LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ankona
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:44

youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door Ankona »

Ik krijg van Youfone een onjuiste factuur over de eerste abonnementsmaand. De fout is dat ze de hele maand in rekening brengen terwijl het abonnement pas de 26 ingegaan is.

Dat dit fout berekend is staat (normaal gesproken) buiten discussie, daarvoor hoef je alleen maar hun eigen algemene voorwaarden na te lezen. Echter, Youfone weigert de fout te erkennen en incasseert ten onrechte een te hoog bedrag. Geen discussie is met ze mogelijk en helaas hebben ze de macht om mijn af te sluiten waardoor ik voorzichtig ben met het laten storneren van de betaling.
Een beetje zoeken op internet heeft al wel geleerd dat dit niet een incidentele fout is, maar een structurele vorm van diefstal. Echter, hoe kan ik het beste voorkomen dat ik bestolen word? Die paar euro vind ik niet zo heel belangrijk, maar het principe dat ik me neer moet leggen bij dit soort brutale diefstal, daar kan ik minder goed mee leven. Daarom wil ik perse mijn gelijk en dus mijn geld terug.

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Misschien te snel uw conclusie getrokken? Gaat de maand niet de 26e in en loopt door tot de 25e van de daar op volgende maand? Of wat natuurlijk ook nog kan dat u het abonnementsgeld een maand vooruit betaald. Graag iets meer info.

Ankona
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:44

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door Ankona »

Nee, ik begrijp uw vraag maar de factuurperiode is echt de hele maand.

Dit wordt ook niet ontkent door Youfone. Zij stellen gewoon dat een abonnement niet naar rato berekend kan worden als er een onbeperkt component (in mijn geval onbeperkt internet) inzit. Ze draaien een hele theorie af over dat onbeperkt niet deelbaar is door een aantal dagen en daarom alleen voor hele maanden in rekening gebracht kan worden.

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Helaas als dit zo vermeld staat in de voorwaarde, waarmee u akkoord bent gegaan, doen ze niets verkeerd en is de factuur correct.

Ankona
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:44

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door Ankona »

Dan niet, maar dat staat niet in de voorwaarden. In de voorwaarden staat juist expliciet dat de kosten naar rato berekend worden. Zonder uitzonderingen voor bepaalde abonnementen of diensten.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ankona schreef:Ik krijg van Youfone een onjuiste factuur over de eerste abonnementsmaand. De fout is dat ze de hele maand in rekening brengen terwijl het abonnement pas de 26 ingegaan is.

Dat dit fout berekend is staat (normaal gesproken) buiten discussie, daarvoor hoef je alleen maar hun eigen algemene voorwaarden na te lezen. Echter, Youfone weigert de fout te erkennen en incasseert ten onrechte een te hoog bedrag. Geen discussie is met ze mogelijk en helaas hebben ze de macht om mijn af te sluiten waardoor ik voorzichtig ben met het laten storneren van de betaling.
Een beetje zoeken op internet heeft al wel geleerd dat dit niet een incidentele fout is, maar een structurele vorm van diefstal. Echter, hoe kan ik het beste voorkomen dat ik bestolen word? Die paar euro vind ik niet zo heel belangrijk, maar het principe dat ik me neer moet leggen bij dit soort brutale diefstal, daar kan ik minder goed mee leven. Daarom wil ik perse mijn gelijk en dus mijn geld terug.
O wat klinkt dat herkenbaar! Je wilt niet te hoog opspelen over "een kleinigheid", maar als je Youfone een vinger geeft grijpen ze de hele hand. Bereid je er maar op voor dat Directpay en Webcasso er een flinke rekening van maken. Waar je misschien nog niet achter bent is dat je "standaardtarieven" gaat betalen. Wat dat zijn? Tsja die hebben ze niet gedefinieerd, en vzv ik weet bieden zij niets te koop aan tegen standaardtarief (dus er is helemaal niet standaards aan ...), je komt er pas achter als er problemen komen. Zij maken problemen, want dat levert ze het echte geld op.
Mijn raad: als het niet klopt klopt het niet. In mijn geval heb ik mijn abo direct opgezegd (natuurlijk met redenen omkleed) toen ze niet adequaat reageerden. Afschrijvingen gestorneerd en Directpay rekening geblokkeerd. Uiteraard kwam er een hoop ellende met Directpay en Webcasso (die zitten samen onder 1 dak). Maar ze moesten wel eerst even langs de rechter voor ze konden incasseren. Helaas voor ze: niets dus :)
Zie ook mijn reactie hier: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p2012185
En die van anderen hier: http://www.bellen.com/mobiele-providers ... ervaringen

Misleidende handelspraktijken: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consu ... raktijken/
Misleidende handelspraktijken: http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-one ... praktijken(zie 2e punt, en "De informatie moet volledig en duidelijk zijn. De informatie mag niet worden 'verstopt'.")

mariodings
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2014 10:54

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door mariodings »

Ga uitsluitend via hun internetpagina communiceren, want je krijgt netjes een bevestiging van ontvangst. Dan heb je later ook wat. Per telefoon kost het je alleen maar geld en ze doen (ook) niet wat ze beloven.
Het gedreig van Direct Pay wordt toch niet uitgevoerd, want ze weten dat ze niet in hun recht staan.
Je kunt er voor kiezen om je betalingen niet meer automatisch te laten doen. Handiger is om tegen het einde de incasso te blokkeren en dan het verschil te verrekenen.
Bij mij hebben ze op het einde dezelfde truc uitgehaald en ik probeer dat geld nog steeds terug te halen.

PediCure75
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2014 21:42

Re: youfone weigert onjuiste factuur te corrigeren

Ongelezen bericht door PediCure75 »

Ook ik heb de ervaring bij YouFone dat de administratie niet klopt.
2 x te veel afgeschreven en het bedrag niet terugstorten maar z.g. verrekenen met de komende maanden. Ondertussen wel gewoon blijven incasseren. Er wordt niet gereageerd op klachten via My YouFone. Ik heb spijt van mijn abonnement .
Wat is het beste om nu te doen?

Gesloten