Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978
Berichten: 11072
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hij weet dondersgoed dat ie dat alleen maar voor elkaar krijgt bij meer dan 50% van de stemmen. Daar gaat geen VVD, NSC of BBB in mee.

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk kunnen we die wetgeving weer terug draaien. Brussel kan hoog en laag springen, maar veel landen zijn van ons afhankelijk. Vanwege Rotterdam, maar ook vanwege onze financiële steun aan de Eu zelf. Daarbij zijn we zo ongeveer de enige die verantwoording afleggen over het eu geld dat wij krijgen, andere landen doen dat niet.

angel1978
Berichten: 11072
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
16 mei 2024 20:01
Natuurlijk kunnen we die wetgeving weer terug draaien. Brussel kan hoog en laag springen, maar veel landen zijn van ons afhankelijk. Vanwege Rotterdam, maar ook vanwege onze financiële steun aan de Eu zelf. Daarbij zijn we zo ongeveer de enige die verantwoording afleggen over het eu geld dat wij krijgen, andere landen doen dat niet.

Proest :lol:

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat kan politiek toch verbroederen. Kain en Abel Style😂🤣😂

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Politiek en nog erger, godsdienst!

scharrelschipper
Berichten: 1845
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
16 mei 2024 19:58
Gewoon Geert's manier om richting een Nexit te manoeuvreren :wink:
ik ben geen voorstander van een nexit,alleen al omdat zoiets voor mijn bedrijf alles weer een stuk moeilijker maakt.
Dat is dus puur eigenbelang.
Maar wat minder bemoeienis vanuit Brussel spreekt mij wel aan.
Want dat geroep van "dat mag niet van Brussel" en "dat moet van Brussel" begint me toch wel te storen.
Dus mocht onze nieuwe regering wat minder de oren naar Brussel laten hangen,dan hebben ze mijn sympathie.
Maar ik moet het nog zien,heel optimistisch ben ik op dat vlak niet.

Moneyman
Berichten: 30302
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 mei 2024 20:01
Natuurlijk kunnen we die wetgeving weer terug draaien. Brussel kan hoog en laag springen, maar veel landen zijn van ons afhankelijk. Vanwege Rotterdam, maar ook vanwege onze financiële steun aan de Eu zelf. Daarbij zijn we zo ongeveer de enige die verantwoording afleggen over het eu geld dat wij krijgen, andere landen doen dat niet.
Yeah right :mrgreen: :lol:

Moneyman
Berichten: 30302
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
16 mei 2024 20:42
Moneyman schreef:
16 mei 2024 19:58
Gewoon Geert's manier om richting een Nexit te manoeuvreren :wink:
ik ben geen voorstander van een nexit,alleen al omdat zoiets voor mijn bedrijf alles weer een stuk moeilijker maakt.
Dat is dus puur eigenbelang.
Maar wat minder bemoeienis vanuit Brussel spreekt mij wel aan.
Dat is ook mijn richting. Niet eruit, maar iets meer decentraal zou ik niet erg vinden.

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

scharrelschipper schreef:
16 mei 2024 20:42

Maar wat minder bemoeienis vanuit Brussel spreekt mij wel aan.
Want dat geroep van "dat mag niet van Brussel" en "dat moet van Brussel" begint me toch wel te storen.
Dus mocht onze nieuwe regering wat minder de oren naar Brussel laten hangen,dan hebben ze mijn sympathie.
Maar ik moet het nog zien,heel optimistisch ben ik op dat vlak niet.
Eens, maar laten we dat dan inderdaad doen door middel van aan de voorkant onze eisen en wensen te uitten en het politieke spel goed te spelen en niet ergens mee in te stemmen en dan pas gaan klagen wanneer later blijkt dat we iets waar we eerst ja op zeggen eigenlijk toch niet willen. En niet gaan stampvoeten als een klein kind zoals het nu soms wel over komt, komt ook niet echt goed over. Vind ons geklaag soms wel beginnen te lijken op dat van bijvoorbeeld de zuid Europese landen, waar we vaak ook terecht over roepen: "Stop met zeuren, en aanpakken die handel".

Bezorgdeburger
Berichten: 664
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een scherpe column van Peter Middendorp in de Volkskrant. Over de walging die de VVD fractieleidster uitsprak over demonstranten. Pikant dat een Israelische knokploeg de tot dan vreedzame demonstratie bewust verstoorde zodat de polities met wapenstok enz. zou ingrijpen.

Omdat het artikel alleen voor abonnees is heb ik het artikel in archive.ph gezet.

Het lijkt mij goed dat de aanhangers van het aankomende rechtse radicale kabinet hier ook kennis van nemen.

Een minister van Justitie en Veiligheid die walgt van vreedzame demonstrerende studenten. Niet vaak vertoond denk ik.

https://archive.ph/2024.05.16-163206/ht ... ~b1383307/

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat artikel is ook stemmingmakerij. Dat die mensen die de confrontatie met de politie aangaan niet alleen demonstranten waren, dat kan, maar een heel deel was dat echt wel. Ik heb nog geen enkele van de demonstranten iets zinnigs zien zeggen, wel dingen zien slopen. Een debat zit er bij ze ook niet in, want het moet en zal op hun manier. Ga het gesprek aan, misschien bereik je iets, zo niet, even goede vrienden. Er is geen enkele universiteit die ook maar enig aandeel heeft in de oorlog tussen Israël en Hamas, geen enkele. Dus doe me een lol, laat hen die daar studeren gewoon hun studie volgen en als je wil demonstreren, doe dat ergens waar niemand er last van heeft. Ze doen het schijnbaar niet voor de aandacht, want zodra er iemand van de media opduikt, dan zwijgt men. Een boodschap willen ze dus niet overbrengen.

