LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INX misere op schiphol

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ijsklontje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2007 19:05

INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door ijsklontje »

11 augustus 2007 was het weer raak met Inter Airlines INX 680. Airbus stuk en niemand van Menzies wist het fijne en hoe lang het ging duren en wat de oorzaak was, of ze hielden het geheim. Passagiers hebben 16 uur moeten wachten alvorens er werd gestart met een ander toestel van OMNI airlines..
Ik vind dit een kwalijke zaak. Een vertraging komt bij INX wel meer voor maar dit was extreem. Ook lunch bonnen, elke 4 uur recht op 1 bon, werden amper uitgedeeld en de passagiers moesten er zelf om vragen,
Kortom de passagiers werden in het ongewisse gelaten en aan het lijntje gehouden. Sommige waren al 36 uur op en hadden een kort lontje door de vermoeidheid. Dus mensen boek bij Hollandse maatschapijen.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

boek bij nederlandse maatschapij

moet je maar eens kijken op www.turbulentie.nl
en daar staat er een tussen van 55 uur
en dat is martinair en dat een toestel stuk gaat kan men ook niets aan doen en wat heeft menzies er mee te maken totaal niets
menzies is een bage af handelaar op schiphol en geen onderhoud dienst
zij kunnen niet weten als er een toestel stuk is hoe lang het gaat duren
en wat betreft de bonnen om de 4 uur wat moet ik daar van zeggen
dus uw wilt met een stuk toestel naar vakantie tja
wilt uw niet veilig aan komen en de tijden valle wel mee hoor van interairline deze komen meestal op tijd

dus ik zal zeggen neem een ijsblokje en koel af

ijsklontje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2007 19:05

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door ijsklontje »

Lees het bericht nou niet zo haastig of 2x opnieuw. Aan deze reactie heeft niemand wat.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

heb ik gedaan en blijf bij mijn stand punt e dat er mensen zijn die all 36 uur wakker zijn tja hadden ze nog maar even moeten gaan slapen
en vertraging komt veel voor maar zo als ik zeg iedereen wil veiling naar vakantie en ook weer terug en menzies kan hier niets aan doen
en terecht dat zij daar geen info over kunnen geven


dus drink lekker nog een cola met ijsbloke want dit slaat echt nergens op uw heeft recht op een bon en meer niet

ijsklontje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2007 19:05

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door ijsklontje »

Het is mij duidelijk dat je niet weet hoe het op een luchthaven in zijn werk gaat.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

nee van daar dat ik er zelf ook werk

en nog maals vertraging je kan er niets aan doen
en zeker niet als een toestel panne heeft
wees blij dat men wat te eten en te drinken hebben gehad
en 36 uur wakker doet men toch echt zelf

punt uit

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Henri42 »

Inter Airlines is in handen van Turkse reisburo,s,hun failliete handel zegt genoeg.Catering is ,s nachts niet mogelijk binnen het douanegebied, iemand die op Schiphol werkt moet dat toch weten.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

dan ben jij nog nooit wezen vliegen achter vertrek hal 3 zijn div eet mogelijk heden deze zijn 22 uur perdag open kijk maar eens goed ]
de mac sluit wel om 0300 uur maar daar naast zit een eet tend daar kan je gewoon eten en als je wilt eten en je heb er de tijd voor doe je dat op plaza daar is alles 24 uur open henrie

en als je daar geen tijd voor heb koop je toch gewoon in het vliegtuig
en inter staat als te boek als een goede airline

en ja als er pannen zijn daar gaat het over kan ik wel begrijpen dat men boos is dat het zo lang duurt maar ik zou niet graag in een toestel
stapen die stuk is

aleen ik heb niks met deze toestelen te maken wij doen de beveileging van toestelen die uit de usa komen die lopen wij helemaal naar
of er geen geke dingen gebeuren

dit antwoord van jou ben ik wel gewent
dat is dom en blijft dom

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

dan ben jij nog nooit wezen vliegen achter vertrek hal 3 zijn div eet mogelijk heden deze zijn 22 uur perdag open kijk maar eens goed ]
de mac sluit wel om 0300 uur maar daar naast zit een eet tend daar kan je gewoon eten en als je wilt eten en je heb er de tijd voor doe je dat op plaza daar is alles 24 uur open henrie

