Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
27 aug 2022 22:13
........ of feiten te leveren.
Je bedoelt zoals het percentage asielzoekers ten opzichte van de bevolking?

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

scontra schreef:
27 aug 2022 22:16
kuklos schreef:
27 aug 2022 21:26
Fijn voor ze. Daarmee vangen ze echter nog steeds procentueel een veel kleinere groep op dan bijvoorbeeld Harderwijk en Tubbergen/Albergen.

Ik mag tenslotte aannemen dat je niet wil zeggen dat allochtonen geen asielzoekers hoeven op te nemen. Toch?
Nee toch ?? Dat hebben ze al gedaan alleen hebben ze er een andere benaming aan gegeven.
Nee hoor, als deze mensen nu hier wonen tellen we ze bij de Nederlanders, en dus nemen ze procentueel te weinig mensen op.

juliomariner
Berichten: 4890
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
27 aug 2022 22:06

Gelukkig staat dat achter een betaalmuur en is de Telegraaf niet meer zo invloedrijk als vroeger.
Dus een van de grootste landelijke dagbladen zou eigenlijk maar niet meer gelezen moeten worden omdat de inhoud u niet bevalt.
Dat neigt toch echt naar censuur.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

kuklos schreef:
27 aug 2022 22:19
scontra schreef:
27 aug 2022 22:16
kuklos schreef:
27 aug 2022 21:26
Fijn voor ze. Daarmee vangen ze echter nog steeds procentueel een veel kleinere groep op dan bijvoorbeeld Harderwijk en Tubbergen/Albergen.

Ik mag tenslotte aannemen dat je niet wil zeggen dat allochtonen geen asielzoekers hoeven op te nemen. Toch?
Nee toch ?? Dat hebben ze al gedaan alleen hebben ze er een andere benaming aan gegeven.
Nee hoor, als deze mensen nu hier wonen tellen we ze bij de Nederlanders, en dus nemen ze procentueel te weinig mensen op.
Ik zie het toch even anders, maar gelukkig mag ik dat.

juliomariner
Berichten: 4890
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
27 aug 2022 22:13
Houden we vast: Oldsmobile442, Reggie2, Kuklos, Nijogeth als echoput van PVV/FvD en alle overige forummers proberen verder te kijken of feiten te leveren.

En daarmee lijkt mij dit onderwerp afgerond voor dit weekend. Huiskamer, zaterdag, er zijn leukere dingen om over te schrijven.
Allereerst knap dat u aan een paar post op het forum kunt zien dat ze bij PVV/FvD horen.

Volgens mij bent u niet de gespreksleider hier dus kunt u ook niet bepalen of een onderwerp wel of niet is afgerond. Of bent u een van de mods?

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

scontra schreef:
27 aug 2022 22:21
kuklos schreef:
27 aug 2022 22:19
scontra schreef:
27 aug 2022 22:16


Nee toch ?? Dat hebben ze al gedaan alleen hebben ze er een andere benaming aan gegeven.
Nee hoor, als deze mensen nu hier wonen tellen we ze bij de Nederlanders, en dus nemen ze procentueel te weinig mensen op.
Ik zie het toch even anders, maar gelukkig mag ik dat.
Natuurlijk mag dat. Maar je zal niet veel meestanders krijgen vermoed ik. Want dan komt het erop neer dat zij die ergens neergestreken ijn vervolgens andere mogen verbieden zich daar neer te strijken omdat er al genoeg van hen zijn.
Discriminatie, racisme, mis ik er nog een paar?

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag heb ik de verjaardag van een van de kinderen gevierd. Hun nieuwe keuken is heel mooi geworden en levert, natuurlijk mede dankzij de vaardigheden van kind en partner, zeer smakelijke resultaten. Al met al een zeer geslaagde en gezellige dag!

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doet me denken aan eigenaren van huizen aan de rand van een dorp, die protesteren tegen een uitbreiding van de wijk voor hun deuren, want dan zijn ze hun uitzicht kwijt.

Hun huizen stonden niet in beeld.

Ik hoop dat er heel gauw heel veel woonruimte, wat voor soort dan ook, gebouwd wordt, zodat statushouders woonruimte krijgen en hun leven kunnen oppakken. En dan ook bouwen voor jongeren en alleenstaanden, want je eigen plekje, hoe klein ook, is het fijnst.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

juliomariner schreef:
27 aug 2022 22:23
Jablan schreef:
27 aug 2022 22:13
Houden we vast: Oldsmobile442, Reggie2, Kuklos, Nijogeth als echoput van PVV/FvD en alle overige forummers proberen verder te kijken of feiten te leveren.

En daarmee lijkt mij dit onderwerp afgerond voor dit weekend. Huiskamer, zaterdag, er zijn leukere dingen om over te schrijven.
Allereerst knap dat u aan een paar post op het forum kunt zien dat ze bij PVV/FvD horen.

