LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muzzy

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
ophetinternet

Muzzy

Ongelezen bericht door ophetinternet »

Ik wist niet waar ik het kwijt moest sorry !

Laatst zag ik op televisie dat het product 'Muzzy' wordt aangeprezen!
Het schijnt dat dit programma kinderen spelenderwijs een andere taal kunnen leren. Voorbeelden Spaans en Engels.

Nu zie ik ondanks de hoge prijs het pakket wel zitten, en wil het ook graag kopen. Maar voordat ik dat doe wil ik van iemand hier weten, die het programma zelf aangeschaft heeft, wat de ervaringen ermee zijn!

Alvast bedankt !

Gast

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Gast »

Daar is hier op het forum al wat vaker iets over gemeld. Klik op zoeken en zoek op Muzzy of taalcursussen.Ik heb er geen ervaring in, maar heb wel m'n twijfels...

ophetinternet

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door ophetinternet »

Gast,

Er wordt gediscuseerd over een 'LodenLeeuw' nominatie!
Ik kan geen wijs worden over dat het goed is ja of nee !
[/i]

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Persoonlijk vind ik het veeeeel te duur.

Straks hebben kinderen een voorssprong, dat is even leuk, maar daarna moeten ze gewoon alles weer leren.
Zie niet in wat de functie is van Muzzy voor mijn kind.

Gast

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Gast »

Tsja ze spelen op je gevoel, je wilt je kind de beste kansen gunnen en vooral niets onthouden.


ALS het al echt werkt... lijkt mij dit de praktijk: je kinderen vervelen zich zodra ze engels leren op school omdat ze de basis zinnetjes al kennen. Gevolg ze gaan lopen klieren en je krijgt een boze juf op de stoep. Of ze gaan heel bijdehand laten zien dat ze veel slimmer zijn dan de vriendjes en worden voor nerd uitgemaakt (of erger) :)

Overigens valt er wel wat voor te zeggen dat als je jong begint dat de kans groter is dat je kinderen feeling krijgen voor een andere taal en die dus makkelijk kunnen leren op latere leeftijd. Kun je volgens mij ook zelf wel beetje oefenen, die muzzy gaat ook niet zo diep lijkt me. Op dezelfde wijze kun je ook gewoon samen engelse kinderprogrammas kijken, het is gewoon een feit dat kinderen zeer snel woordjes en zinnetjes kunnen oppikken.

Ik zou het dus niet doen :)

JJC

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door JJC »

Ten eerste is het echt belachelijk duur...

En de manier waarop ik engels heb geleerd nog voor ik het op school kreeg werkte ook prima: Engelse TV programma's met ondertiteling.

En met 8ens 9s en 10en als cijfers op school voor engels (zowel basis, middelbaar en op HBO niveau) mag ik niet klagen :D

Roelien

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Roelien »

Wij vertrekken volgend zomer naar Spanje. Het gaat bij ons dus niet om het engels, maar om het spaans. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook ik vind het een behoorlijke prijs, maar als mijn kinderen zich door deze cursus makkelijker kunnen aanpassen heb ik dat er wel voor over.

Gast

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Gast »

de vraag is willen de kinderen wel?
Stel ze hangen ongeinteresserd op de bank naar die cursus te kijken, steken ze er dan nog wat van op?
zou eens op marktplaats gaan kijken, misschien biedt iemand die cursus wel aan. Die cursus eens gezien lijkt me wel gezien.

Studentje

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Studentje »

als studente taalontwikkeling weet ik wel iets over het leren van talen door kinderen. Volgens mij is het enige dat ze eraan kunnen hebben dat straks de nieuwe taal bekend klinkt, omdat ze het hebben gehoord bij Muzzy. Maar om een taal echt te leren hebben ze interactie nodig, en niet alleen een harig beest dat spaans praat, daar leren ze echt de taal niet van. Het ligt een beetje aan de leeftijd, maar als ze nog vrij jong zijn pikken ze de taal in Spanje sneller op door daar met andere kinderen te spelen.

Studentje

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Studentje »

Nog een korte opmerking aan Roelien: U vertrekt met de kinderen naar Spanje, spreekt u zelf ook al wat Spaans? Misschien dat u het dan zelf met de kinderen, op speelse wijze, een beetje kan oefenen?
U heeft niet gezegd in wat voor leeftijdsgroep uw kinderen zitten, als ze al kunnen lezen is een woordenboekje misschien een idee om mee aan de slag te gaan.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door michel93 »

Ik vind 178,50 euro wel err-ug veel voor een taalcursus en zoals studentje al zei: door alleen naar de taal te luisteren leren ze niks.
Ik vindt dat je met het leren van een taal beter kunt wachten totdat ze goed kunnen lezen en schrijven zodat ze de taal ook correct kunnen schrijven. Want als ze de woordjes op verkeerde spelling leren, is het moeilijk om de correcte spelling er weer in te krijgen.
Anders kunt u zelf eens oefenen met de kinderen, of naar BBC of TV cinq kijken.

