Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Speedy123 schreef:
14 mei 2024 11:16
leksie schreef:
13 jun 2022 13:25

Waarom denkt u dat de rode dop van uw afwasmiddel ergens in een plastic soep terecht komt? Spaart u het hele jaar de doppen op om ze dan tijdens een vakantie naar Thailand in de grote oceaan te gooien ofzo?

Bij mij gaat de dop gewoon bij het grijze huisafval dat verbrand wordt. En omdat plastic prima brand, heeft de vuilverbrander ook nog iets minder brandstof nodig om het afval op hoge temparatuuur te verbranden.

Denk je echt dat dit een goed idee is ? Dan kan je "hoe meer plastic hoe duurzamer" gaan promoten ....

Speedy123
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Speedy123 »

HandigeHarrie schreef:
15 mei 2024 09:42
Speedy123 schreef:
14 mei 2024 11:16
leksie schreef:
13 jun 2022 13:25

Waarom denkt u dat de rode dop van uw afwasmiddel ergens in een plastic soep terecht komt? Spaart u het hele jaar de doppen op om ze dan tijdens een vakantie naar Thailand in de grote oceaan te gooien ofzo?

Bij mij gaat de dop gewoon bij het grijze huisafval dat verbrand wordt. En omdat plastic prima brand, heeft de vuilverbrander ook nog iets minder brandstof nodig om het afval op hoge temparatuuur te verbranden.

Denk je echt dat dit een goed idee is ? Dan kan je "hoe meer plastic hoe duurzamer" gaan promoten ....
Uiteraard is het verbranden van plastic bij hoge temperatuur in een afvalverbrandingsinstallatie een prima oplossing om plastic afval in de natuur te voorkomen.

Uit Wikipedia:
Bij volledige verbranding in een afvalverbrandingsinstallatie ontstaan daaruit alleen de niet-giftige stoffen koolstofdioxide en water.
Verder is Dreft al een heel duurzaam product, als je de reclame mag geloven, immers het gaat drie keer langer mee dan verdunde imitaties dus heb je drie keer minder vaak een nieuwe fles nodig. Dus drie keer minder afval.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door witte angora »

O, ongetwijfeld zal de claim wel kloppen. Maar welke merken bevatten dan verdunde imitaties? Volgens mij zijn alle afwasmiddelen ongeveer extra dik.

juliomariner
Berichten: 4900
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou in Villa Baggo doen ze 3x meer vaat met 1 fles Dreft dan in Villa Riba met een ander merk.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreft verandert spuitdop in hardplastic 'anti-lek'-dop

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 mei 2024 14:56
O, ongetwijfeld zal de claim wel kloppen. Maar welke merken bevatten dan verdunde imitaties? Volgens mij zijn alle afwasmiddelen ongeveer extra dik.
Ik heb -toen de Dreft op was- wel eens de AH eigen merk variant gebruikt. Ik herkende de claim wel, zal ik maar zeggen ;-)

Plaats reactie