Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 5659
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 14:30
gosewijn schreef:
25 nov 2023 14:28
Al krijg jij 3000,00 euro per maand dan klaag je weer over wat ander . Die kat dat snap ik wel wel ,kun je mooi als zwabber gebruiken , :shock: :mrgreen:
Nee hoor. Maar ik wil wel rond kunnen komen en mijn rekeningen betalen. Niet dat ik in meer **** kom als dat ik al heb.
Zoals de lady al schreef, de bijstand gaat met 90 euro omhoog. En mindere zorgtoeslag valt weg tegen meerdere huurtoeslag. Niets te klagen dus. Werkende minima moeten voor die 90 euro meer hard werken en vreemd genoeg zie ik die niet zo vaak klagen. Nou ja, niet echt vreemd natuurlijk, hebben die mensen geen tijd voor.

Lowieze
Berichten: 6673
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 14:30


Nee hoor. Maar ik wil wel rond kunnen komen en mijn rekeningen betalen. Niet dat ik in meer **** kom als dat ik al heb.
U moet wel beseffen dat de bijstand er is als vangnet en over het algemeen, zeker met toeslagen, kan men daar van leven. Het is niet royaal, maar het zou ook niet terecht zijn als je daar net zo leuk van kan leven als mensen die daar fulltime voor moeten werken. Eventueel kan men nog een langdurigheidstoeslag aanvragen bij de gemeente.
Met altijd maar klagen bereikt u niks, u zult de tering naar de nering moeten zetten.

Onkruid71
Berichten: 2777
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
25 nov 2023 14:39
Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 14:30
gosewijn schreef:
25 nov 2023 14:28
Al krijg jij 3000,00 euro per maand dan klaag je weer over wat ander . Die kat dat snap ik wel wel ,kun je mooi als zwabber gebruiken , :shock: :mrgreen:
Nee hoor. Maar ik wil wel rond kunnen komen en mijn rekeningen betalen. Niet dat ik in meer **** kom als dat ik al heb.
Zoals de lady al schreef, de bijstand gaat met 90 euro omhoog. En mindere zorgtoeslag valt weg tegen meerdere huurtoeslag. Niets te klagen dus. Werkende minima moeten voor die 90 euro meer hard werken en vreemd genoeg zie ik die niet zo vaak klagen. Nou ja, niet echt vreemd natuurlijk, hebben die mensen geen tijd voor.
Oh ik wil wel ruilen hoor, ik werken, hun mijn positie.
Denk dat ze dan ook klagen hoor.
Het steekje onder water had niet gebleven hoor. Ze hebben daar geen tijd voor is stierenflats.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 25 nov 2023 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6673
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 14:50


Oh ik wil wel willen hoor, ik werken, hun mijn positie.
Denk dat ze dan ook klagen hoor.
Het steekje onder water had niet gebleven hoor. Ze hebben daar geen tijd voor is stierenflats.
Lees uw reacties toch eens voordat u ze verzendt.

Onkruid71
Berichten: 2777
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
25 nov 2023 14:49
Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 14:30


Nee hoor. Maar ik wil wel rond kunnen komen en mijn rekeningen betalen. Niet dat ik in meer **** kom als dat ik al heb.
U moet wel beseffen dat de bijstand er is als vangnet en over het algemeen, zeker met toeslagen, kan men daar van leven. Het is niet royaal, maar het zou ook niet terecht zijn als je daar net zo leuk van kan leven als mensen die daar fulltime voor moeten werken. Eventueel kan men nog een langdurigheidstoeslag aanvragen bij de gemeente.
Met altijd maar klagen bereikt u niks, u zult de tering naar de nering moeten zetten.
Dat snap ik ook wel, ik heb ook 33 jaar gewerkt. En ik werkte meer als 40 uur per week.
Het is ook niet terecht dat ik in de bijstand zit. Maar ja, een echte ziektewet is er helaas niet.

En klagen kan wel helpen, pvv grootste partij.

Ja ruilen wil ik ook wel, hun mijn probleem, ik werken..

