LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basisverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
met bedenkingen

basisverzekering

Ongelezen bericht door met bedenkingen »

Mijn man en ik hebben een aantal aanbiedingen in overweging
Wat moet dat moet en het is niet anders.
Ik zou het eerlijker vinden als het basis pakket per persoon aan te passen was want wat moeten ouderen nu met een kraampakket en zo zijn er wel meer dingen die je nooit nodig hebt.
het was beter een keuze te maken in wat je nodig hebt.
Laat iets weg en doe er iets anders bij.
Jammer dat veel mensen er niets van begrijpen,en voor het gemak maar ingaan op het aanbod van de huidige verzekering en deze is vaak veel te duur

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: basisverzekering

Ongelezen bericht door karr-2 »

Solidariteit is zeker een onbekend begrip voor je? Ik betaal als man ook voor dingen die ik nooit zal gebruiken, maar ik weet dat een ander ze wel nodig kan hebben en andersom geld dat ook. Je betaald dus allemaal voor dingen die je zelf niet nodig hebt, maar met zijn allen wel nodig hebt.

linnie88
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jan 2007 18:30

Re: basisverzekering

Ongelezen bericht door linnie88 »

ja maar een kraambed etc kan wel veel duurder zijn dan waarvoor en ander iets nodig heeft.danbetaal ik veel meer,kan al niet rondkomen van die *** uitkering,dus waar gaan we heen???????

Peter 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 sep 2005 12:59

Re: basisverzekering

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Het probleem met deze verplichte verzekering is dat het geen echte verzekering is, maar een systeem om geld rond te pompen. Het idee van een verzekering is om een kleine kans op een risico met grote gevolgen te dekken, zoals bijvoorbeeld een opstalverzekering. De kans dat je huis afbrandt is bijzonder klein, maar de gevolgen zouden heel erg zijn. Daarom is het verstandig om een relatief gering bedrag te besteden om dit risico te dekken; het systeem betaalt zichzelf omdat veel mensen dit geringe bedrag daar voor over hebben, en het risico heel klein is.

Zo zou een ziektekostenverzekering bedoeld moeten zijn om de torenhoge kosten van langdurige ziekenhuisopnamen en operaties te dekken. Maar in plaats daarvan wordt de verzekering gebruikt om elk medicijntje en elk doktersbezoekje te "vergoeden". Dat maakt de ziektenkostenverzekering natuurlijk ontzettend duur; als ik zie wat ik alleen al per maand moet betalen, dan zou ik daar heel gemakkelijk mijn doktersbezoeken en medicijnen van kunnen betalen, en dan houd ik nog heel wat over. Dat heeft dan natuurlijk niets meer te maken met "verzekeren", want alles wat ik "vergoed" krijg, heb ik allang driedubbel en dwars zelf betaald. En dat geldt natuurlijk niet alleen voor mij, maar voor het overgrote deel van de bevolking. Het zou veel zinniger zijn om alleen zeer hoge kosten zoals voor ziekenhuisopname te verzekeren, want daar is een verzekering net als een inboedelverzekering op zijn plaats: kleine kans op groot financieel nadeel. Kraambedden verzekeren is inderdaad onzin, want een kraambed is (in ieder geval tegenwoordig) geen ongeluk dat je overkomt, maar iets dat je plant, net zoals je plant om een auto te kopen of een huis, en daar ga je je ook niet voor verzekeren, maar zorg je zelf voor de financiële planning, zonder te proberen kosten op een ander af te wentelen (wat bij kraamzorg natuurlijk toch weinig uitmaakt, omdat zo veel mensen er gebruik van maken betaalt de gebruiker uiteindelijk toch zelf een groot deel via de premie), en het resultaat is alleen het rondpompen van enorme hoeveelheden geld, met alle inefficiency die daarmee gepaard gaat, waardoor de kosten alleen maar stijgen, wat nog maar weinig met "verzekeren" te maken heeft. Het probleem is alleen dat de meeste mensen denken dat ze iets "gratis" krijgen, wat natuurlijk onzin is; uiteindelijk zijn ze alleen maar duurder uit dan wanneer ze alle normale onkosten zelf zouden betalen, en zich alleen voor de abnormale onkosten zouden verzekeren.

Gesloten