LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Jimmy

Was dit vergeten:

Niets geen herinneringen of aanmaningen Alleen van July met gelijk de 15 euro kosten.


gr Miss

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Die 282 euro is zo wel verklaarbaar: die heb je dus per automatische incasso betaald en ook per acceptgiro. Door de dubbele betaling heeft men die maar verrekend met de openstaande bedragen.

1. Zijn de betalingen van je oude adres wel van het juiste rekeningnummer gegaan?

2. Kun je tot slot nog even uitleggen waarom in het overzicht op pagina 2: 1195.67 als totaal staat, terwijl je in het begin zegt dat de deurwaarder maar 530 euro vordert. Heb je de eindafrekening apart gekregen ofzo? Of is de eindafrekening ook geincasseerd?

3. In je overzicht met gevorderde bedragen staat 10-07 kosten 20, dat is neem ik aan 10-10?

4. Verder mis ik in het overzicht nog een bedrag met 20 euro kosten. Datum zou rond 10-09 moeten zijn. Klopt dat?

Je hebt kan ik nu vertellen wel (deels) een probleem: je hebt met name wat betreft het betalen van voorschotten nauwelijks wat betaald, terwijl je wel had kunnen weten dat je had moeten betalen.

En bij essent is mijn ervaring kunnen ze je echt zo vertellen wat je nog moet betalen is mijn ervaring, dus ondanks het ontbreken van post had je best zelf wel even wat geld kunnen overmaken.

Ik heb al een voorbeeldbrief voor je klaarstaan, maar om hem af te maken heb ik het antwoord op bovenstaande vragen nog even nodig.

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hallo Jimmie

Allereerst je vragen :

Vraag 1 : ja ik heb altijd automatisch betaald
Vraag 2 : 1195 is de vordering incl. eindafrekening (629,67)
Vraag 3: Ja dat moet zijn 07-10-05
Vraag 4: Klopt dit heb ik vergeten ,06-09-05 groot 20 euro

Verder ben ik het niet met je eens dat ik MOEST betalen Ik heb niet voor niets 23 keer gebeld Ik heb talloze malen voorgesteld om geld te betalen maar ik was NIET bekend bij hun.Dus het antwoord was: Dan kunt U ook niets betalen .Ik ben niet dom en weet hoe deze instanties werken maar ik laat mij niet zomaar iets in de schoenen schuiven waar ik part noch deel aan heb. Ik ben dan ook niet van plan om ook maar 1 cent voor die deurwaarder te betalen Alle extra kosten die essent mee heeft berekend hebben ze naar het oude adres gestuurd. Het mooie van het hele verhaal is dat ze wel een formulier naar het nieuwe adres hebben gestuurd om de eindstanden van het oude adres te noteren .Ik mag toch aannemen dat ik mag weten als verbruiker hoe mijn eindafrekening in elkaar steekt.

Vast bedankt Jimmie. Wordt zeer gewaardeerd

Gr.Miss

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Ok, dat je niet bekend was had ik nog niet helemaal meegekregen. Hier een voorbeeld van een formele brief die je aan het incassobureau kunt sturen.

Let wel: ik ben geen jurist. Je bent niet verplicht zo iemand in te schakelen, maar zeker wanneer ze niet akkoord gaan met het voorstel is het wellicht verstandig eens naar een rechtswinkel/advocaat te gaan.

------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,

Deze brief betreft de vordering die Essent aan u overgedragen heeft. Deze is bij u bekend onder [referentienummer/zaaknummer/casenummer/....]

Door Essent zijn de volgende fouten gemaakt:

- Ik heb diverse malen gebeld met Essent, en steeds was ik niet bekend in het systeem. Men kon mij daarom dus niet vertellen wat ik nog moest betalen.
- Ik heb bij het eindigen van mijn contract mijn nieuwe adres doorgegeven. Essent heeft verzuimd dit correct te verwerken, waardoor alle post na de verhuizing mij niet bereikt heeft.
- Bij het overgaan op automatische incasso heeft essent een typefout gemaakt in het rekeningnummer, waardoor bedragen van de verkeerde rekening geincasserd zijn.

Essent is door deze fouten in gebreke. Ik zal nu per vordering behandelen wat de gevolgend daarvoor zijn.

Niet betwist zijn de voorschotten april en mei (allen gedateerd 15 mei), juni, juli en augustus. Dit betreft een totaalbedrag van 580 euro, waarvoor 442 euro betaald is. De resteremde 138 euro ben ik bereid te voldoen.

De door essent in rekening gebrachte aanmaankosten voor deze voorschotten betwist ik. Er zijn door essent zoals boven genoemd diverse fouten gemaakt. Ik heb zelf gevraagd wat ik moest betalen, maar essent kon mij dit nooit vertellen omdat ik niet in het systeem stond. Ik heb mijn verhuizing doorgegeven, maar essent heeft nooit post naar mijn nieuwe adres gestuurd. Ik ben dan ook niet bereid de aanmaankosten en buitengerechtelijke incassokosten te voldoen voor deze voorschotten.

