LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Typhoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Typhoon

Ongelezen bericht door Sympathy »

Typhoon biedt via haar website mobiele telefoons etc aan. De site is op zich goed opgebouwd, de aanbiedingen zijn duidelijk en aantrekkelijk, het komt allemaal verzorgd en netjes over.

Enige maanden geleden heb ik bij Typhoon een bestelling gedaan voor een nieuwe telefoon, met abonnement en cadeau. I.v.m. opzegtermijn heb ik kort daarvoor ook mij lopende abonnement bij T-Mobile beeindigd.

Typhoon stuurde mij direct na de internet-aanvraag enige documentatie waarop e.e.a. ingevuld diende te worden. Ik had één telefoon besteld. Op de bevestiging stonden er twee. Hierover gebeld. Dat zou zo horen. Er werd ook één of ander servicepakket bij aangeboden en een soort verzekering, maar in beide gevallen was de premie gebaseerd op twee telefoons. Merkwaardig.

Enfin, maar besloten om geen gebruik te maken van servicepakket en verzekering en de benodigde papieren ingevuld en opgestuurd. Via de website van Typhoon kun je de orderstatus volgen. Een paar dagen later zag ik dat de formulieren waren binnengekomen, dat ze in behandeling waren en doorgestuurd aar KPN om nummerbehoud in orde te maken. In totaal zou het nog 10 dagen in beslag nemen. Enfin... drie weken verder, nog niks vernomen. Een mail gestuurd naar Typhoon. Ik werd teruggebeld. Ze waren mijn papieren etc kwijtgeraakt!
Hoe kan dat nou? Enfin, Typhoon biedt excuses aan. Verzoekt mij om nogmaals aanvraag in te dienen. Ik heb op dat moment nog een week tijd voordat mijn lopende contract stopt. Nummerbehoud regelen lukt niet meer omdat dat minimaal 10 dagen kost. Ik kon het anders doen. Dan moest ik bij t-mobile vragen om een prepaidpakket. Dat kon ik dan gebruiken zolang Typhoon bezig zou zijn mijn zaken te regelen. Tevens zou Typhoon ter compensatie van het ongemak mij een accessoirespakket cadeau doen.
Enfin, ik heb een nieuwe aanvraag ingediend. Ivm de tijd heb ik afgezien van nummerbehoud.
Kort voordat mijn huidige verbinding uit de lucht ging heb ik nog even de orderstatus geraadpleegd. Typhoon had de bestelde goederen niet op voorraad! Ik gereageerd. Krijg vrij snel een berichtje terug dat het toestel niet op voorraad is, dat de sim-kaart alvast verstuurd wordt, en het toestel een paar dagen later zal volgen. Dat gebeurde inderdaad ook. Eerst de simkaart ontvangen. Deze in mijn oude telefoon gedaan. Op de factuur en pakbon stond het nummer dat ik erbij zou hebben gekregen. Ik bel met mijn telefoon mijn partner om te kijken of het werkt. Ja, hij gaat over. Hé, wat is dat? Dat is een ander nummer dan op de bon staat! Het telefoonnummer dat op de simkaart staat is dus niet hetzelfde als dat wat op de bon staat! Weer gereageerd. Hierop echter nog geen reactie ontvangen. Overigens was het accessoirespakket volgens de laatste brief niet op voorraad, dus daar is ook nog het wachten op.
Al met al, ze proberen het leuk te brengen bij Typhoon, maar de uitvoering is erg slordig!
Misschien zijn er meer mensen die ervaringen hebben met Typhoon, goede en/of slechte? Reacties op bovenstaande of andere verhalen verneem ik graag.
Let wel op als u met Typhoon in zee gaat. Het lijkt er op dat in dat bedrijf elke dag een echte typhoon door het gebouw raast die de bestelling kwijt maakt, bonnen en bijbehoren produkten door elkaar gooit en bestellingen vernielt zodat ze niet geleverd kunnen worden en op de bon staat dat ze niet op voorraad zijn.

Gesloten