LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar greenchoice.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
WarriorPrincess
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2012 15:39

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door WarriorPrincess »

Tuurlijk heb ik TOEN er wel mee gedaan, met het hoge verbruik, dat had ik al vermeld.

Niet netjes behandeld, dat ik met vragen kom bij GC en de haak erop gegooid wordt, niet duidelijkheid krijg over een berekening. Het waren toen jonge mensen die niet eens ervaring hadden met het behandelen van klachten.

Over mij oordelen dat wat ik ervaren heb als 'onzin' had ik het over Bianca.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door nevermind »

WarriorPrincess schreef:Tuurlijk heb ik TOEN er wel mee gedaan, met het hoge verbruik, dat had ik al vermeld.

Niet netjes behandeld, dat ik met vragen kom bij GC en de haak erop gegooid wordt, niet duidelijkheid krijg over een berekening. Het waren toen jonge mensen die niet eens ervaring hadden met het behandelen van klachten.

Over mij oordelen dat wat ik ervaren heb als 'onzin' had ik het over Bianca.
Wederom en onzin reactie.
Hoe weet je , dat het jonge mensen geweest zijn, die de haak erop gegooid hebben.
Ik heb er al gesprekken gevoerd, waar plots de verbinding is/ was verbroken.
Niet opnieuw een klacht ingediend bij GC, voor de slechte behandeling?
Neen, ik werk er niet , maar ben al jaren klant en kan mij dit niet voorstellen, dus ik moet mij bij de andere forummes aansluiten, dat de klantenservice uitstekend is.
Misschien bij het bellen, niet te veel "Warrior" uithangen, vriendelijkheid is wederzijds. :wink:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door bianca82 »

heb ook wel is gehad dat de hoorn erop ging.. toen ik terug belde bleek er een storing.. dat kan altijd gebeuren...

zover ik weet (van een kennis die daar werkt (of werkte zovaak spreek ik hem niet)) hangen ze alleen op als een klant aan het schelden is of aan het dreigen en dan melden ze ook dat ze gaan ophangen

en jong of oud dat maakt niet uit.. 1 ding is zeker bij greenchoice en dat is dat het geen ingehuurde callcenter is.. want iedereen die daar aan de telefoon zit werkt in het bedrijf (ze hebben in rotterdam 2 oude historische panden tegenover elkaar op geknapt en daar werken ze)

Doorzetter1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2014 17:46

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Doorzetter1960 »

Pas op! Trap er niet in!!

Poos geleden overgestapt naar Greenchoice.
Leek mooi en groen!
Maar wat een boeven!
Onnodig hoge voorschotten!
Herhaald onjuiste jaar en eindafrekeningen
Teveel betaalde voorchotten worden pas na maanden zeuren terug betaald als ze echt geen reden meer kunnen verzinnen om het te rekken!
Klanten service belooft de hemel maar levert de hel!
Ik accepteer best dat mensen fouten maken, maar dit is bewust beleid om jouw geld zo lang mogelijk op hun rekening te houden!
Dus pas op als klant financier je ongewild hun cashflow!

Oppassen dus! Kies voor een ander! Scheelt je een hoop gezeur!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door eleven »

Doorzetter1960 schreef:Pas op! Trap er niet in!!

Poos geleden overgestapt naar Greenchoice.
Leek mooi en groen!
Maar wat een boeven!
Onnodig hoge voorschotten!
Herhaald onjuiste jaar en eindafrekeningen
Teveel betaalde voorchotten worden pas na maanden zeuren terug betaald als ze echt geen reden meer kunnen verzinnen om het te rekken!
Klanten service belooft de hemel maar levert de hel!
Ik accepteer best dat mensen fouten maken, maar dit is bewust beleid om jouw geld zo lang mogelijk op hun rekening te houden!
Dus pas op als klant financier je ongewild hun cashflow!

Oppassen dus! Kies voor een ander! Scheelt je een hoop gezeur!
Wat is een poos geleden?
Toch al onjuiste jaar en eindafrekening, dus ben je geen klant meer, als je een eindafrekening hebt. :shock:
Voor je overstapt krijg je toch het contract te zien/lezen, hoeveel de kosten zijn en wat het voorschot is.
Tevens kan je het voorschot zelf aanpassen en dit wordt niet terugbetaald, maar met de jaarafrekening verrekent.
Dus wat is nu jou probleem?