en als je daar geen tijd voor heb koop je toch gewoon in het vliegtuig
en inter staat als te boek als een goede airline

en ja als er pannen zijn daar gaat het over kan ik wel begrijpen dat men boos is dat het zo lang duurt maar ik zou niet graag in een toestel
stapen die stuk is

aleen ik heb niks met deze toestelen te maken wij doen de beveileging van toestelen die uit de usa komen die lopen wij helemaal naar
of er geen geke dingen gebeuren

dit antwoord van jou ben ik wel gewent
dat is dom en blijft dom

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

dan ben jij nog nooit wezen vliegen achter vertrek hal 3 zijn div eet mogelijk heden deze zijn 22 uur perdag open kijk maar eens goed ]
de mac sluit wel om 0300 uur maar daar naast zit een eet tend daar kan je gewoon eten en als je wilt eten en je heb er de tijd voor doe je dat op plaza daar is alles 24 uur open henrie

en als je daar geen tijd voor heb koop je toch gewoon in het vliegtuig
en inter staat als te boek als een goede airline

en ja als er pannen zijn daar gaat het over kan ik wel begrijpen dat men boos is dat het zo lang duurt maar ik zou niet graag in een toestel
stapen die stuk is

aleen ik heb niks met deze toestelen te maken wij doen de beveileging van toestelen die uit de usa komen die lopen wij helemaal naar
of er geen geke dingen gebeuren

dit antwoord van jou ben ik wel gewent
dat is dom en blijft dom

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Henri42 »

Om driemaal hetzelfde onjuiste antwoord te plaatsen, is tekend voor de deskundigheid Rene 117

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

hihihi foutje was niet de bedoeling

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Op 10 augustus jl. zouden wij vertrekken om 18.25 uur met INX 582 Inter Airlines voor 11 dagen naar Bodrum. Telkens kwamen er 2 uur vertraging bij. Om 21.00 uur gingen we naar zo'n Infobalie om te vragen hoe het zat, want ondertussen stond alweer 01.00 uur op het scherm. Ja, er zou zo iemand komen bij T6 om de passagiers te woord te staan, er was wat met Inter Airlines aan de hand. OK, iedereen wachten bij T6, maar kwam niemand opdagen van Menzies. Uiteindelijk kwamen er 2 dames van Menzies die in het algemeen vertelde, dat de vlucht van INX 582 werd geannuleerd door problemen met 2 toestellen en dat we de volgende dag zouden vliegen. De groep werd opgedeeld in 2-en!! 66 Mensen gingen om 01.00 uur mee met ONUR en de rest om 08.30 uur! Ze gaven niet de namen van die 66 mensen, maar iedereen zou persoonlijk te woord worden gestaan!! Dus, dat duurde uren!! Er werden zelfs gezinnen geschieden, moeder om 01.00 uur en vader met kind om 08.30 uur! Dat kan toch niet! Dus was er een hoop herrie voor die balie en uiteindelijk kreeg ik pas te horen dat ik (en man en kinders) pas om 08.30 uur de volgende dag zou vliegen met ONUR. We hebben tot die tijd geen kop drinken aangeboden gekregen, hebben alles zelf moeten kopen op Schiphol. Ook kregen we te horen dat we weer de koffers beneden moesten halen en terug door de douane en 0m 05.30 uur opnieuw moesten inchecken. Dus de hele nacht hebben wij aan de voorkant bij de draaideuren op die vervelend stoeltjes gehangen!! Was ook haast niets te eten te krijgen, ja een gevulde koek van € 1,80! Wel, was een vreselijke nacht, wij hebben totaa 17 uur op Schiphol gehangen zonder dat er voor ons gezorgd werd. Wel hadden wij bij T6 van Menzies vouchers gekregen om de volgende ochtend ontbijt te halen als we weer opnieuw ingecheckd hadden. Uiteindelijk zijn we om 09.00 uur vertrokken naar Bodrum met ONUR, (waar dus niets gratis was aan boord), waar we echt 2 dagen nodig hadden om bij te komen! Vertraginginsformulieren hadden ze niet meer op Schiphol, ook niet bij inboarden, dus kreeg ik het op de laatste (11e dag) van onze vakantie. Wij hadden deze vakantie geboekt bij Holland International via D-reizen, maar beiden konden op Schiphol niets voor ons betekenen!! Nog geen koppie drinken hebben we tot 23.55 uur extra van hen gehad op Schiphol! Vind ook triest dat op zo'n grote luchthaven de Infobalies om 22.00 uur sluiten terwijl er zoveel passagiers met vragen zitten! We kregen te horen dat Inter Airlines 1 kapot toestel had en die andere die onderweg was, kreeg een vogel in de motor en kon ook niet opstijgen! Mmm, geloven we dit nog na al de reacties op Internet?! Eens en nooit meer Inter Airlines!!

