LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nokia C6 met hulp van Nokia in de puin gewerkt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BasLu
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:50

Nokia C6 met hulp van Nokia in de puin gewerkt

Ongelezen bericht door BasLu »

Wie heeft er ook zo'n ontzettende problemen met zijn Nokia C6? Ik heb hem nu anderhalf jaar, na 2 maanden gebruik moest het toestel al terug omdat het touchscreen defect was. Maar daarna bleef ik last houden van het feit dat de telefoon om de haverklap vastloopt en dat constant wordt aangegeven dat de bewerking niet kan worden uitgevoerd omdat het geheugen vol is.
Ik heb zelf alleen whats app geïnstalleerd en verder niets, omdat de telefoon dan helemaal een hoopje ellende wordt.

Vorige week via Nokia Suite al mijn contacten aangepast en daarna gesynchroniseerd met mijn telefoon. Wat denk je, als ik gebeld word, worden alleen de nummers nog maar weergegeven, niet meer de namen. Met de gebruiksaanwijzing voor mijn neus alles doorgelopen om te onderzoeken wat er mis was. Ik kon niets vinden en mailde het contactcentre de volgende mail voor een oplossing.

Waarom geeft mijn Nokia-apparaat alleen telefoonnummers weer van bellers of SMS-afzenders hoewel ze in mijn contactenlijst staan? Dit deed mijn toestel (c6) voor ik mijn contacten die ik op mijn PC via Nokia suite helemaal had bijgewerkt wel.
Ik heb dus eerst met Nokia Suite al mijn contacten bijgewerkt, bewerkt enz. Vervolgens heb ik alle contacten van mijn toestel en mijn sim-kaart verwijderd. Daarna heb ik alles gesynchroniseerd. Nu geeft mijn telefoon bij inkomende oproepen alleen nog telefoonnummers weer en geen namen (en ook geen foto's). Ik heb op de site de handleiding doorzocht, maar niets helpt. Kunt u mij helpen?


Ik kreeg het volgende bericht terug:

Beste Bas,

Hartelijk dank voor het contact opnemen met Nokia Care. Mijn naam is Osei en ik hoop je voldoende informatie te kunnen geven via deze email.

Uit je e-mail begrijp ik dat contacten die opgeslagen staan in je C6-00 niet weergegeven worden bij een oproep. Alleen het nummer wordt laat zien.

Naar alle waarschijnlijkheid staan de telefoonnummers dubbel in het toestel. Hierdoor weet het toestel niet welke contact te gebruiken bij het inkomende nummer en zal dus ook alleen het nummer weergeven worden.

Ga in het toestel naar [Menu > Contacten > Opties > Instellingen > Contacten weergeven: Telefoon & Sim]

Controleer vervolgens bij 'Contacten' of de desbetreffende contacten meerdere in het toestel staan en/of dit bij de specifieke nummers ook het geval is. Verwijder deze vervolgens en de contactnaam en eventuele foto zal weer gewoon weergeven worden.

Eventueel zou je ook nog even de landcode voor elk nummer kunnen zetten waar dit niet het geval is.

Bas, ik hoop je hiermee voldoende informatie gegeven te hebben. Neem gerust contact met ons op als je nog vragen of suggesties over onze producten en diensten heeft. Het is mijn hoogste prioriteit om de beste service te verlenen aan onze klanten.

Binnen 48 uur ontvang je een kort klanttevredenheidsonderzoek. Hier kan jij mijn persoonlijke service beoordelen. Je kan scoren van 1 – 5, waarbij 5 het hoogst is.

Bij deze wens ik je een fijne dag!

Met vriendelijke groet,


Duidelijk gevalletje van we lezen niet wat u ons mailt, of we gaan er vanuit dat u niet gedaan heeft wat u mailt. De aangedragen oplossing staat nl. in de gebruiksaanwijzing. Dus maar weer de volgende mail gestuurd:

Beste,

Zoals ik al schreef had ik onderstaande oplossingen reeds vanuit de gebruiksaanwijzing geprobeerd. Ik heb het net nogmaals doorgelopen, maar ook nu zonder resultaat. Het nummer/de nummers staan er slechts eenmaal in (op telefoongeheugen) en hebben allemaal de landcode. Het probleem zit dus ergens anders. Het is zoals ik schreef ontstaan na synchronisatie met Nokia Suite. Ik hoop dat u het alsnog op kunt lossen.


