LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door rugzak »

Ik overweeg een woonhuisverzekering van FBTO te nemen.
Zijn er mensen die zowel goede als slechte ervaringen met deze verzekering hebben?
Alle ervaringen zijn welkom, dan kan ik een goed afgewogen besluit nemen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat wil je?

Er zijn iets betere, maar veel duurder!

Ook goedkopere, soms iets minder, maar de verschillen zijn nihil, vaak een drempel zodat ze geen kleiningheden hoeven te betalen die veel administratie kosten geven!

Kijk via http://www.independer.nl een naar prijzen en voorwaarden, ook binnen de Achmea groep waar FBTO er maar een is zijn grote verschillen!

oplettend
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:22

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door oplettend »

bij indept staan niet alle verzekeraars. Enkel waar hun een deal mee hebben. Ik heb eerder een vergelijk gemaakt en voor mij was www.budgetpolis.nl de voordeligste daar naast ben ik ook nog goed tevreden. kijk zelf eens ..................succes

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

De werkelijke waarde van een polis en verzekeraar zie je pas als je schade hebt.

En dan geldt vaak goedkoop is duurkoop. De premie voor zo'n verzekering zal hooguit een paar tientjes schelen per jaar. Dus kijk liever naar een maatschappij met goede voorwaarden in plaats van de goedkoopste.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door gozik »

Wil je alles zelf regelen online dus ook bij schade, FBTO en OHRA zijn dan leuk, als je echter liever een echt persoon wilt, is een tussen persoon beter, hoe slim ben je zelf, of laat je problemen liever door iemand met ervaring oplossen, het hoeft niet duurder te zijn, Unive is zowel online als via plaatselijke kantoren, en vaak nog erg goedkoop!

Iedere kantoorklant mag iets online regelen, en als je als online klant er niet uitkomt sturen ze je naar het kantoortje!
Niet de beste, maar wel redelijk en goedkoper!
Maar of je een duurdere maatschappij waarvoor je jarenlang meer betaalde terug verdien hangt van jou toevallige schade af!

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door rugzak »

Bedankt voor jullie reactie.

Op dit moment via tussenpersoon die gevolmachtigde is, verzekerd.
Begin dit jaar schade gehad, ruitbreuk door vandalisme.
Afgehandeld door tussenpersoon en daaruit bleek dat het niet vergoed werd.
Ondanks dat in de polis stond dat ruitbreuk door vandalisme na inbraak wel vergoed werd.
Persoon is over de erfgrens heen gegaan en toen door het raam, dit lijkt mij dus inbraak. Nee dus volgens tussenpersoon.
Zo doende opzoek naar andere verzekering. Loopt nu via Delta Lloyd.
Ik was vooral benieuwd naar negatieve of positieve reacties na schade claims bij zo'n online verzekeraar.

flafwaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2011 15:12

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door flafwaf »

Ik heb een autoverzekering van FBTO met (volgens FBTO) 14 schadevrije jaren. Dit jaar helaas schade gereden. Ik heb vandaag gevraagd wat er gebeurt met mijn schadevrije jaren (dus niet de korting- die blijft ivm no-claim bescherming)

Deze blijken te kelderen van 14 naar 4. Voor zover ik kan vinden is dat erg veel, en is 5 a 6 jaar na een schade gebruikelijk.

Gevolg is dat ik dus amper kan overstappen naar een andere verzekeraar ivm de royementsverklaring waarop 4 jaar zal staan.

In de polisvoorwaarden die ik heb wordt nérgens iets gezegd over terugval in jaren en hoeveel dat zou zijn, alleen over de bonus/malus korting.

Is het terecht om een klacht in te dienen en een redelijke daling in jaren te eisen ipv deze imho extreme daling? Afbeelding
Ik kon dat nl niet weten bij het afsluiten.

Vind het overigens nogal een lamme manier om je klanten aan je te binden.
Laatst gewijzigd door flafwaf op 20 dec 2011 21:23, 3 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door kweenie »

In de voorwaarden staat een duidelijke tabel met kortingspercentages en naar welk aantal je terugvalt na 0,1,2 of 3 schades. Dat had je dus van tevoren kunnen weten.

Ze tellen maar tot 10 jaar en na een schade val je dus 6 jaar terug. Andere maatschappijen tellen misschien verder door, en daar zul je meer schadevrije jaren overhouden, maar de korting die daarbij hoort stijgt ook minder snel.

flafwaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2011 15:12

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door flafwaf »

kweenie schreef:In de voorwaarden staat een duidelijke tabel met kortingspercentages en naar welk aantal je terugvalt na 0,1,2 of 3 schades. Dat had je dus van tevoren kunnen weten.

Ze tellen maar tot 10 jaar en na een schade val je dus 6 jaar terug. Andere maatschappijen tellen misschien verder door, en daar zul je meer schadevrije jaren overhouden, maar de korting die daarbij hoort stijgt ook minder snel.
Toen ik de verzekering afsloot heb ik niet zo een tabel gezien dus het zou vast tussendoor veranderd zijn.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door berend12 »

Zou nooit FBTO nemen, het is al lang geleden dat ik daar klant was maar mijn ervaringen met FBTO zijn slecht. Ze kwamen nooit hun beloften na, of het nu korting was of iets anders (kadootje bij het afsluiten van een verzekering) ze deden nooit wat ze eerder beloofd hadden.

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Ervaring gezocht met woonhuisverzekering FBTO

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Wij hebben ook een FBTO woonhuisverzekering (opstal & inboedel). Na een inbraak werd alles prima geregeld. Let enkel wel op je eigen risico en de exacte polisvoorwaarden! Bij ons werden zelfs 2e hands spullen gedekt. Afbeelding

Gesloten