LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INX misere op schiphol

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Beste Rhea

Ik heb van Hol.int dezelfde brief gehad. Daar kun je ook verder niks op verhalen(ik heb de bonnetje namelijk ook niet bewaard). Ben er ook behoorlijk pissed op, want ze horen als grote organisatie er toch wel iets meer voor over hebben.
Ik heb via mijn reisverzekering de klacht nogmaals ingediend, en via hun krijg ik nu een vergoeding terug:D

Liefs

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door faas1 »

Iedere luchtvaartmaatschappij kent zo zijn problemen, en een van de grootste is natuurlijk de vertraging. Het is erg vervelend om urenlang te moeten wachten op een vliegtuig en dan alsnog te horen te krijgen dat je op een bepaalde dag niet gaan vliegen.

Echter speelt dit probleem zich niet alleen voor bij Inter Airlines, maar ook bij maatschappijen als Martinair --> http://www.turbulentie.nl/dbase/show_ex ... ummer=4547 .

Dit soort situaties zijn absoluut vervelend en vaak is er sprake van pure overmacht zoals een vogel die in een vliegtuigmotor vliegt. Om een duidelijk beeld te scheppen van wat er gebeurd wanneer een vogel in een motor vliegt moet u even naar dit filmpje kijken --> http://youtube.com/watch?v=umewQFeIfmk

Veiligheid gaat voor alles, ik neem aan dat er niemand graag in een toestel stapt wat onveilig is.

Ik heb zelf vaak gevlogen en ook een aantal maal met Inter Airlines. Dat het een luchtvaartmaatschappij is waar geen exclusiviteit van verwacht mag worden weet u op het moment dat u een reis boekt. Echter is het absurd dat mensen bijna 17 uur moeten wachten zonder iets te eten of te drinken te krijgen. Echter weet ik dat de verantwoordelijkheid hiervoor bij Menzies ligt. Zij zijn namelijk door Inter Airlines in dienst genomen om alle handelingen voor de luchtvaartmaatschappij op Schiphol en een hoop andere luchtvaartmaatschappijen af te ronden.

Ook zou ik graag op de roddel dat Inter Airlines aan het randje van faillissement staat willen reageren. Inter Airlines is eigendom van Ömer Torosluoðlu, een zeer groot zakenman in Turkije. Hij is tevens ook eigenaar van Orange County Resort Hotel en Turkije's grootste touroperator: Birce Tours. Dus een faillissement zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren.

Inter Airlines is een van de weinige private luchtvaartmaatschappijen die niet onder toezicht staat. De luchtvaartmaatschappij bezit in Turkije op Pegasus en Izair na, de jongste vloot met 3 Airbus A321-200's, alle gebouwd in 1999. Wanneer Inter Airlines aan het randje van de afgrond zou staan zou het niet haar vloot vorig jaar hebben vergroot van 2 vliegtuigen naar 5.

Ik probeer absoluut niet het hagje te redden van Inter Airlines, maar probeer alleen duidelijk te maken dat vertraging een vorm van overmacht is en een luchtvaartmaatschappij volledig verantwoordelijk is voor haar passagiers. Dat is vaak de reden dat een vlucht wordt geannuleerd, puur omdat het vliegtuig op dat moment niet 100% betrouwbaar is!

Groetjes,

Limbu
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 sep 2007 22:31

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Limbu »

Geachte Faas,

Nu je probeert wel alles goed te praten en je weet niets van deze situatie af, dus geen commentaar geven op wat wij meegemaakt hebben. Je haalt er nl allerlei voorbeelden bij niet niet hier van toepassing zijn. Dat mensen 12 uur moeten wachten op een ander toestel is erg lang vooral als het andere toestel land er ook nog passagiers inzitten, raar maar waar.
En als een maatschapij maar 3 toestellen heeft moeten hij zich nooit aanbieden als charter, je vraagt hier namelijk zelf om problemen.
Verantwoordelijkheid bij Menzies is gelogen die doen alleen de afhandeling en geen verzorging die moet inter zelf regelen en dat kan dan weer door Menzies worden afgedaan.
Inter op randje van de afgrond zeker weten als ze een zit in Nederland hebben dan zullen ze klacht na klacht krijgen. Nu is er een vaag adres in Turkije waar denk ik nooit een brief aankomt.

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Hoi,

Ik ben inderdaad met Lumbu eens. Heb je wel alle 5 pagina`s gelezen?
U/Jij bent een persoon die er tegen aankijkt en het niet meemaakt!!
En dat is altyd makkelijker praten!

Gr

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door faas1 »

Zoals ik duidelijk zei wilde ik niet de naam van Inter Airlines zuiveren maar van een paar dingen weet ik zeker dat ik gelijk heb:
-->Menzies is zeker diegene die de verantwoordelijkheid draagt in naam van inter airlines en moet zorgen voor vouchers voor eten en drinken. Dit is niet Inter Airlines die dit initiatief kan nemen, puurweg omdat ze op Schiphol de mogelijkheden niet hebben. Dat is ook de reden dat de Menzies hebben ingehuurd. De kosten kunnen daarna uiteraard worden verhaald op Inter Airlines. Ik heb het een keer meegemaakt op Florida dat we door vertraging met Martinair vouchers kregen van de afhandelaar ter plaatse.