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door lammertc »

Klachten over de eindafrekening?
Ik was jaren klant bij greenchoice, maar dit jaar werden ze te duur dus ik ben overgestapt
Ik kreeg een afrekening over 364 dagen...
Ik had 12 termijnen betaald....
Ik zou 36 euro terug moeten krijgen.
MOETEN ja
Greenchoice wil eerst nog een dertiende termijn van mij hebben die ik dan in december terug zou krijgen
Men werkt met kalendermaanden, althans, in de eindafrekening. In de eerste maand werd ik half in de maand klant en betaalde een hele maand, maar dat waren ze blijkbaar even kwijt
Ik heb nu de termijn van september alsnog gestorneerd, en laat ze nu maar komen dat ze het willen hebben. Het verschil is nu nog 4 euro, maar dit gaat ze méér kosten dan het opbrengt.
Kijk uit want een vos verliest wel z'n haren maar niet z'n streken.
Greenchoice heeft merkbekendheid in verkeerde eindafrekeningen.....

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door eleven »

lammertc schreef:Klachten over de eindafrekening?
Ik was jaren klant bij greenchoice, maar dit jaar werden ze te duur dus ik ben overgestapt
Ik kreeg een afrekening over 364 dagen...
Ik had 12 termijnen betaald....
Ik zou 36 euro terug moeten krijgen.
MOETEN ja
Greenchoice wil eerst nog een dertiende termijn van mij hebben die ik dan in december terug zou krijgen
Men werkt met kalendermaanden, althans, in de eindafrekening. In de eerste maand werd ik half in de maand klant en betaalde een hele maand, maar dat waren ze blijkbaar even kwijt
Ik heb nu de termijn van september alsnog gestorneerd, en laat ze nu maar komen dat ze het willen hebben. Het verschil is nu nog 4 euro, maar dit gaat ze méér kosten dan het opbrengt.
Kijk uit want een vos verliest wel z'n haren maar niet z'n streken.
Greenchoice heeft merkbekendheid in verkeerde eindafrekeningen.....
Men werkt met kalenderdagen in de afrekening.
De voorschot is inderdaad per maand, maar deze wordt dan met het verbruik verrekend.
Dat je nu weer (voor jouw de 13e termijn) moet betalen, is niet meer dan normaal, want het gaat na een jaarnota gewoon verder met de maandelijkse termijnen, welke dan het volgende jaar worden verrekend.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door mart2345 »

lammertc schreef:Klachten over de eindafrekening?
Ik was jaren klant bij greenchoice, maar dit jaar werden ze te duur dus ik ben overgestapt
Ik kreeg een afrekening over 364 dagen...
Ik had 12 termijnen betaald....
Ik zou 36 euro terug moeten krijgen.
MOETEN ja
Greenchoice wil eerst nog een dertiende termijn van mij hebben die ik dan in december terug zou krijgen
Men werkt met kalendermaanden, althans, in de eindafrekening. In de eerste maand werd ik half in de maand klant en betaalde een hele maand, maar dat waren ze blijkbaar even kwijt
Ik heb nu de termijn van september alsnog gestorneerd, en laat ze nu maar komen dat ze het willen hebben. Het verschil is nu nog 4 euro, maar dit gaat ze méér kosten dan het opbrengt.
Kijk uit want een vos verliest wel z'n haren maar niet z'n streken.
Greenchoice heeft merkbekendheid in verkeerde eindafrekeningen.....
Onduidelijke post.
1. Heeft u een eindafrekening gehad of een jaarafrekening? Uit de post haal ik dat het een jaarafrekening is en dat de eindafrekening nog moet komen. En dan kan er nog een voorschot komen. Dat is heel normaal. Tot wanneer loopt de afrekening? En per wanneer stapt u over?
2. U betaalt bij energie geen maanden maar voorschotten die worden afgerekend met het verbruik. Dat argument van hele en halve maand snijdt totaal geen hout. U betaalt eentwaalfde van het verwachte verbruik over een heel jaar (inclusief netwerkkosten en vastrecht).
3. Greenchoice heeft een aantal jaar geleden een hoop eindafrekeningen niet verstuurt. Dat was een hele kwalijke zaak, maar ze staan bij mijn weten niet specifiek bekend om verkeerde eindafrekeningen.

Het kan best dat de hele afrekening niet klopt, maar dat kan ik niet uit de post halen.

Gesloten