LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

ONVZ moet ook consuletn van gekwalificeerde therapeuten vergoeden

Peiling eindigde op 08 apr 2007 17:31

ja
4
57%
nee
3
43%
 
Totaal aantal stemmen: 7

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door jermen2 »

Kijk hier word ik nou weer zo moedeloos van he als je een goede ervaring hebt word er aangenomen dat of je declareert niet of heel weinig of je werkt bij onvz

Ik ga dan ook niet verder iets uitleggen heeft geen enkele zin

jermen

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Nee jermen, mooi dat het bij jou wel goed gaat.

Ik was ook erg tevreden, maar nu dus ff niet.

Conclusie, de een krijgt snel uitbetaald de ander niet :wink:

voetjesvrouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:18

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door voetjesvrouw »

Hallo,
Ik wil ook graag mijn stem uitbrengen in deze zaak. Als ik echter op een van de dingen klik gebeurt er niets. Ik denk dat er daarom nogmaar zo weinig stemmen zijn uitgebracht.
Ik vind het te gek voor woorden dat zo'n verzekering zomaar massaal zijn clienten kan betichten van misbruik.Okee,er zijn natuurlijk altijd mensen die dat doen maar bijna niemand gaat voor zijn plezier naar een of andere therapie.Een mens kan toch zelf het beste voelen waar hij baat bij heeft!!! Geef hem dan ook de kans een therapie te kiezen die bij hem past.Kijk ook eens naar de andere kant, mensen die het alternatieve circuit bezoeken maken doorgaans weinig of geen gebruik van het reguliere waar nog veel duurdere prijsjes aan hangen.
Het is ook gewoon dom om geen limieten te stellen!!!
Een bril hoeft niet zo vaak in het jaar vergoed te worden.Overal met de taxi heen is ook niet nodig..Zo is er een hele waslijst van onnodige dingen.Daar kun je best een limiet aan stellen!!!!!
Waarom is het niet mogelijk een polis op maat te krijgen??? Ik betaal voor zoveel dingen waar ik nooit gebruik van zal maken. Dat moet wel uit de gezamelijke pot komen maar anders om is er voor mij niets.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

voetjesvrouw, ik ben het helemaal met je eens :wink: :wink:

Ze hadden gewoon meteen in het begin limieten moeten stellen, en niet nu zo.

Alternatief is vaak vele malen goedkoper dan regulier waar allerlei zinloze onderzoeken gedaan worden volgens protocol en men pas ingrijpt als het te laat is.

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door magnetico »

Kijk hier word ik nou weer zo moedeloos van he als je een goede ervaring hebt word er aangenomen dat of je declareert niet of heel weinig of je werkt bij onvz

Ik ga dan ook niet verder iets uitleggen heeft geen enkele zin

jermen
Ik moet Jermen helemaal gelijk geven want ook mij betaalt ONVZ zeer snel uit.
En neen, ik werk niet bij het ONVZ.

Voor de rest ben ik het ook niet eens met het neiuwe beleid

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ik heb met hetzelfde probleem te kampen.

Echter heeft de ONVZ altijd snel de door mij gedeclareerde nota's snel uitbetaald, maar helaas ontving ik op 6 maart een brief waarin stond dat ik wegens exsessieve zorgconsumptie geen gebruik meer mag maken van alternatieve geneeswijze.
De 550,00 euro die ik nog gedeclareerd heb omdat de nota's gedateerd zijn voor 5 maart, worden tevens niet uitgekeerd :cry:

Hier ben ik het dus niet mee eens, deze behandelingen hebben plaatsgevonden alvorens ik bericht ben!!!

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door yvette22 »

Helaas ben ook ik de dupe geworden van het slimme beleid van ONVZ om onrechtmatig geld te verdienen aan mensen die ze wel flink laten betalen voor de topfitpolis maar vervolgens,als de betalingen reeds allemaal binnen zijn, je verwijten met excessief declareren omdat dat de enige wettelijke regel is die ze toe kunnen passen om geld te besparen en hoe dan ook aan je te verdienen.Je mag namelijk niet kosten bij hen;zo werd mij duidelijk gezegd toen ik verhaal ging halen bij een medewerker van de ONVZ:"Maar u kost ons meer dan de polis kost",zo werd mij duidelijk gezegd,en daarmee werd dus heel helder dat men wèl geld wil innen van je maar NIET wil uitkeren.Ik heb overigens alleen van de AV gebruik gemaakt en niet van de BV dus daar hebben ze wel veel op verdiend,maar dat telt blijkbaar niet.

Ik vind dat de politiek zich hiermee zou moeten bemoeien;opdat de ONVZ in elk geval op zijn MINST zijn beloftes nakomt tot 15 april (dit doen ze ook niet;ik had ik 2006 nml al een arst accupuncturist geconsulteerd dus daarom was ik excessief en kreeg 2007 GEEN ENKELE vergoeding meer om die reden!Volkomen absurd en unfair. Ze verrgoeden dus niet eens de toegezegde €1000 vanaf 15-4.
Ik vind dit een regelrechte mafioso praktijk!
Ik wil naar de rechter stappen maar beter is samen met alle gedupeerden te gaan.