Oh ja en nog 1 opmerking :?: :!: , omdat een bedrijf een voor ons onbekend adres heeft staat het aan het randje van de afgrond? Hmmm heeel vreemd dit, nog nooit voor je werk een brief gestuurd naar een onbekende klant :roll: ?!?! Stuur anders een fax naar het bedrijf of een mail --> zie hun site...

Nogmaals ik wil niet de naam van Inter Airlines zuiveren, en 12 uur vertraging is absoluut belachelijk maar er moet wel eerlijk en duidelijk beredeneerd worden wat nu precies het probleem is en door wie dit komt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Henri42 »

INX is een Turks bedrijf , de vluchttijden zijn al jaren lang matig te noemen, daar is INX Inter Airlines alleen verantwoordelijk voor.

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Nog even een reactie van mij,

Inter airlines wist al ver te voren dat ze niet met inx zouden vliegen maar dat we werden omgeboekt (Het toestel is namelijk ingevlogen). En daarin hadden ze gewoon duidelijk moeten wezen! Wij hebben 16uur lang in onzekerheid gezeten, niet wetend of we naar huis werden gestuurd of moesten overnachten op schiphol! Inter airlines had daar zelf verantwoordelijk over moeten nemen.
Menzies had ook beter moeten weten daarin. Al 2 dagen was het vertragingen,omboekingen.. Had van te voren je reizigers ingelicht! Het samenwerken vanaf hun is niet goed. Maar wij vliegen niet met menzies..dus inter airlines had hun verantwoordelijk moeten nemen!!!!
Ik vind het een slechte manier om met mensen om te gaan!

Liefs

SxTxExFxAxN
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:51

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door SxTxExFxAxN »

Ik keek net even op de site van Schiphol en zag dat er sinds gister (misschien eerder al?) alle vluchten van Inter Airlines gecancelled zijn. Iemand die er misschien wat van weet?

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Inter airlines wist al ver te voren dat ze niet met inx zouden vliegen maar dat we werden omgeboekt (Het toestel is namelijk ingevlogen). En daarin hadden ze gewoon duidelijk moeten wezen! Wij hebben 16uur lang in onzekerheid gezeten, niet wetend of we naar huis werden gestuurd of moesten overnachten op schiphol! Inter airlines had daar zelf verantwoordelijk over moeten nemen.
Menzies had ook beter moeten weten daarin. Al 2 dagen was het vertragingen,omboekingen.. Had van te voren je reizigers ingelicht! Het samenwerken vanaf hun is niet goed. Maar wij vliegen niet met menzies..dus inter airlines had hun verantwoordelijk moeten nemen!!!!
Helemaal mee eens Amanda, de dagen daarna was het precies hetzelfde en precies dezelfde mixere op Schiphol!!

Nu berichtje aan FAAS1:

Over die Birdstrike (vogel in de motor)!
Heb heel internet afgespeurd naar reacties van passagiers die met Int.Airlines zouden vliegen. Wat denk je: verschillende vertrekdata' - mensen kregen in hun vertragingsformulier PRECIES hetzelfde te staan:
vogel in de motor!! IS WEL HEEEEL TOEVALLIG, dat dat telkens bij hun gebeurd!! NEE, weet je waarom ze dit neerzetten?!! vanwegen de aansprakelijkheid, want met een birdstrike is het overmacht en hoeven ze niets uit te keren.
Ik heb net van mijn annuleringsverzekering *UniGarant* te horen gekregen dat ze € 51 p.p. hebben gestort op onze rekening voor de 14 uur vertraging (annulering en omboeking) die we hebben gehad!!
Niet eens een alinea dat wij hiertegen bezwaar hadden kunnen maken, nee, ploep, gelijk gestort. Nou, ze kunnen het terugkrijgen en in hun r.....stoppen. Heb inmiddels een klacht ingediend bij:

Inspectie V & W,
t.a.v. Loket Luchtvaartveiligheid
Postbus 90653
2509 LR Den Haag

Heb dit advies gekregen van Jurofoon! Het bedrag waar wij recht op zouden moeten hebben, komt tussen de 150 en 200 euro p.p.

Nu zou ik eens willen weten, wie er nog meer een vergoeding hebben gekregen omtrent deze vertraging en wat het bedrag is. Er waren zoveel passagiers van de zomer en nu ook weer, die de dupe zijn en vertragingen, annuleringen hebben van Inter Airlines, maar je hoort niemand of ze een vergoeding gehad hebben!