Ik kreeg de volgende reactie:
Beste Bas,

Bedankt voor uw reactie. Onderstaand kunt u de vervolg stappen vinden om dit probleem te verhelpen.

* Ga in de Nokia Suite allereerst naar [Sync > Sync repareren]
* Wis de contacten van de C6-00 en synchroniseer de contacten opnieuw via de Nokia Suite.

Dit zou oplossing kunnen bieden als het probleem zich voordoet in het synchronisatie proces zelf. Volg eventueel de volgende stappen voor een volledige schoonmaak van het toestel:

* Maak een backup van de C6-00 met Nokia Suite, te vinden op http://www.nokia.com/nokiasuite
Ga in de Nokia Suite naar Extra > Herstellen om de back-up te starten. Deselecteer bij de onderdelen het maken van een back-up van de instellingen en contacten!
* Koppel de C6-00 los en selecteer het offline profiel, u doet dit door de aan/uit knop kort ingedrukt te houden tot het profiel menu verschijnt. Selecteer nu ‘offline’
* Voer een hard reset uit door de code *#7370# in te toetsen. Dit kan enige minuten duren , de beveiligingscode is 12345 indien gevraagd
LET OP, deze code reset en wist ALLE gegevens op de C6-00
* Sluit de C6-00 weer aan op de computer en voer de laatste systeem software update (opnieuw) uit via Nokia suite.
LET OP, deze update kan uit meerdere delen bestaan!
* Zet de back-up terug met Nokia Suite via Extra > Herstellen
* Synchroniseer de contacten van de Nokia Suite weer terug naar het toestel.
* Stel mail en overige internet instellingen weer handmatig in.
* Plaats eventueel gedownloaded applicaties via Nokia Store terug op de C6-00.
u vind deze onder: http://store.ovi.com/mystuff

De C6-00 zal nu weer goed behoren te functioneren.

U kunt ook nog even onderstaande link raadplegen i.v.m. het Nokia Suite synchronisatie probleem: http://discussions.nokia.com/t5/Pool-of ... m-p/371913

Mocht deze procedure nog steeds geen oplossing bieden, neem dan gelijk weer contact op. Ik zal deze case dan doorsturen naar onze onderzoeks- en ontwikkelingsdienst.

Met vriendelijke groet,


Ik heb dus precies gedaan wat er in de beschrijving staat en zit nu met een hoopje ellende wat ze Nokia C6 durven noemen. Het systeem is nu finaal om zeep.

Ik heb ze vanochtend het volgende gemaild:
Beste,

Het werkt allemaal voor geen meter, ik raak door de aangedragen oplossingen alleen maar verder in de problemen, de telefoon functioneert amper meer.
Het is altijd al een slecht toestel geweest, geeft continu aan dat het geheugen vol is, loopt om de haverklap vast vanaf dag 1 enz. Ik ben er klaar mee.
Het is een waardeloos systeem en het blijft een waardeloos systeem. Na 12 jaar Nokia, ga ik bij mijn volgende abbonnement toch echt iets anders kopen.
De Lumnia is voor mij het proberen niet eens meer waard.

Even los van bovenstaande:
- De oplossing Sync repareren haalde niets uit.
- De andere oplossing begon al met het feit dat het niet mogelijk is om bij de back-up het onderdeel contacten te deselceteren in Nokia Suite. Verkeerde info van jou/jullie dus. Verder toch alles doorlopen en gaan synchroniseren. Het resultaat, de synchronisatie kan volgens Nokia Suite niet hersteld worden omdat de juiste updates niet aanwezig zijn op het toestel. Erg prettig is dan ook dat Nokia Suite blijft aangeven dat er voor de telefoon geen updates meer zijn.
Al met al zit ik nu dus met een telefoon die niet meer te updaten is via Nokia Suite en die daardoor de contacten niet meer synchroniseert, waardoor er dus geen enkel contact meer in staat. U wordt bedankt voor de verstrekte informatie en de uitwerking die het volgen van de informatie heeft gehad. Heel mijn telefoon naar de knopen en ik zit met het probleem. Mooi waardeloos.


Al met al dus gewoon met hulp van Nokia zelf mijn eigen telefoon in de puin gewerkt. Het was al een waardeloos apparaat, maar nu is het echt op sterven na dood. Fijn als je abbonnement nog een half jaar loopt en je het er voorlopig dus nog mee moet doen.
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met de Nokia C6? Of uberhaupt met Nokia, wellicht kunnen we samen iets aan deze slechte apparaten en slechte service doen.

Gesloten