ZeerPrivé
Berichten: 5659
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En klagen kan wel helpen, pvv grootste partij.
De PVV is Sinterklaas niet hoor. En zelfs al was hij dat, de pieten hebben tegenwoordig ook wat te vertellen.

Onkruid71
Berichten: 2777
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
25 nov 2023 15:24
En klagen kan wel helpen, pvv grootste partij.
De PVV is Sinterklaas niet hoor. En zelfs al was hij dat, de pieten hebben tegenwoordig ook wat te vertellen.
Volgens mij werd er gezegd, klagen helpt niet, ik bewees het tegendeel met dat gedeelte over de pvv.
Mij heb je nooit horen zeggen dat hij Sinterklaas is.

Lowieze
Berichten: 6673
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 15:29

Volgens mij werd er gezegd, klagen helpt niet, ik bewees het tegendeel met dat gedeelte over de pvv.
Mij heb je nooit horen zeggen dat hij Sinterklaas is.
Persoonlijk zou ik mijn hoop daar niet op vestigen.

Onkruid71
Berichten: 2777
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
25 nov 2023 15:38
Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 15:29

Volgens mij werd er gezegd, klagen helpt niet, ik bewees het tegendeel met dat gedeelte over de pvv.
Mij heb je nooit horen zeggen dat hij Sinterklaas is.
Persoonlijk zou ik mijn hoop daar niet op vestigen.
Ik vestig mijn hoop op de wetenschap, niet politiek.
Politiek maakt mij te veel afhankelijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5659
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Oh jee, nou gaan zwarte pieten ook al demonstreren :roll: :mrgreen: https://www.omroepwest.nl/nieuws/477970 ... n-rijswijk

ZeerPrivé
Berichten: 5659
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 15:44
Lowieze schreef:
25 nov 2023 15:38
Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 15:29

Volgens mij werd er gezegd, klagen helpt niet, ik bewees het tegendeel met dat gedeelte over de pvv.
Mij heb je nooit horen zeggen dat hij Sinterklaas is.
Persoonlijk zou ik mijn hoop daar niet op vestigen.
Ik vestig mijn hoop op de wetenschap, niet politiek.
Politiek maakt mij te veel afhankelijk.
Je bent voor je inkomen en toeslagen al afhankelijk van de politiek.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
25 nov 2023 14:25
kuklos schreef:
25 nov 2023 11:06
Ik trek niks uit zijn context
Wat een ander al schreeef: je leeft te veel binnen je bubbel.
Lady1234 schreef:
25 nov 2023 10:32
Het gaat er om dat u en uw gesprekspartners op WO niveau dat geweld TERECHT vindt.
En daarmee goed duidelijk maken, dat niet iedereen meegaat in het koor 'ach, wat erg'. Nee. Het was te verwachten, elke blinde vink kon dit zien aankomen en als de man zo graag veilig over straat wil, dan moet hij een paar hele grote stappen terug doen in stijl, communicatie en campagnemiddelen.
In plaats van daar nu eens op te reageren (moet hij kalmer aan doen), blijf je maar zeuren over het 'terecht'. Nee, we hebben oorzaak en gevolg. Oorzaak is Baudet zelf, het gevolg zijn een paar Groninger Flessenwerpers en een Gentse Parapluzwaaier.
Daarmee is echt alles gezegd.
Als je zo graag door wilt gaan, ga dan eens in op Baudet zelf.
Kijk eens in de spiegel met je opmerkingen over een bubbel. Jouw "wo-niveau" gesprekgroep vond de aanslag op Baudet terecht en jij stelt daarna geweld tegen personen met een andere seksuele voorkeur niet terecht is. je meet dus met twee maten.
We hoeven niet in te gaan op wat Baudet zegt. Geweld tegen een politicus is nooit terecht. Nooit.

