LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Stoffel1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2007 00:43

Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Stoffel1968 »

Sinds april 2005 ben ik in het bezit van een abonement bij T-Mobile.. Ik heb deze persoonlijk afgesloten in de winkel van T-Mobile en heb toen mijn bankafschrift, giropas en rijbewijs moeten overleggen ter goedkeuring van het contract (standaard procedure).

Heb tot afgelopen Janurie naar volle tevredenheid gebeld en als ik online mijn facturen bekeek waren ze altijd netjes voldaan...

Dan nu het probleem!!!

Ik ben gebeld door een aller onvriendelijkste medewerkster van de afdeling incasso met de mededeling dat T-Mobile een fout heeft gemaakt en al sinds het begin van mijn contract de facturen van een verkeerd rekening nummer hebben afgeschreven, of ik maar even 1300 pleuro over wil maken voor de afgelopen 21 maanden (totaal som facturen)..

De medewerker in de winkel heeft dus bij het noteren van mijn gironummer een fout gemaakt en daarna is mijn contract toch goed gekeurd door T-Mobile, mijn gironr is bv. 7444417 en de medewerker heeft op het contract vermeld 744417 zoals je begrijpt is dit niet iets wat direct opvalt ook niet als je de factuur bekijkt en het gironr ziet staan.


Ik heb de medewerkster verzocht een dag later terug te bellen, mede om het feit dat ik op dat moment niet thuis was en dus niet mijn administratie erop na kon slaan.. de medewerker inkwestie vond dat ik zelf maar contact met hun moest opnemen en was verder ook niet voor rede vatbaar, ze heeft nog wel kopies gestuurd van alle facturen waar ik om had verzocht omdat deze meestal meteen bij het oudpapier belanden en voor mij verder niet van waarden zijn.


Tot opheden heb ik verder niks meer van T-Mobile vernomen en op de door mij gestelde vraag via internet wordt gewoon niet gereageerd (heb geen zin om dit via de telefoon af te handelen en wil alles gewoon zwart op wit vandaar dat ik contact via internet heb gezocht).

In mijn ogen had mijn contract nooit goed gekeurd mogen worden omdat daar duidelijk op vermeld staat dat alleen volledig en correct ingevulde contracten in behandeling worden genomen.

Verder is er ook nog nooit een aanmaning of wat dan ook naar mij verzonden.

En kan ik mijns inziens een automatische incasso tot maximaal 30 dagen terug door de bank laten terug draaien en anders heb ik pech...
In dit geval zal T-Mobile waarschijnlijk de betreffende persoon zelf schadeloos hebben moeten stellen en proberen nu over mijn rug hun eigen fout goed te maken.


Graag een reactie

mvg

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dus als ik het goed begrijp, is er nooit een cent van jouw rekening afgeschreven voor dit abonnement, omdat er een verkeerd (maar wel bestaand!) rekeningnummer ingevuld is. Je hebt dus nog niets betaald! En dat heb je nooit doorgehad. Lijkt me sterk.

Je zou nog kunnen zeggen, dat de eigenaar van die andere rekening dit ook eerder had kunnen melden. Ik denk dat die dat ook gedaan heeft. Helaas zijn de telecom bedrijven niet zo snel, als het om het corrigeren van fouten gaat, dat kun je hier in de forums kan Tros Radar overal lezen. Maar helaas voor jouw is het ze nu dan toch gelukt.

En nu willen ze het geld terecht bij de juiste persoon gaan innen. En dat lijkt me ook niet meer dan juist. En dat je nooit een aanmaning gehad hebt, lijkt me ook duidelijk. Je rekeningen werden toch betaald.

Er zijn inderdaad fouten gemaakt. Maar waarom alleen fouten in jouw voordeel uitleggen? Je schrijft, dat het contract nooit goedgekeurd had mogen worden, maar niet, dat je zelf een foutief contract ondertekend hebt, omdat je het zelf ook niet gecontroleerd hebt.

Volgens mij moet je alsnog gewoon betalen voor de geleverde diensten.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door ?? »

Je moet ook gewoon betalen voor de geleverde diensten. Het argument dat het contract nooit goedgekeurd had mogen worden is het omdraaien van de feiten (je zoekt bewust naar mogelijkheden om hieronder uit te komen. Dat is an sich begrijpelijk, niet netjes, maar begrijpelijk. Het is echter heel erg doorzichtig).

Zo snel mogelijk betalen is de beste oplossing.

Dirkie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Dirkie »

En toen werd het stil :lol:

Stoffel1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2007 00:43

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Stoffel1968 »

Ja dirkie,

Het is hier nog steeds stil. Ik voel mee ook niet geroepen om zelf de volgende stap te zetten...

Laat ze zelf maar komen met een oplossing voor dit probleem, ik bel voorlopig wel met mijn andere mobiele telefoon!

Mocht ik wat horen dan zal ik het nog wel plaatsen op t forum... maar de reacties tot op heden vallen me ook een beetje tegen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door pvd »

Ik ben het met ?? en Dirkie eens dat de rekening betaald dient te worden, maar ik vind wel dat t-mobile met een nette betalingsregeling zal moeten komen.

Het gaat volgens u om 1300 euro. Een nette betalingsregeling zou volgens mij zijn om deze schuld in 12 maandelijkse termijnen af te lossen. Komt dan neer op ca. 110,- per maand.

pvd

Gesloten