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Mike009 »

rdea
----
Wat ik niet begrijp is als je al weet rond 1 uur dat je de volgende morgen vertrekt, je ook moest uitchecken, je dus niet naar een hotel in de buurt bent gegaan met je kinderen??. (als je natuurlijk te ver weg van schiphol woont)
---
Ik blijf er ook bij dat dit alles toch overmacht is. Stel je voor dat je in een kapot vliegtuig moest zitten brrrrr.
Veiligheid voor alles. Ondanks dat het natuurlijk heel erg vervelend is.
--------------

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Hoi Mike,

Wij kregen om 23.45 uur te horen dat we pas om 08.30 uur de volgende ochtend zouden vliegen. Daarna werden de vouchers uitgedeeld, dus was het ongeveer 00.15 uur dat we weer door de douane moesten en naar beneden moesten om de koffers weer bij de band op te halen. Duurde 15 min. voordat we daar waren en nog eens 20 min. voordat we onze koffers hadden. Onderwijl was het bijna 01.00 uur dat we weer terug bij af waren. Om 05.30 uur moesten we weer inchecken! Dus is het dan de moeite om een hotel ergens te nemen en te zoeken? Nee. En overmacht?......al weken is het met Inter Airlines een probleem met die toestellen. Heel veel vluchten hebben 8 tot 12 a 14 uur vertraging gehad. Wij kregen te horen op Schiphol dat Inter Airlines tegen faillisement aanzit, geen geld genoeg hebben voor onderhoud en dat ze onder verscherpte controle staan en toestemming moeten vragen of ze dan wegmogen! En van die vogel die zgn. in de motor is gevlogen, geloven we ook geen snars van! Bird Strike noemen ze dit, zoals gezet in de vertragingsverklaring. Ja, op die manier proberen ze onder de claims uit te komen! Wat dat worden er heel wat!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
Wij kregen te horen op Schiphol dat Inter Airlines tegen faillisement aanzit, geen geld genoeg hebben voor onderhoud en dat ze onder verscherpte controle staan
------------------------------------------------------------------------

Volgens mij staat Inter niet onder verscherpt toezicht, althans kan er niets over vinden.
De Turkse maatschappijen die onder verscherpt toezicht staan zijn MNG en Flyair

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rene117 »

ja dit klopt aleen fly air en mgn staan onder toe zicht
en niet een andere

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Ja, wat moeten we nu eigenlijk nog allemaal geloven. Op Schiphol hoorden we al andere verhalen, van onze hostess in het hotel werd zelfs gezegd dat Inter Airlines zelden vertraging heeft! (ze moet eens een kijkje nemen op Internet!), maar wij hebben deze informatie gekregen van goede Turkse vrienden uit Turkije die we al jarenlang kennen. Inter Airlines heette toch hiervoor Inter Express? Dus wie of wat moeten we nu geloven?
Heb al weken vantevoren voor ons vertrek op Schiphol.nl de vertrektijden van INX opgezocht, toen had ik al gezien dat ze meestal 4 a 5 uur vertraging hadden. Kennis van ons had een maand geleden op Antalya 12 uur vertraging met INX.
Enkele voorbeelden van vertraging op Schiphol:
25/7 INX 0380 08.00 werd 13.32 uur
26/7 INX 0480 04.00 werd 09.37 uur
26/7 INX 0482 13.40 werd 18.30 uur
26/7 INX 0580 00.10 werd 03.10 uur

Of alle vluchten ook daadwerkelijk deze tijden vertrokken, weet ik niet.
Maar dat het niet goed zit bij Inter Airlines weet ik wel zeker!