Net als met het discrimineren bij sollicitanten als deze blank, hetero en man zijn horen we van jou ook nu weer geen afkeuring. Wo-niveau gespreksgroep? Man, je zit met je weigering om zowel de discriminatie als het geweld tegen een politicus af te keuren nog niet eens op het bouwvakker niveau waar jij je bovenstelde met je opmerking dat je dat gesprek op wo-niveau had gehad.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
25 nov 2023 15:38
Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 15:29

Volgens mij werd er gezegd, klagen helpt niet, ik bewees het tegendeel met dat gedeelte over de pvv.
Mij heb je nooit horen zeggen dat hij Sinterklaas is.
Persoonlijk zou ik mijn hoop daar niet op vestigen.
Niemand niet denk ik.

Hij zal eerst in de regering moeten komen; dan goede voorstellen moeten hebben om bepaalde zaken ruimer te maken voor de mensen én tegelijkertijd in kosten op andere gebieden moeten snijden die tenslotte nog door Tweede en Eerste Kamer goedgekeurd worden.

Mijn persoonlijke mening is dat we nu zoveel regelingen hebben dat het dusdanig ingewikkeld is geworden om nog het overzicht te behouden en zaken versimpelen mogelijkerwijs kan helpen in meer geld beschikbaar te stellen.

gosewijn
Berichten: 2895
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

:wink: meneer J den uil ,speelde voor sinterklaas .je ziet wat er van kan komen , alleen maar problemen

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
24 nov 2023 19:00
Het punt is: Policitus voert agressief campagne en daardoor is er een groep volgers, die de woorden in daden omzet. Dat moeten we niet willen. Als zo'n politicus wordt aangevallen, dan is dat in de eerste plaats een gevolg van de eigen woorden en daden.
Dit klimaat bestaat al ruim 20 jaar in Nederland. Wil je er van af, dan hebben in de eerste plaats politici nodig met een normaler taalgebruik en in de tweede plaats geen online campagnes meer tegen de politieke tegenstanders of het profileren over de rug van groepen, die zich niet kunnen verdedigen.
Walgelijke reactie. Het is NOOIT goed te praten dat iemand geweld gebruikt omdat een ander iets zegt in de media. Dat is anders als er een persoonlijke band is, maar volgens mij kennen de politici hun aanvallers nooit. Het zijn altijd onbekenden voor ze.

Als een politicus wordt aangevallen, dan is dat omdat een groep mensen zich persoonlijk aangesproken voelt en nergens tegen kan. Dat zal een groep zijn die vroeger jankend naar de juffrouw ging als ze steeds als laatste werden gekozen bij het voetballen, in plaats van te laten zien dat ze wel degelijk kunnen voetballen of te accepteren dat ze nu eenmaal niet goed kunnen voetballen.

En ja, dat speelt ook al 20 jaar. Teveel kinderen worden opgevoed alsof ze niets fout kunnen doen. Terwijl je ook kinderen al kunt aanleren dat ze goed zijn in sommige dingen en minder goed in anderen. Dan maak je ze mentaal weerbaar en maken ze zich niet zo druk over wat anderen over ze zeggen.

Lady1234
Berichten: 27282
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
25 nov 2023 14:25
angel1978 schreef:
25 nov 2023 12:40
Of doe de kat weg.
Onkruid71 schreef:
25 nov 2023 12:44
Die kat is er met een reden.
Muizen vangen! Mussen doden!
kuklos schreef:
25 nov 2023 11:06
Ik trek niks uit zijn context
Wat een ander al schreeef: je leeft te veel binnen je bubbel.
Lady1234 schreef:
25 nov 2023 10:32
Het gaat er om dat u en uw gesprekspartners op WO niveau dat geweld TERECHT vindt.
En daarmee goed duidelijk maken, dat niet iedereen meegaat in het koor 'ach, wat erg'. Nee. Het was te verwachten, elke blinde vink kon dit zien aankomen en als de man zo graag veilig over straat wil, dan moet hij een paar hele grote stappen terug doen in stijl, communicatie en campagnemiddelen.
In plaats van daar nu eens op te reageren (moet hij kalmer aan doen), blijf je maar zeuren over het 'terecht'. Nee, we hebben oorzaak en gevolg. Oorzaak is Baudet zelf, het gevolg zijn een paar Groninger Flessenwerpers en een Gentse Parapluzwaaier.
Daarmee is echt alles gezegd.
Als je zo graag door wilt gaan, ga dan eens in op Baudet zelf.