Nevyn
Berichten: 1312
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik denk dat de personen die ik binnen zie komen hun hoofd bedekt en die gelijk de tv’s en meubilair kapot slaan, geen studenten zijn.
Verder weten we dat studenten (niet allemaal) van beginne links en activistisch zijn.
Eenmaal afgestudeerd en werkend vaak omdraaiend naar rechts of midden.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
16 mei 2024 23:34
Dat artikel is ook stemmingmakerij. Dat die mensen die de confrontatie met de politie aangaan niet alleen demonstranten waren, dat kan, maar een heel deel was dat echt wel. Ik heb nog geen enkele van de demonstranten iets zinnigs zien zeggen, wel dingen zien slopen. Een debat zit er bij ze ook niet in, want het moet en zal op hun manier. Ga het gesprek aan, misschien bereik je iets, zo niet, even goede vrienden. Er is geen enkele universiteit die ook maar enig aandeel heeft in de oorlog tussen Israël en Hamas, geen enkele. Dus doe me een lol, laat hen die daar studeren gewoon hun studie volgen en als je wil demonstreren, doe dat ergens waar niemand er last van heeft. Ze doen het schijnbaar niet voor de aandacht, want zodra er iemand van de media opduikt, dan zwijgt men. Een boodschap willen ze dus niet overbrengen.
Net als vroeger bij de krakersrellen in Amsterdam. School (stond op het Roelof Hartplein) gaf het advies er niet heen te gaan. Sommigen gingen er juist heen, niet omdat ze om woonruimte verlegen zaten, maar puur om te rellen.

J. Deltoer
Berichten: 3158
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

pro palestina betogers laten zich gebruiken door hamas en de islamitische lobbie.
Wat mij betreft: carte blanche voor Israel om orde op zaken te stellen in Gaza en Hamas met wortel en tak te bestrijden.
En wat betreft die relschoppers hier: iedereen die meedoet aanklagen voor georganiseerde criminaliteit en laten betalen. Maar eerst een tijdje de bak in om uit te razen en dan een verplicht bezoekje aan Auschwitz.

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Dat is natuurlijk niet anders dan dat een ander deel zich laat gebruiken door de Israëlische lobby.

Van mij mag het heel simpel zijn, de Hamas kopstukken verantwoordelijk voor de oktober aanval keihard aanpakken. Maar doe dat wel door ze op te pakken en ze te berechten. Niet door je ook te verlagen met aanvallen op burgerdoelen.

Wat dat betreft zouden dus de kopstukken die deze vergeldingsacties plannen net zo hard moeten worden aangepakt. Hamas of Israëlisch, beide laten ze zich hier van hun slechtste kant zien, en beide laten ze zien simpelweg tuig te zijn, waar beide kanten geen steun verdienen, maar juist de burger bevolking die er alleen maar onder te lijden heeft wel.

J. Deltoer
Berichten: 3158
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die zogenaamde burgerbevolking in Gaza stond anders wel te juichen en te lachen op 7 oktober. Net als veel pro-pallies hier en elders.
En ik heb niets met Israel, helemaal niets. En zeker niet met die zogenaamde kolonisten van de westoever.

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er is alleen heel weinig bewijs dat Israël aanvallen op burgerdoelen doet. Helaas is er ook weinig bewijs dat het doelen van Hamas zijn. Dat is de hele manier van werken van Hamas. Die verschuilen zich tussen de burgers, waardoor het moeilijk is geen burgerslachtoffers te maken, maar ook moeilijk in te schatten is of men echt onschuldig is. Hamas heeft echter ook de neiging om Israël te misleiden, door plekken waar burgers zitten te vermommen als Hamas-basis, waardoor je denkt Hamas te raken, maar alleen burgers raakt. Dat is dan weer propaganda voor Hamas, die weer kan claimen dat Israël burgerdoelen raakt. Het is hoe dan ook een verziekte situatie daar.

Nevyn
Berichten: 1312
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik vraag mij af, als men zo graag vrede wil, waarom de gijzelaars nog niet zijn vrijgelaten.
En ook ik zag dat de bevolking stond te juichen na de aanslag van oktober.
Het is vreselijk dat hier kinderen het slachtoffer van zijn, maar denk dat Israël toen gelijk had moeten doorpakken. Actie reactie.
En wat betreft die protesterende studenten, als Hamas of gelijk denkende instanties de wereld overneemt , protesteren ze nooit meer en het vrouwelijk geslacht studeert ook nooit meer.

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zodra de laatste gijzelaar is vrijgelaten wordt alles van Hamas afgeslacht.
En dat weten ze zelf ook.

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
17 mei 2024 11:25
Zodra de laatste gijzelaar is vrijgelaten wordt alles van Hamas afgeslacht.
En dat weten ze zelf ook.
Jij droomt zeker. Dat gebeurt nooit.

Plaats reactie