onbekwame installateur warmtepomp, die ons ook heeft gedupeerd

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
katinka van heerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2023 22:43

onbekwame installateur warmtepomp, die ons ook heeft gedupeerd

Ongelezen bericht door katinka van heerde »

We hebben een all electric warmtepomp die we voorlopig nog hybride gebruiken met onze CV. Bij de installatie zijn fouten gemaakt,, het is een klein onbekend installatiebedrijf ( 1 pers) die net is begonnen met dit werk.
Na 3 dagen was de print al kapot, ook heeft de installateur ons een apparaat met een lagere KW geleverd e ( 9,5 ipv 12.5) en een kleiner boiler vat ( 50 Liter ipv 100 liiter) dan op de offerte en factuur staan. En dit niet tegen ons gezegd, wij kwamen er zelf achter , door de sticker op het apparaat goed te bekijken. Wij zijn dus ook gedupeerd. We hebben geen vertrouwen in de installateur. We hebben alleen nog maar aanbetaald (20%) Kunnen we hier nog onderuit en hoe moeten we dit aanpakken? kunnen we eisen dat hij alles weer weghaalt? Of zijn we dan het aanbetaalde geld kwijt. Is er een instantie die objectief kan beoordelen wat de kwaliteit is van wat hij heeft geinstalleerd?

juliomariner
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: onbekwame installateur warmtepomp, die ons ook heeft gedupeerd

Ongelezen bericht door juliomariner »

U heeft niet gekregen wat u heeft gekocht. Mooi dat u maar 20% betaald heeft nu kunt u wat makkelijker dingen eisen.
In ieder geval moet hij dus de juiste warmtepomp leveren. Deze moet hij dus op zijn kosten vervangen. U moet hem hiervoor wel de gelegenheid geven hoewel u eigenlijk gene vertrouwen meer in hem heeft.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: onbekwame installateur warmtepomp, die ons ook heeft gedupeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als het geleverde niet overeenstemt met de overeenkomst, kan je nakoming vorderen. Ga eerst gewoon het gesprek aan (dat lost mogelijke misverstanden op). Kom je er niet uit, dan kan je hem in gebreke stellen. Gelukkig heb je ngo niet alles betaald. Geef aan dat je (uiteraard) bereid bent te betalen zodra er conform de overeenkomst is geleverd. Daarmee laat je de bal bij hem liggen: hij zal actie moeten ondernemen als hij zijn geld wil hebben.

Laat irrelevante overigens buiten beschouwing. Dat het een klein onbekend bedrijf is doet er niet toe, als je dat een minpunt vind had je er geen zaken mee moeten doen.

de auditu
Berichten: 776
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: onbekwame installateur warmtepomp, die ons ook heeft gedupeerd

Ongelezen bericht door de auditu »

Als de juiste warmtepomp geleverd wordt, is het probleem van de defecte printplaat ook meteen opgelost. Wie heeft geconstateerd dat de printplaat defect is?

Ivo.w
Berichten: 1767
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: onbekwame installateur warmtepomp, die ons ook heeft gedupeerd

Ongelezen bericht door Ivo.w »

U heeft geluk dat u nog maar een klein deel betaald heeft.

U kunt het beste schriftelijk de installateur in gebreke stellen. Dat doet u door een brief (e-mail) te schrijven waarin u aangeeft op welke punten de installateur nu tekort schiet en hem daarbij een redelijke termijn (bijvoorbeeld 4 weken) te geven binnen de installateur de kans krijgt zijn fouten te herstellen, die juiste apparatuur te plaatsen en deze apparatuur correct in te regelen. Met uiteraard de toevoeging dat betaling door u niet eerder zal plaatsvinden dan het volledig correct opleveren van de installatie.

Als de installateur ondanks je brief alsnog de zaken niet in orde brengt, dan kunt u via de rechtbank de overeenkomst laten ontbinden. U heeft dan óók recht op terugbetaling van de reeds betaalde 20%.

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, neem dan eerst contact met hen op, voordat u uw brief aan de installateur stuurt.

Plaats reactie