Ik ben/was zelf een talen kind, ik vond talen op school enz. altijd al heel erg leuk. en ik spreek nu: Nederlands,Engels,Frans en Zweeds, en dat allemaal vloeiend. En ik wil ook nog Spaans gaan leren.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door maybe »

studentje al zei: door alleen naar de taal te luisteren leren ze niks.
Je weet dat studentje dit al ruim een jaar geleden gepost heeft en dat dit topic sindsdien dood is.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Heidy »

Laat je kind naar Dora kijken en hij/zij leert ook engels en het is gratis.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door coinoperator »

Alleen al die bekakte toon is voor mij genoeg om over mijn nek te gaan.

Kindertijd is KINDERTIJD en geen studietijd.
Ze moeten al teveel leren in een periode van hun leven dat ze niet eens begrijpen dat hun toekomst op het spel staat.

Koop liever een doos lego ofzo van die 178 euro...

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door Sja.... »

TIP:
Mijn meisje (3jaar) zet zelf haar dvdtjes aan. Zo gebeurd het regelmatig dat ze naar de engelse versie van de dvd aan het kijken/luisteren is, omdat dat de taal is die automatisch aan gaat. Nu heeft ze af en toe al engelse uitdrukkingen en daar ga ik dan ook op in, net als met Dora. Zolang het spelenderwijs gebeurd is daar volgens mij helemaal niets mis mee. En een stuk goedkoper dan MUZZY.
MOet zeggen dat ik ook heb getwijfeld over dat groene beest .

Sja... :P

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Ik vind persoonlijk heel die taal cursus maar een grote onzin,


VROEGAH!! unggg dat ik dat als 27 jarige al ga zeggen, keek ik gewoon altijd naar engelse kanalen omdat tsja een jaar of 20 terug zo op een zaterdag zondag niks op de tv was voor kinderen in de ochtend. De funfactory was daar op of DJ Cat met linda de mol op sky channel en jeetje noem maar op, en wat kwam er dan op, nou bvb Transformers, Jayce and the wheeled warriors M.A.S.K. en nog veel meer cartoons, nou jah, met het gevolg dat ik na al die jaren, zonder ooit maar moeite er voor te hebben moeten doen gewoon engels kon praten, schrijven en doen, heb altijd overal in elke opleiding waar engels een vak was 9ens en 10nnen gehaald.

Dus niks opleiding, zet je kind gewoon voor een tv, laat ze lekker leuke toons kijken in het engels, en voila ze leren het echt snel genoeg, en tis nog leuk ook voor ze, wat wil je nog meer.

Oww ja en laat ze ook lekker gamen, dat doe ik al sinds dat ik 4 jaar oud ben, begon met spelletjes waar je nog iets moets in tikken om het character iets te laten doen, bvb, als je wilde dat jouw character een steen gooide, tikte je in Throw rock, en voila dat deed ie dan. En als je dat maar vaak doet dan zit het engels er zo in.

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door puttputt »

als u al naar Spanje vertrekt, uw kinderen beheersen binnen enkele maanden die taal ook wel zonder de cursus.

Wij kregen hier verleden jaar 2 Spaanse jochies op de peuterspeelzaal en binnen 3 maanden spraken ze nederlands

probeer anders gewoone en cursus Spaans, lijkt me goedkoper dan MUZZY

PKE
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 22:42

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door PKE »

Bij Nickelodeon is BBC Muzzy nu een reclame-offensief begonnen. Gevolg: mijn kind vraagt er voortdurend om. Toch maar eens op hun website gekeken:

- Je komt er nergens achter wat het echt kost. Alleen dat je een proefpakket kunt krijgen tegen verzendkosten.
- Het Nederlands op de website is werkelijk te bedroevend voor woorden. Rechtstreeks vanuit het Engels vertaald door de website-bouwer met behulp van Google Translate o.i.d. Als een bedrijf dat taalcursussen verkoopt niet eens voor een paar uur een goede vertaler wil inhuren, dan vind ik dat veelzeggend.
- Het enige kwaliteitsargument dat men geeft is 'BBC'.

Gevoegd bij de recensies die je her en der leest, zo ook hier, ga ik wel op zoek naar iets anders.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Muzzy

Ongelezen bericht door dhc »

Als je op topicstarter reageert, doe geen moeite! Die is na het stellen van de vraag (in 2004!) niet meer gesignaleerd....
Tevens moge het voor eenieder duidelijk zijn dat deze cursus veel te duur is! Gewoon naar de nederlandse TV kijken en je kids leren engels spelenderwijs, nog nooit heeft iemand aangetoond dat deze cursus noodzakelijk is. Elke nederlander spreekt behoorlijk "over de grens". Leer je gewoon op school...
En het feit dat de BBC genoemd wordt is voor mij geen indicatie van het kwaliteitsnivo...

Gesloten