VGZ- slechte organisatie, medewerkers zijn leugenaars!!!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sjauny

VGZ- slechte organisatie, medewerkers zijn leugenaars!!!

Ongelezen bericht door Sjauny »

Ik probeer al sinds 5 maanden meeverzekerd te worden met mijn vriend (met wie ik al 4 jaar samenwoon). De aanvraag werd afgewezen omdat naar hun zeggen het deel van ons gezamenlijk inkomen waarop geen ziekenfondspremie wordt afgeschreven groter is dan het deel waarop wel premie afgeschreven wordt (ziekenfondswet). Tijdens een telefoontje met een van de medewerkers is gebleken dat deze afwijzing onterecht was. Het werd geweten aan een verkeerde interpretatie van de gegevens. Wij zijn namelijk studenten. Mijn vriend krijgt geen stufi meer, maar heeft een lening. Ik krijg een studiebeurs uit het buitenland. De medewerker zei dat een lening in de ziekenfondswet niet tot inkomsten gerekend worden. Let wel dat zei de VGZ. Maar dat was niet de reden dat het was afgewezen. VGZ dacht dat ik ook stufi kreeg. Deze medewerker raadde ons dus aan een bezwaarbrief te schrijven met bijgevoegd kopieen van bewijsstukken omtrent onze inkomsten (jaaropgaven, bankafschriften, etc.). Dit hebben we gedaan. Vervolgens kregen we binnen een week reactie daarop: We moesten eerst een aanmeldingsformulier invullen. Maar dat hadden we al gedaan!!! We belden dus weer op om te vragen waarom we opnieuw een formulier moesten invullen en wilden hierbij dus ook hulp, zodat er geen problemen zouden komen bij het behandelen ervan. Deze medewerker wist uiteraard niet waar het over ging, zelfs nadat hij de clientgegevens van mijn vriend had opgevraagd. Hij ging een beetje rondvragen op kantoor. Vervolgens kregen we te horen dat onze documenten elders uit de organisatie moesten worden opgevraagd en dat een tijdje zou duren. Dat was maandag. Vrijdag werden we teruggebeld door deze medewerker. Onze documenten waren kwijt!!!! Waar ging het ook al weer over? Dus mijn vriend weer uitleggen. Zegt deze medewerker dat ik sowieso niet meeverzekerd kan worden als ik inkomsten heb. Je reinste onzin!!!!!!!
Laten we dit even duidelijk maken, ik weet precies hoe de ziekenfondswet op dit punt in elkaar zit: mijn nicht werkt bij Zilveren Kruis Achmea.
Oke, deze medewerker, die na elke 10 minuten weer eraan herinnerd moet worden waar het precies over gaat, zei tegen ons dat we het beste het formulier opnieuw konden invullen (de vorige waren ze ook kwijt, ze hadden niet eens een aantekening in mijn vriends bestand dat er een aanvraag heeft plaatsgevonden), nogmaals het bezwaarschrift opsturen evenals kopieen van alle andere correspondentie tussen VGZ en ons. Dit hebben we gedaan!
Inmiddels is het eind januari. Mijn vriend belt op om te vragen hoe het staat met de behandeling. Hij blijft een half uur in de wacht zonder maar ook doorverbonden te worden (gemiddelde wachttijd was 5 minuten!!!). Na een paar dagen krijgt hij eindelijk verbinding. De medewerker die hij aan de telefoon krijgt, kan in het systeem niets zien. Hij vraagt rond. Geen informatie. De medewerker die over het verspreiden van binnenkomende post gaat is afwezig.Hij beloofd ons terug te bellen zodra hij meer weet. Tot op dit punt is mijn vriend uiterst rustig en correct gebleven. Maar nu is de maat vol. Hij belt terug en krijgt een andere medewerker aan de telefoon aan wie hij het probleem op correcte maar dringende toon uitlegt en haar vraagt er nu achteraan te gaan. Zij moet ook eerst rondvragen op kantoor. Ja, we hebben uw aanvraag binnen, maar het duurt 6 weken voor dat het door de behandelprocedure heen is. Sorry ik kan niets voor u doen. 6 weken, maar we zijn nu 5 maanden verder!!!!!!!