Graag zou ik van alle gedupeerden die een vertragingsformulier hebben gehad van Inter Airlines willen weten, wat voor reden Inter Airlines hebben opgegeven voor de vertraging.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Mike009 »

Ik persoonlijk zou mijn vrouw en kinderen dus wel vanaf 23.45 uur naar een hotel hebben gestuurd en zelf de koffers etc ophalen. Kijk het is altijd beter dat de kinderen even een paar uur slapen. Je bent in de buurt en iedereen weet dat ookal zeggen ze dat je om 5:30 moet inchecken je ook optijd bent als je rond 6:30 uur er bent.
Maar ik begrijp ook dat je misschien op dat moment alleen maar bezig bent met mokken en daar niet aan denkt hoor.
------
Ja en ook blijf ik erbij dat ondanks hoe vervelend het ook klinkt dit soort dingen altijd blijft bestaan. Dit heeft niets te maken met een bepaald vliegmaatschappij, dit komt bij elke maatschappij wel voor (zie hoeveel klagende forums je hier hebt)
Ik denk zelf dat het ook best zal worden nagekeken of het wel waar is van die vogel in de motor.
------------------
Ik ben dan misschien een overpositief mens, zou mij er echt niet zo druk over kunnen maken dan alleen maar denken blij dat ik er nog niet in hoef tot alles is gerepareerd.

simonea
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2007 11:49

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door simonea »

hoi ik snap die mevrouw volkomen die ook op de zelfde dag als wij zouden vertrekken en ook lang heb moeten wachten.

wij zouden om 00.10 uur vertrekken en wij kregen om 23.00 uur te horen dat we maar wat moesten gaan drinken en we moesten om 00.00 uur terug komen. eenmaal terug bij de gate toen kregen wij te horen dat er een paar vogels in de motor waren gevlogen en ik weet ook wel veiligheid voor alles maar dan moet je niet zeggen dat er een nieuwe vlucht is om 08.15 uur. en die is er helemaal niet wij hadden het gevoel dat we aan het lijntje zij gehouden. wij moesten ook op nieuw in checken maar de koffers bleven wel gelukkig beneden. aan gezien wij iemand bij ons hadden die spastisch is en ik zelf liep op krukken was dit niet echt leuk die jongen die spastisch is kon gewoon niet meer lopen en achter de douane kregen wij geen rol stoel voor hem dat moest bij de in check balie geregeld worden maar wij wisten ook niet dat we zolang vertaging hadden. ik zelf kon ook niet lekker meer lopen ik had een dikke enkel gekregen en hij begon zeer te doen.

maar het ergste vind ik er wordt niks voor je geregeld je blijft op schiphol omdat je vroeg weer op nieuw moest in checken en het de moeite niet was om naar huis te gaan, en dan kan je zeggen dan neem je toch een hotel nou vind je niet dat inter dat had moeten regelen die vakantie kost al genoeg want dan denk je turkije is goed koop nou dat is verleden tijd hoor.

er was een meneer die ook met ons mee vloog die was zo bij de hand die had bonnen geregeld zodat wij toch wat konden eten en drinken anders was het helemaal duur geweest.

mij ervaring was dus deze keer slecht ik was nu voor de 7 de keer naar turkije en dit heb ik nog nooit mee gemaakt en ik heb vaker met een turkse maatschappij gevlogen maar met inter vlieg ik nooit meer!!!!!!!!!!
ik vond ook dat we slecht in gelicht werden toen we weer bij de in check balie stonden er was gewoon nog niks geregeld ja om een uur of 8 toen had ze een nieuwe vlucht voor ons en om precies te zijn gingen wij om 12.00uur pas de lucht in dus dat houd in 12 uur vertaging nou ik vind het schandalig ik heb er geen andere woorden voor en wat ik zeg nooit meer

Gesloten