Volgens mij bent u niet de gespreksleider hier dus kunt u ook niet bepalen of een onderwerp wel of niet is afgerond. Of bent u een van de mods?


Tja....hij/zij kan het niet winnen, dus dan maar zo toch?


Ze krijgen gratis eten en dat vinden ze niet lekker😯

Er zijn Nederlanders die geen eten kunnen kopen.

witte angora
Berichten: 30953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
27 aug 2022 22:53
Vandaag heb ik de verjaardag van een van de kinderen gevierd.
En de rest van de aanwezigen stond erbij en keek ernaar? :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

kuklos schreef:
27 aug 2022 22:39
scontra schreef:
27 aug 2022 22:21
kuklos schreef:
27 aug 2022 22:19


Nee hoor, als deze mensen nu hier wonen tellen we ze bij de Nederlanders, en dus nemen ze procentueel te weinig mensen op.
Ik zie het toch even anders, maar gelukkig mag ik dat.
Natuurlijk mag dat. Maar je zal niet veel meestanders krijgen vermoed ik. Want dan komt het erop neer dat zij die ergens neergestreken ijn vervolgens andere mogen verbieden zich daar neer te strijken omdat er al genoeg van hen zijn.
Discriminatie, racisme, mis ik er nog een paar?
Uw interpretatie van mijn woorden is niet hetgeen ik meen aan te geven.
De Rotterdamse Gemeenteraad kent een aanzienlijk aantal leden met een niet westerse achtergrond en blijkbaar zien die de komst van de hier asielzoekenden (ook) niet zo zitten.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

De Rotterdamse Gemeenteraad kent een aanzienlijk aantal leden met een niet westerse achtergrond en blijkbaar zien die de komst van de hier asielzoekenden (ook) niet zo zitten.
Waar slaat dat nou op? Ik ben wel Rotterdammer en ik zie heel dat asiel gebeuren ook niet zitten! Heeft niks met westerse achtergrond te maken.
Maar neemt u er dan een paar in huis en geef het goede voorbeeld, vriend.

Bovendien als ik tussen de Afrikanen die zogenaamd asielzoeker zijn wil leven, verhuis ik wel naar Afrika omdat ik mij daar prettig zou voelen met de cultuur, de poepluiers, alles op straat pleuren en niks opruimen. Dat vertik ik, ik woon mijn hele leven in Nederland, hard gewekt en netjes geweest op alles wat mij lief is. Het is niet tijdelijk, maar permanent. En laten we eerlijk zijn, zie je deze mensen naar school gaan, hard gaan werken en zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur? Echt. Na een nachtje weggeweest van Ter Apel komen ze gewoon weer terug, krijg nou toch wat.

Ik zou wel kleintjes willen adopteren, ben te oud natuurlijk, maar dat heeft nog een kans van slagen. Goed en liefdevol opvoeden, en dat kunnen dan prachtige kinderen worden. Het gaat mij dus niet om de kleur, maar om de doortrapte sluwheid die gepresenteerd wordt.

Mijn auto is vandaag 20 jaar oud geworden, ik geef hem eens een extra wasbeurt en in de wax. De hond mag dan voorin op de bijrijdersplaats en we gaan fijn toeren over de dijken en bij molens kijken. Fijne dag voor iedereen,
Laatst gewijzigd door Oldsmobile442 op 28 aug 2022 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4890
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarschijnlijk wel. Anders is het misschien ook zelf te doen met tandzijde.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Oldsmobile442 schreef:
28 aug 2022 10:51
De Rotterdamse Gemeenteraad kent een aanzienlijk aantal leden met een niet westerse achtergrond en blijkbaar zien die de komst van de hier asielzoekenden (ook) niet zo zitten.
Waar slaat dat nou op? Ik ben wel Rotterdammer en ik zie heel dat asiel gebeuren ook niet zitten! Heeft niks met westerse achtergrond te maken.
Maar neemt u er dan een paar in huis en geef het goede voorbeeld, vriend.
U interpreteert mijn bijdrage verkeerd en hoe krijgt u me zo gek om uw advies te volgen. :wink:
Heb 49 jaar in Rotterdam gewoond waarvan 32 jaar op de Heemraadsingel en ben ruim 18 jaar geleden de stad (min of meer) ontvlucht. Als je s' avonds laat bij je huis aankomt en er wordt je gevraagd wat je komt doen en dat je eigenlijk maar beter weg kunt wezen, heeft bij ons uiteindelijk de deur dichtgedaan. Ook s 'avonds het rondje via de Nieuwe Binnenweg, Lijnbaan, Kruiskade, West Kruiskade, Middelandstr. en Vierambachtstr. weer naar huis was (voor ons) niet meer op een prettige wijze te doen en zo zijn er nog meer voorbeelden te geven welke voor ons al met al reden genoeg gaven om ons heil elders te zoeken.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
28 aug 2022 11:35
Vraagje.
Kan een schoenmaker ook een wandelrugzak repareren?
Een naadje is los gegaan. Verder is de rugzak nog goed en draagt ook prettig.
Een nieuwe rugzak kopen om een losse naad vond ik begrotelojk. Echt wel een dure aanschaf
Een schoenmaker die zijn vak verstaat, kan dat zeker.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