Gisteren werden we door de medewerker die had beloofd erachteraan te gaan opgebeld. En je raadt dit nooit! Ze zijn weer onze documenten kwijt!!!!!!!!! Mijn vriend zei toen dat hij van een andere medewerker te horen heeft gekregen dat ze het wel hebben ontvangen, maar dat het 6 weken duurt. Deze meneer zegt dat dat onzin is! Sowieso duurt een behandeling geen 6 weken. Dus er wordt nu zelfs ook gelogen!!!!!!!
Gevraagd wordt of we dit keer de documenten kunnen faxen.
Mijn vriend maakt duidelijk dat dit niet gaat gebeuren, ze moeten een oplossing zien te vinden, want zo kan het niet langer doorgaan. De medewerker belooft er werk van te maken (en klinkt oprecht).
Vandaag belt mijn vriend weer op om te vragen hoe de zaken staan. Hij vraagt door verbonden te worden met de betreffende medewerker. Hierbij komen we weer iets van de organisatie te weten, waardoor het ons duidelijk wordt waarom VGZ zo slecht functioneert: Er kan niet doorverbonden worden, want de meneer die wij willen spreken zit op het kantoor in Eindhoven en zij (de medewerker aan de telefoon) in Apeldoorn of iets dergelijks!!!!! Als je namelijk naar VGZ belt kom je in een soort telefooncircuit terecht en kun je steeds met een andere vestiging verbonden worden, maar zij kunnen je niet weer doorverbinden. Geen wonder dat de medewerkers je niet kunnen helpen als jouw kantoor in Eindhoven zit (en daar gingen onze documenten ook naar toe). Ze werken blijkbaar nog met een papierenbestand en je kan nou eenmaal niet even van Apeldoorn naar Eindhoven lopen om in iemands file te kijken.
Oke, mijn vriend vraagt dus of hij misschien het beste niet meteen naar Eindhoven kan bellen. Nee dat kan niet, maar ze zal wel een e-mail naar Eindhoven sturen om ons terug te bellen.
We werden teruggebeld, eindelijk iemand die zijn best doet. Ons probleem is voorgelegd aan de leidinggevende en morgen worden we teruggebeld.
Ik hoop dat het nu eindelijk goed gaat. Ondertussen ben ik sinds september niet verzekerd!!!! Ik ging namelijk uit het ziekenfonds, vandaar dat ik meeverzekerd wil zijn met mijn vriend. Ik zat voorheen bij CZ en heb nooit hoeven te klagen. Ze zijn wel duurder dan andere verzekeringsmaatschappijen, maar ik weet nu dat ik na mijn studie terug ga naar CZ en ik neem mijn vriend mee. Ik ben best bereid een paar euro's meer te betalen bij CZ voor een goede service!!!!
Ik heb ondertussen gestemd op VGZ voor de koude douche, wat jammer dat je niet onder de 0 graden kan zitten!!!! Met VGZ hadden we zeker een Elfstedentocht kunnen hebben dit jaar!!!

Sjauny

Re: VGZ- slechte organisatie, medewerkers zijn leugenaars!!!

Ongelezen bericht door Sjauny »

De dag nadat ik eerder geschreven stukje plaatste, werden we opgebeld door de leidinggevende. Die heeft mijn aanvraag intern en meteen behandeld en was er mee eens dat wij totaal slecht behandeld worden. Volgens zijn zeggen ben ik met terugwerkende kracht aangenomen (hij heeft het binnen een dag gedaan!!!). Alleen als zich er ernstige complicaties mochten voordoen, worden we binnen 2 dagen weer gecontact. Dat is intussen niet gebeurd, dus ik neem aan dat het goed zit. :P Eindelijk!!!

Gesloten