Het voorschot van september betwist ik, aangezien de opzegging per 1 september heeft plaatsgevonden. Voor zover essent vertraging heeft opgelopen in de verwerking van de verhuizing hebben zij zoals boven genoemd mij daarover nooit geinformeerd en ben ik dus aantoonbaar nooit op de hoogte gesteld van het bestaan van de vordering. De hiermee samenhangende kosten worden dus uiteraard ook betwist.

Ook de vordering betreffende de eindafrekening betwist ik voorlopig: essent heeft mij nog nooit de rekening opgestuurd. Pas na ontvangst van de rekening zal ik deze beoordelen en indien correct zal ik de rekening betalen. Het spreekt vanzelf dat de hiermee samenhangende kosten natuurlijk niet door mij voldaan zullen worden.

Tot slot ben ik het helemaal niet eens met de door u berekende informatiekosten, daar essent door bovengenoemde fouten er zelf niet in geslaagd is mij van juiste informatie te voorzien. Deze kosten zal ik dan ook niet voldoen.

Resumerend zal ik 138 euro overmaken op uw rekening. De bedragen van 145,00 betreffende het voorschot september en de 627,67 voor de eindafrekening wijs ik voorlopig af tot ik deze heb kunnen controleren. Graag ontvang ik daarvoor van u de benodigde kopie van de eindafrekening. Alle overige vorderingen wijs ik af.

Met vriendelijke groet,

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: essent

Ongelezen bericht door Laurent »

Rechtsbijstand advocaat erbij halen, indien je denkt in je recht te staan, bedenk wel dat Essent een hele la met advocaten heeft. :idea: :?: :?: :idea:

miss crazy
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: essent

Ongelezen bericht door miss crazy »

Hoi Jimmie


Hartelijk dank voor je brief. Heb de brief per mail en per post verstuurd Sorry voor de late beantwoording maar was ff niet thuis Je hoort van mij zo gauw er een brief terug komt.Vast bedankt voor je genomen moeite en hele fijne paasdagen.

Laurent : Ik ben niet bang voor essent en neem voorlopig geen advo. Als de nood aan de man komt heb ik nog iets leuks in petto waar ze van zullen schrikken ( zwart op wit geschreven door essent)Maar dat is van latere zorg.Kijken wat ze nu terug schrijven .

Thanx everybody

Miss

misscrazy6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2006 14:50

Re: essent

Ongelezen bericht door misscrazy6 »

Hallo

Na lang wachten heb ik dus een brief van de deurwaarder terug en de kosten zijn in 2 maanden behoorlijk opgelopen.Er wordt in deze brief gesuggereerd dat ik geen nieuw adres door heb gegeven Bull **** Heb het meterstanden formulier(copie ) bewaard en deze is naar mijn oude adres gestuurd en tevens het nieuwe adres vermeld.Verder staat er in de brief dat ik op 7 september wederom contact heb gehad met essent over de betalingen.Er is een (volgens de brief) herinnering gestuurd en 2 aanmaningen .???? Dus niet.Het meest vreemde van de brief is het volgende.....Wij menen uw verweer afdoende te hebben beantwoord en zullen daarom naar aanleiding van deze brief nieuw ontvangen verweren niet meer in behandeling nemen.maar tot dagvaardiging overgaan ,waarna u ter zitting verder verweer kunt voeren . Vreemd of niet? Wat kan ik nu het beste doen ? Heb wel inmiddels 100 euro per maand toegezegd voordat ze mij gaan dagvaardigen


gr Miss Crazy

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: essent

Ongelezen bericht door timefa »

[/quote]Als je kunt aantonen dat alle voorschotten zijn betaald en als je tijdig de verhuizing hebt doorgegeven, dan lijkt me dat je in dit geval nog maar een ding kunt doen: naar de rechter ermee en verzet instellen tegen de vordering

Zat het maar zo eenvoudig in elkaar! Essent heeft altijd gelijk, aldus eigen beweringen. MOOI NIET DUS! Wij zijn dagelijks bezig met dit soort onderzoeken en wat zegt Essent tot slot? Dien maar een klacht in bij de klachtencommissie. Doen hoor!

misscrazy6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2006 14:50

Re: essent

Ongelezen bericht door misscrazy6 »

Hallo timefa


Wat bedoel je met dit antwoordt? Kon niets betalen omdat ik niets kreeg op 1 maand na


gr Miss

misscrazy6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2006 14:50

Re: essent

Ongelezen bericht door misscrazy6 »

Hallo Jimmy


Heb je nog tijd voor mij om iets door te nemen over essent?


groetjes Miss

Blue_Angel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:22

Re: essent

Ongelezen bericht door Blue_Angel »

verwijderd wegens spam
Laatst gewijzigd door Blue_Angel op 24 dec 2006 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

misscrazy6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2006 14:50

Re: essent

Ongelezen bericht door misscrazy6 »

Hoi


Dus de rekening betaal ik en de deurwaarderskosten niet? Dat bedrag is dus voor rekening van essent ? Moet het zeker weten dan is de rekening aanzienlijk lager.


gr miss

misscrazy6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2006 14:50

Re: essent

Ongelezen bericht door misscrazy6 »

Maar w8 ff ..........als je alles goed door hebt gegeven en tig keren hebt gebeld dan ligt de schuld toch niet bij mij???


gr Miss

Thanx voor je tijd

Gesloten