Baudet interesseert mij helemaal niet, ook zijn standpunten niet. Het gaat erom dat u geweld goed praat.

Daar blijf ik over zeuren, want dat is verwerpelijk.

gosewijn
Berichten: 2895
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kan iemand mij vertellen wat WO niveau is .

Lady1234
Berichten: 27282
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar kan Jablan u alles over vertellen. Het zijn in ieder geval, in zijn ogen, geen bouwvakkers.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady: het gaat mij lichtjaren te ver om bij Baudet te zeggen 'wat erg'. Dat ik geweld goed zou praten, is jullie interpretatie. Maar zo zwart-wit is het allemaal niet ...
Lady1234 schreef:
25 nov 2023 16:44
Baudet interesseert mij helemaal niet, ook zijn standpunten niet.
Zijn standpunten moeten je wel interesseren, want daar begint de ellende mee.
kuklos schreef:
25 nov 2023 16:09
Kijk eens in de spiegel met je opmerkingen over een bubbel. Jouw "wo-niveau" gesprekgroep vond de aanslag op Baudet terecht en jij stelt daarna geweld tegen personen met een andere seksuele voorkeur niet terecht is. je meet dus met twee maten.
We hoeven niet in te gaan op wat Baudet zegt. Geweld tegen een politicus is nooit terecht. Nooit.
Je haalt nog steeds alles door elkaar. Je mag overigens stoppen met iedere keer het niveau aanhalen, ook daarvan heb ik duidelijk aangegeven waarom het erbij stond.

Ook voor jou geldt: of je kapt een keer of je gaat eerst inhoudelijk op Baudet in. Om je op weg te helpen ...
Fragment van NOS op 3 Baudet
Bram stelt een vraag en Baudet geeft antwoord: Hij voelt zich niet verantwoordelijk voor wat zijn woorden uitlokken.

Hoe zou dat nu overkomen bij de groepen, die hij regelmatig op de korrel neemt?

[...]

Dan stel je dat ik met twee maten meet. Het verschil: Als 2 homo's in Arnhem zodanig worden mishandeld (omdat ze homo zijn) en ze voor langere tijd niet kunnen werken, dan zijn er nog complete groepen, die reageren met 'ze hebben het zelf uitgelokt' in plaats van 'wat erg'. Nee, ze hebben het niet uitgelokt - helemaal niet als er een complete dadergroep wordt opgepakt en veroordeeld.

Maar nu ik bij Baudet de reactie omdraai, is jouw wereldje te klein? Gebruik ik de bekende retoriek verder, alleen nu een keer omgedraaid: Vrijheid Van Meningsuiting, moet kunnen.

Je kunt de stelling aanhangen, dat geweld tegen een policitus niet mag. Hang je ook de stelling aan, dat een politicus nooit mag aanzetten tot geweld of haat? Dat is wel wat Baudet regelmatig doet. Overigens Wilders ook, die is er al voor veroordeeld.
kuklos schreef:
25 nov 2023 16:09
Net als met het discrimineren bij sollicitanten als deze blank, hetero en man zijn horen we van jou ook nu weer geen afkeuring
Waarom verwacht je dat?
Als je hier alleen maar instemmende geluiden verwacht, dan heb je geen plank voor je hoofd, maar een complete timmerfabriek.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
25 nov 2023 16:04
Oh jee, nou gaan zwarte pieten ook al demonstreren :roll: :mrgreen: https://www.omroepwest.nl/nieuws/477970 ... n-rijswijk
Het lijkt me ook vervelend om uitgesloten te worden, puur omdat je zwart bent. Komt een beetje racistisch over, zeg maar.

Plaats reactie