. Met uw woord tegen dat van uw collega’s bewijst u niets. Ik adviseer hierover op uw werkplek voorlopig weinig of geen misbaar te maken. Blijf netjes en beleefd en als dit weer voorkomt kunt u op een nette manier aangeven dat u het u aanspreken op die manier niet prettig vindt. Ondertussen heeft u natuurlijk wel een opnameapparaat aan staan onder uw trui. Mensen die andere beledigen of bewust discrimineren nemen het niet zo nauw met een keurig verzoek of ze dat niet meer willen doen. Sterker nog, bereid u er op voor dat als u zo’n verzoek doet het omgekeerde gebeurt en dat het waarschijnlijk alleen maar erger wordt. Blijf desondanks rustig, beleefd en reageer niet op dit soort aantijgingen. Gegarandeerd dat het daarna vaker en wellicht erger voorkomt. Blijf echter bewijs verzamelen (opnemen) als dit vaker gebeurt. Sta er boven, maar ondertussen . . . . Uiteindelijk komt u enorm sterk te staan.

Is de maat wat u betreft daarna vol dan kunt u dit op diverse manieren kenbaar maken. Uw werkgever steunt u waarschijnlijk niet, vergeet die maar. Mogelijk dat er nog een vertrouwenspersoon werkzaam is binnen het bedrijf waar dit gebeurt. Dan kunt u die eens peilen. Maar verwacht er niet te veel van. Zelfs met vertrouwenspersonen wordt door sommige werkgevers niet altijd even netjes omgegaan. En wie betaald, die bepaald. Aangifte doen bij de politie is ook één van de mogelijkheden. Als u echter werkelijk gediscrimineerd wordt kunt u dit ook melden bij het meldpunt Discriminatie. Het bewijs heeft u intussen vergaard.

Ook al zijn die opnames heimelijk gemaakt, juridisch zullen ze toch worden toegelaten, simpelweg omdat het bewijs is. Hooguit zult u een reprimande krijgen dat dit zo niet had gemogen. Maar na al die vernederingen, die dan wel zijn vastgelegd, kan zo’n reprimande er voor u, denk ik, ook nog wel bij.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, voor die temperatuur is maar 1 echte oplossing. De temperatuur kiezen van de persoon die hem het koudste wil hebben. Tegen kou kan namelijk extra gekleed worden, maar als iemand het warm heeft, kun je niet verwachten dat deze in zijn ondergoed gaat werken.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Student90 schreef:Of het een noodzakelijke maatregel is, dient per geval bekeken te worden.
Ik denk dat je in Nederland niet snel ergens een airco moet hebben vanwege het seizoen. De gemiddelde temperatuur van de zomer van 2017 was 17,7 °C met vier tropische dagen waarbij de maximum temperatuur uitkwam op 35,2 °C. Ik zou een airco wel verwachten op plekken waar veel hitte wordt geproduceerd, zoals datacentra.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die buitentemperaturen zeggen niet zo veel over de binnentemperatuur in een bedrijfspand.
Uit ervaring weet ik dat het ook in een normale kantooromgeving onaangenaam warm kan worden bij zonnig weer. Iedereen was heel blij met de airco, of die nu verplicht was of niet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Openlijke discriminatie & Ongezonde werkplek

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie. Graag inhoudelijk reageren op de openingspost.

Gesloten