Gaarne reactie!!!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door sprookje »

De vergoeding word berekend op het betaalde bedrag voor je reis als je een reis van 2000 euro pp hebt gehad van tien dagen ,kun je 200 euro terug krijgen per gederfde dag.Sorry hoor maar ik heb niet de indruk dat je zoveel zou betaald hebben.
Je kan maar terug krijgen maargelang het betaalde bedrag voor je reis,en nooit meer!

simpel dus 2000 pp gedeeld door tien = 200 euro pp

Volgens mij zijn Turkije reizen toch goedkoper.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door NewDutchie »

mensen kregen in hun vertragingsformulier PRECIES hetzelfde te staan:
vogel in de motor!! IS WEL HEEEEL TOEVALLIG, dat dat telkens bij hun gebeurd!! NEE, weet je waarom ze dit neerzetten?!! vanwegen de aansprakelijkheid, want met een birdstrike is het overmacht en hoeven ze niets uit te keren.
Niet vreemd dat dit op meerdere achtereenvolgende dagen als reden wordt aangevoerd. Een kleinere maatschappij heeft maar een beperkt aantal vliegtuigen en als er 1 uitvalt, kan dit dagenlang doorwerken in de vluchtschema's.
Een bird-strike kan tot gevolg hebben dat de complete motor moet worden vervangen. De snelheid van vervangen hangt af van een aantal factoren:
- welk vliegveld staat het vliegtuig (op Schiphol is meer kennis en materiaal aanwezig dan op menig ander kleiner vliegveld)
- is er eenzelfde type motor op voorraad (of moet er 1 worden ingevlogen)
- beschikbaarheid technici voor de vervanging

Dit ter info.

Amanda023
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 aug 2007 18:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Amanda023 »

Ik heb een vergoeding gehad van rond €76,-
Het is tenminste iets... Na al die moeite!!

We kunnen er hoog of laag door springen, inx zat fout!! En het is altijd makkelijk om fouten af te schuiven...

Birdstrike is een smoes, als ze dat van te voren wisten hadden ze alle passagiers kunnen informeren dat er enorme vertragingen waren en dan hadden wij allen niet eeuwen lang hoeven wachten op schiphol..
Want ze wisten het een dag van te voren ook dat de kist pas de dag erna gerepareerd kon worden!
En was iedereen tevreden geweest, want een goede naam heeft inx hier niet mee opgebouwd!

rdea
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:43

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door rdea »

Berichtje voor New Dutchie
Niet vreemd dat dit op meerdere achtereenvolgende dagen als reden wordt aangevoerd. Een kleinere maatschappij heeft maar een beperkt aantal vliegtuigen en als er 1 uitvalt, kan dit dagenlang doorwerken in de vluchtschema's.
Dagenlang??? Je moet eens meer gaan Googlen, dan zie je dat dit zich al maanden afspeelt. Heb 14 uur vertraging gezien in Juni, Juli en natuurlijk de maand Augustus!
En dat allemaal door 1 birthstrike!!!??? Laat me niet lachen, is gewoon een puinhoop bij Inter Airlines! En dan laten ze het Menzies op Schiphol lekker opknappen!!

Wel, heb zelf begin augustus 17 uur vertraging gehad op Schiphol!
Kreeg per persoon € 50 uitbetaald via de annuleringsverzekering en Holland International gaf € 130, de werkelijke kosten die wij (4 pers.) hebben gemaakt op Schiphol, waarin zat de € 10 brandstoftoesl. van INX, die je dus niet hoefde te betalen bij ONUR, maar wel aanboord van ONUR moest je je eigen eten betalen, wat bij INX wel was inbegrepen!
Had toevallig nog 2 bonnetjes van Schiphol, in vliegtuig krijg je geen bonnetjes!

Mensen: 1 GOEDE RAAD, waar je ook boekt en bij welke reisorganisatie?.......vraag waar je mee vliegt!! Voor ons noooooit meer INter Airlines!!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij zijn al 3x gevlogen met Inter Airline en ik moet zeggen dat dit me beter bevalt dan met Transavia.
Wij hebben met Inter Airline nog nooit vertraging gehad maar ik moet zeggen dat we nooit in het hoogseizoen gaan. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Henri42 »

Inter Airlines,,,23 okt 2005, 16 uur vertraging, zonder enige catering

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: INX misere op schiphol

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Hieronder mijn bijdrage op een forum over vliegervaringen:

Er is door anderen al geschreven over de nare ervaringen met vlucht INX 582 op 10-8-2007. Wij hadden nog 'geluk' met onze 9 uur vertraging. De terugvlucht 3 weken later viel mee: slechts 6 uur vertraging. Maar toen werden we vooraf geïnformeerd en konden we wachten op onze vakantiebestemming ipv op een luchthaven waar niemand iets weet of voor je doet. De service van TUI op de heenvlucht was een aanfluiting. Hun 'noodlijn' wist niks, deed niks en wilde ook niks doen. Zelfs terugbellen was teveel voor ze. Zo beginnen vakanties niet met een 'TUI-smile' maar met onnodige stress. Vertraging kan gebeuren, maar informeer je klanten dan wat er aan de hand is. Over de slechte 'show' van het omboeken naar Onur Air, ach laat maar. Daarover is alles al gezegd door anderen. Mensen: vliegen met Inter Airlines is blijkbaar een loterij. Ik koop er in elk geval geen loten meer!

Gesloten