scontra schreef:
28 aug 2022 11:43
Oldsmobile442 schreef:
28 aug 2022 10:51
De Rotterdamse Gemeenteraad kent een aanzienlijk aantal leden met een niet westerse achtergrond en blijkbaar zien die de komst van de hier asielzoekenden (ook) niet zo zitten.
Waar slaat dat nou op? Ik ben wel Rotterdammer en ik zie heel dat asiel gebeuren ook niet zitten! Heeft niks met westerse achtergrond te maken.
Maar neemt u er dan een paar in huis en geef het goede voorbeeld, vriend.
U interpreteert mijn bijdrage verkeerd en hoe krijgt u me zo gek om uw advies te volgen. :wink:
Heb 49 jaar in Rotterdam gewoond waarvan 32 jaar op de Heemraadsingel en ben ruim 18 jaar geleden de stad (min of meer) ontvlucht. Als je s' avonds laat bij je huis aankomt en er wordt je gevraagd wat je komt doen en dat je eigenlijk maar beter weg kunt wezen, heeft bij ons uiteindelijk de deur dichtgedaan. Ook s 'avonds het rondje via de Nieuwe Binnenweg, Lijnbaan, Kruiskade, West Kruiskade, Middelandstr. en Vierambachtstr. weer naar huis was (voor ons) niet meer op een prettige wijze te doen en zo zijn er nog meer voorbeelden te geven welke voor ons al met al reden genoeg gaven om ons heil elders te zoeken.
Sorry hoor, maar die belevenissen kan ik mij niet herinneren van Rotterdam, ik heb mij altijd vrij gevoeld, overal trouwens. Dus u bent eigenlijk ook een vluchteling, gevlucht uit Rotterdam.
De betekenis vluchteling begint op deze manier dan wel duidelijk te worden. Maar no bad feelings, ik snap u wel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
28 aug 2022 11:35
Vraagje.
Kan een schoenmaker ook een wandelrugzak repareren?
Een naadje is los gegaan. Verder is de rugzak nog goed en draagt ook prettig.
Een nieuwe rugzak kopen om een losse naad vond ik begrotelojk. Echt wel een dure aanschaf


Schoenmaker kan al meer dan er vroeger gedaan werd. Dit kan zeker @breien. Zelfs auto sleutels die bij de dealer 200 euro kost, kan je bij de schoenmaker laten maken voor een bedrag van ongeveer 40 a 50 euro.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

scontra schreef:
28 aug 2022 11:43
Heb 49 jaar in Rotterdam gewoond waarvan 32 jaar op de Heemraadsingel en ben ruim 18 jaar geleden de stad (min of meer) ontvlucht. Als je s' avonds laat bij je huis aankomt en er wordt je gevraagd wat je komt doen en dat je eigenlijk maar beter weg kunt wezen, heeft bij ons uiteindelijk de deur dichtgedaan. Ook s 'avonds het rondje via de Nieuwe Binnenweg, Lijnbaan, Kruiskade, West Kruiskade, Middelandstr. en Vierambachtstr. weer naar huis was (voor ons) niet meer op een prettige wijze te doen en zo zijn er nog meer voorbeelden te geven welke voor ons al met al reden genoeg gaven om ons heil elders te zoeken.
Dan zou je juist moeten snappen dat allerlei (kleine) gemeentes niet zitten te wachten op verplicht opvang te moeten verzorgen. Die hebben ook de verhalen in de media gelezen en gezien hoe de politiek de problemen op zijn beloop liet.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
28 aug 2022 15:34
Autosleutels laten bijmaken is en iets andere werkje dan een naadje van de rugzak repareren.
De meeste schoenmakers hebben de schriftelijke cursus sleutels maken gevolgd.
Koop een klosje ijzergaren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
28 aug 2022 15:34
Autosleutels laten bijmaken is en iets andere werkje dan een naadje van de rugzak repareren.
De meeste schoenmakers hebben de schriftelijke cursus sleutels maken gevolgd.
Mijn auto sleutel waar dus alles op zit is gemaakt voor 37,50 wat bij de dealer 200 euro zou kosten.
Scheelt een stukkie.

Plaats reactie