Hoe kunnen wij,gedupeerden ons verenigen en en masse een rechtszaak aanspannen om de ONVZ te dwingen tot betaling conform de polis minimaal tot 15-4?

Heldere ideeën van harte welkom!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door Walter van V »

de consumentenbond is er toch al mee bezig?? neem daar dan kontakt mee op....

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door yvette22 »

Beste Walter van V;dit heb ik allang gedaan!!

Zij hebben een geding tegen de ONVZ wegens verandering van de polis gedurende het lopende jaar;dat is wat anders dan je geld terug krijgen van nota's voor 15-4;de poliswijziging!

Ik wil een geding voor het uitbetaling van ingediende nota's voor de verandering van 15-4.

Als de rechter de lijst zogenaamde excessieve gebruikers ziet gaat hij vast accuut overstag;zoveel valse beschuldigingen om onder wettelijke verplichtingen van uitbetaling uit te komen is a-sociaal en mafioos!

ncbo
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:56

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door ncbo »

Als reactie op ons bezwaar (zie eerdere brief ncbo) ontving ik het antwoord dat ze erkennen dat er een groep zich gedupeerd zal voelen. Men geeft geen antwoord op onze vragen en gaat voorbij aan de feiten, het gaat hier niet om gevoelens! Het lijkt mij dat we en bloc bezwaar moeten maken zodat dit gezien wordt als een collectief bezwaar zoals het artsen en tandartsen collectief de poliswijzigingen teruggedraaid heeft. Er is in Nederland een gelijkheidsbegindsel bij wet geregeld!
Bovendien moet duidelijk worden wat excessief exact betekent volgens ONVZ. Zij hebben een verplichting t.o. de verzekerden en andersom.
Wij dragen onze zaak naar de ombudsman.

Het betreft niet het excesieve gedrag mbt de alternatieve geneeskunst en brillen. :cry: [/quote] De verliezen moeten wij betalen, het is pure diefstal. Wél de volle premie betalen en zelf de kosten moeten betalen als je iets komt te mankeren.

ncbo
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:56

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door ncbo »

We kunnen drukken tot we een ons wegen, op de ja/nee knop m.b.t. de vraag of naast artsen ook therapeuten vergoed moeten worden, er volgt geen reactie. Geen wonder dat de telling niet verder komt.[quote][/quote]

voetjesvrouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:18

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door voetjesvrouw »

Waarom kan ik mijn stem hierop niet uitbrengen???? Als ik "ja" aan probeer te klikken gebeurt er niets. Het blijft gewoon op 7 stemmen staan!!!! :roll: :shock:

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Yvette 22 en NCBO ik ben het HELEMAAL met jullie eens.

Ellende van naar de ombudsman gaan is dat je alle polisbladen, nota's correspondentie etc moet opsturen. Veel werk dus (in mijn geval) dus ik wilde dit ook graag met een aantal tegelijk doen.

Dit moet gewoon gecorrigeerd worden!

We kunnen ook allemaal individueel naar de ombudsman dan ziet ie ook hoe een puinhoop hier gemaakt is.

Jammer dat RADAR niet reageert.

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door yvette22 »

heeeeeey,je kunt helemaal niet stemmen ???

Daarom zijn er zo weinig reacties natuurlijk!

Kan iemand me vertellen hoe ik wel kan stemmen?

Dank!

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

[email protected]

leg daar je klacht voor, waar je tegen aan loopt bij ONVZ. Voor 15 april 2007 nota's niet of gedeeltelijk uitkeren kan natuurlijk niet. Hoe meer klachten hoe beter :roll:

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Droom door,momenteel hebben ze een achterstand van 6 tot 8 weken met uitbetalen

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door yvette22 »

Weet iemand al iets over de rechtszaak die gisateren was tegen die mafioso ONVZ?

Ik heb overigens Radar gebeld met de vraag of zij niet zouden kunnen zorgen voor een algemeen meldpunt van gedupeerden opdat men zicht krijgt op het aantal zogeheette excessieve gebruikers èn om massaal een kort geding aan te kunnen spannen.

Dus beste mensen;BEL aub naar Radar 0900-2437070 maandagavond tussen 1900 en 21,30 uur en leg daar uw verzoek neer;anders ben ik daar de enig roepende in de woestijn!!

alvast bedankt!

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Half juni is de uitspraak

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door diploship »

Hoi mnb,

De NZa doet niets mee als gedupeerden hun klachten melden. Ze zeggen aleen iets te doen als er sprake van misleiding is enerzijds en anderzijds doen de ogen daarvoor dicht, in het geval van de ONVZ misleiding.

De verschillende instanties houden de hand boven de hoofd van de verzekeraar ten koste van de duizenden geduperde klanten.

ncbo
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:56

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door ncbo »

Het antwoord dat ONVZ op ons schrijven geeft stelt dat alleen bepaalde groepen uitgesloten kunnen worden van herziening van de polisvoorwaarden bij een en-bloc wijziging.

Dus nogmaals alleen als we ons groeperen en en-bloc protesteren, zoals de consumentenbond nu doet is er enige kans van slagen!

Maak het ze moeilijk en blijf vragen stellen desnoods. Ik krijg géén defenitie van excessief gedrag!

:( :(

Gesloten